Stamboekpapieren kloppen niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

brechje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:49

Wij hebben dat ook een keer gehad! de beiden paarden waren niet gechiped, scheelde een jaar en hadden dezelfde vader en moeder.....ze leken zo ontzettend veel op elkaar en het ging dus ook mooi fout> ze hadden ook bijna dezelfde naam, scheelde echt een letter. We dachten de 3jarige gekocht te hebben, maar het was de tweejarige. Daar kwamen we pas 2 maanden later achter en toen zijn de papieren wel weer omgeruild. Maar ondertussen stond het paard al wel in het werk> dat had ik met een 2jarige echt nog niet zo gedaan!

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 00:51

beantsje schreef:
Ik snap het niet. Had het paard al een paspoort maar je hebt hem zelf na aankoop pas laten chippen?

nou gewoon zo'n boekje met zn gegevens van het stamboek en er staat paardenpaspoort op. Volgens mij noemden ze die dingen ook al zo voordat het hele chippen bedacht was alleen nu kun je geen paspoort meer aanvragen zonder te chippen.

Wel fijn om te horen dat meer mensen hie rervaringen mee hebben want ik begon al meteen negatieve dingen te denken. Ik vind het trouwens heel opmerkelijk dat je gewoon bij je stamboek kunt zeggen dat het niet klopt en dat niemand vragen stelt als je het signalement wilt veranderen. Lijkt me dat frauderen zo niet erg moeilijk is.

Anoniem

Re: Stamboekpapieren kloppen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:05

Ik heb mijn jaarling gekocht bij de fokker .Daarna heb ik gelijk mijn paspoort opgestuurt naar het NPRS voor naamsverandering.Krijg 2 maanden later mijn paspoort terug,zie ik tot mijn schrik dat alles aan aftekening ook niet klopt.Ten eerste staat er donkerbruin nu is ze zwart bruin dus dat kan nog maar de aftekening van voeten en hoofd klopte ook niet.Dus ik weer het stamboek gebeld,(had ik ook al gedaan omdat ze mijn paspoort kwijtwaren) En gevraagd hoe dat kon.
Maar blijkbaar kan het,een veulen kan aftekeningen kwijtraken of bij krijgen.Maar de kleurpigmenten op de huid zouden wel zichtbaar blijven .Maar in ieder geval moest ik mijn paspoort terug sturen met recente foto's dan gingen ze het paspoort aan passen.Dat is belangrijk i.v.m wedstrijden en keuringen e.d

Anoniem

Re: Stamboekpapieren kloppen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:28

Afbeelding
z net geboren
Afbeelding
En z 15 maanden oud
Afbeelding
Zoek de verschillen
Afbeelding