rust ff dat ze ff in training ergens anders staat. Mooi mee genomen dat ze haar daar anders voeren enzo kan ik misschien ook wat resultaat van zien. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rust ff dat ze ff in training ergens anders staat. Mooi mee genomen dat ze haar daar anders voeren enzo kan ik misschien ook wat resultaat van zien. marloezzke schreef:mijn paard is erg kijkerig en kan zich niet goed concentreren en komt dus magnesium tekort, hij krijgt hier een suplement voor om dit te verbeteren
? Dan mag ik in die van mij wel héél rap een pot Mg gaan stoppen
Joyja schreef:gouda schreef:
Ze staat in Benschop momenteel. De bedoeling is wel om terug te gaan. Ze is daar voor 1.5 maand in training. Ook al zijn ze heel goed voor haar en helpen ze mij megagoed wil toch terug, misschien wel eerder zelfs. Wil gewoon dat ze veel buitenloopt en weet niet of ik dat daar voor elkaar kan krijgen namelijk. Heb nu al heimwee namelijk had ik niet gedacht dat je dat zo kon hebben
Het is wel belangrijk om heel eerlijk naar kaylee te kijken als ze daar gaat opknappen zegt dan ook heel veel natuurlijk & kijk dan vooral ook naar wat hoeveel en wanneer ze gevoerd word en vergelijk dat met waar je stond!
Remember schreef:Op wat voor voer staat ze nu?
gouda schreef:Ze eet niet meer hooi/kuil dan het bovenstaande. Ze heeft tijden zelfs geen hooi gelust. Nu is ze weer aan het hamsteren eet bijna al haar hooi en biks pas 's-nachts op. Penen eet ze wel weer meteen op.
Citaat:Afgelopen week hadden we beide vrij. Ga vanavond weer wat wandelen naast het losgooien en dan rustig weer beginnen met longeren/rijden. Daarbij krijg ik hulp van de stalhouder die had mij geadviseerd een week rust te nemen. Heb een beetje moeite met de situatie namelijk.
Meer of betere brok durf ik momenteel niet te geven ivm verhoogde bloed/spierwaarden. Zal eens navragen wat de Havens brok nu precies was. Volgens mij een basissportbrok alle paarden en ook de wedstrijdpaarden en hengsten krijgen het.
Fronton schreef:Gouda, doe je een en ander ook in overleg met je veearts? Het klinkt alsof je paard dieper in de problemen zit dan een supplementje op kan lossen.
Moest maar een voedingsadvies vragen en dat heb ik gedaan bij Pavo. Kwam zo'n beetje uit wat ik gaf dus tja. Weet nog niet helemaal wat ik ga doen. Heb het wel een beetje gehad met die desbetreffende bekende kliniek
Remember schreef:gouda schreef:Ze eet niet meer hooi/kuil dan het bovenstaande. Ze heeft tijden zelfs geen hooi gelust. Nu is ze weer aan het hamsteren eet bijna al haar hooi en biks pas 's-nachts op. Penen eet ze wel weer meteen op.
Dan is op dit moment je ruwvoergift in orde, even in de gaten houden wanneer ze meer gaat eten en dan ook meer gaan voeren. Penen erbij is een goede optie, lekker doorvoeren dus.Citaat:Afgelopen week hadden we beide vrij. Ga vanavond weer wat wandelen naast het losgooien en dan rustig weer beginnen met longeren/rijden. Daarbij krijg ik hulp van de stalhouder die had mij geadviseerd een week rust te nemen. Heb een beetje moeite met de situatie namelijk.
Meer of betere brok durf ik momenteel niet te geven ivm verhoogde bloed/spierwaarden. Zal eens navragen wat de Havens brok nu precies was. Volgens mij een basissportbrok alle paarden en ook de wedstrijdpaarden en hengsten krijgen het.
Ik snap heel goed dat je er moeite mee hebt, het is niet niks om je paard 'af te zien takelen' zonder het gevoel te hebben er iets aan te kunnen doen. Vind het ook goed van van je dat je er andere mensen bij betrekt, andere visies zijn nooit slecht natuurlijk.
Waar ik dus een beetje mee zit is het bijvoeren van Mg, terwijl je met wat hoogwaardiger voer je Mg-gift ook op het juiste peil krijgt. De paarden bij ons staan ook op de basisbrok van Havens (paard dat vol in training is krijgt daarnaast een mengeling van PowerPlus Mix en Kentucky Lite-E), die is prima om te onderhouden, maar niet om tekorten op te vullen. En dat is wat je nu dus moet doen. Je kunt ook niet zomaar meer gaan voeren (niet qua kilo's en ook niet qua energie/vit/min), maar op het moment dat je haar weer wat aan het werk zet moet je voergift daar ook op aangepast worden. Dit kun je gewoon rustig aan doen, door bijv. een halve kilo brok door een halve kg muesli te vervangen en zo steeds uitbouwen.
Appelazijn werkt zuiverend, vergemakkelijkt de afvoer van afvalstoffen en is goed voor de spijsvertering. Met de lijnzaadolie voer je essentiele vetten en mineralen, en uiteraard goed voor huid/haar en hoeven.
Verder inderdaad overleggen met je DA, laat haar nog eens grondig onderzoeken, het kan heel goed dat het met ander voer en meer beweging nog niet op te lossen is, maar dat er meer bij komt kijken.
Sterkte ermee
. Ken ook wel een stel 'gezonde' paarden die compleet op die muesli stonden, maar die werden er gewoon wat vadsig van omdat het zo rijk is en ze het gewoon niet meer nodig hadden. Dus in periodes voeren, is het niet meer nodig weer afbouwen tot basisbrok evt. met een prestatiemengeling.