Wel of niet doen, logo weggeven??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LTBLDS

Re: Wel of niet doen, logo weggeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:43

er is een merkgegister waar je je logo's en merken kunt inschrijven ik weet alleen niet of dit op prive mag. zoals ik jou geval. ® is een logo register teken en niet ©

-----
sando, zei ook al je naam terug laten komen by het logo of ook maar iets in die zin dan is er herkenning dat het van jou is. vind ik heel goed idee.

je hebt in iedergeval wel recht op auteursrechten..

hier heb ik net ff een site van gevonden misschien heb je er wat aan

http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht ... teursrecht

sorry voor alle garbige waar je niet wat aan had

mvg

denz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:05

Misschien komt het omdat ik zelf bij een reclamebureau werk, maar ik zou dit dus absoluut niet gratis doen.
Natuurlijk is het leuk dat een bedrijf 'jouw' logo heeft/plaatst, maar zij verdienen daar wel geld mee!

Een logo laten maken kost aardig wat geld en zo komen zij er lekker makkelijk vanaf!

Ik zou zeker een kleinigheidje vragen.

Moska

Re: Wel of niet doen, logo weggeven??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:50

Wij hebben ons nieuwe vaandel ook laten ontwerpen door een vriending van mij. Het eerste ruwe ontwerp was er wel, maar daar konden we nog niets mee. Toen heeft zij tegen onkosten vergoeding (aantal uren en materiaal kosten)het geheel her-ontworpen.

Je kunt toch afspreken dat je het prima vind dat jouw tekening wordt gebruikt voor de club en daarbuiten niet? Ik neem toch aan dat die club geen winstoogmerk hanteert en gaat handelen in logo's

Kelly87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:38

Ik zou heel trots zijn, ik heb voor mijn nicht een unieke tattoo ontworpen, mijn eigen creatie en ze heeft dus echt iets wat geen ander op de wereld heeft. Ik doe dit niet als werk, ik teken hobbymatig en ze vroeg me of ik dat leuk vond om te doen: dus een tekening gemaakt, gevraagd of ze het wat vond en donderdag heeft ze hem laten zetten Ik heb er dus niks voor gevraagd, het is tenslotte familie Nou ben ik ook wel een persoon dat het leuker vind om iemand happy te zien.

Als je jezelf toch eenbeetje zorgen maakt over wat er allemaal gaat gebeuren met je logo, zou ik gewoon contact opnemen met de betreffende club en vragen stellen over hoe en wat. Misschien kun je zelfs afspraken maken? Het is natuurlijk geheel jouw keuze, maar ik zou het niet zo'n probleem vinden, zeker niet als dit gewoon een hobby is en niet één of ander handeltje ofzo. Zo hadden wij op de ponyclub altijd in de zomer een 'ponydag' en elk jaar was daarvoor een thema en een tekening die aan iedereen werd meegegeven als herinnering van die dag. Ook ik heb een keer zo'n tekening ontworpen (ik geloof voor 2002 ofzo).

Het zijn gewoon tips, maak in elk geval een keuze die voor jou goed voelt. Je moet niks, alles mag

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:48

denz schreef:
Natuurlijk is het leuk dat een bedrijf 'jouw' logo heeft/plaatst, maar zij verdienen daar wel geld mee!

Ik zou zeker een kleinigheidje vragen.

Ik denk dat een ponyclub er zelf niet zo veel winst op maakt. Tenminste hier was dat nooit, de kosten werden zo laag mogelijk gehouden. Als er dekjes werden bedruk, zat daar echt bijna geen winst op voor de club, dat was hun doel ook helemaal niet.

Maar je zou anders als je dat zelf wilt natuurlijk een bijdrage kunnen vragen. Wat je ook kan doen, dat er b.v. een vermelding komt in het clubblad door wie het logo is ontworpen.