wat voor zadel voor een vierjarige?????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 07:28

En ik zal, zeker voor een jong paard, een goed passend zadel zoeken. Want ik denk als je al begint met een slecht passend zadel krijgt je paard meteen een negatief gevoel over het rijden ed. (pijn, gespannen, ed door een slecht passend zadel) En dat wil je toch niet bij een paard dat net pas begint.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 14:07

Mist schreef:
Een zadel op maat laten maken en afspreken dat je na een jaar (wat elke goede zadelmaker al uit zijn eigen zal zeggen) het nog eens nagekeken en aangepast wordt!
Kunststof zadels worden ook op maat gemaakt (en gecorrigeerd als dat moet)

Mijn zadelmaker past het zadel aan, dan heb je een controle na 3 maanden. Vervolgens heb je de jaarlijkse controle. Als je twijfeld of het nog goed ligt, bel je hem op en komt hij eerder.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:05

Ik heb nu zelf een WOW, dat is een leren zadel met verwisselbare boom. De kussens zijn voorzien van het flair systeem waardoor ze heel makkelijk aan te passen zijn. Dit zadel is op een heleboel paarden passend te krijgen. Kun je dus ook makkelijk aanpassen als paard van model veranderd.