is jou paard verzekerd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:39

nope niet verzekerd, er wordt iedere maand E25,- op een rekening gezet en die is voor evt. noodgevallen..

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:55

mijn paarden zijn ook niet verzekerd.
willem was al 16 toen ikhe kocht, dus die kon niet eens meer verzekerd worden, maar dan nog had ik het niet gedaan.

nu krijg ik een flinke rekening omdat 3 dagen de dierenarts erbij is geweest, maar verders mankeerdie behalve een mokje nooit wat. dus heb al die kosten voor premies maar weer lekker in mijn zak gestoken, daar vallen mijn dierenartskosten bij in het niet.

Amor_Amor

Re: is jou paard verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 18:12

Mijn pony is verzekerd bij Amev Hippo.
Het ligt er allemaal aan wat je er bij wilt verzekeren en voor hoeveel je je paard wilt verzekeren, het beste wat je kunt doen is een offerte aanvragen. Op de website van Interpolis kan je het uitrekenen via de site. (wat gegevens invoeren en het wordt automatisch berekend)

Useful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:30

Mijn paard is ook verzekerd. Maar waar.
Ik zou het echt niet weten. Ik weet ook niet wat we per maand betalen, niet zo heel veel geloof ik.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:56

_Linda_ schreef:
Tuurlijk is mijn pony verzekerd.
Geloof bij interpolis.

Wat is er natuurlijk aan verzekeren??
Kijk, of iemand z'n paard verzekerd, waarvoor en voor hoeveel is helemaal eigen keuze, maar "natuurlijk" (in de zin van logisch en dom als je het niet doet) vind ik het niet.
Ik heb slechte ervaringen met verzekeren (bij Interpolis) en ik begin er niet nog eens aan, het is de moeite niet waard.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 19:57

Citaat:
Die van mij is uitgebreid verzekerd. Niet bij Interpolis, want dat is een ramp, ken er alleen maar slechte verhalen over, en heb er zelf oo slechte ervaringen mee! Keren niets uit...

Ik ben zeer te spreken over Interpolis. Toen mijn vorige paard ingeslapen moest worden, had ik het bedrag binnen twee weken op mijn rekening staan. Alle eerder gemaakte ziektekosten had ik ook binnen zeer korte tijd terug. Personeel was altijd zeer geinteresseerd en hulpvaardig.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:03

Geloof het wel, waarde e.d weet ik niet.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:03

ik heb mijn paard verzekerd bij Interpolis. ik heb daar de beperkte verzekering en betaal 80 euro per jaar.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:11

ik hád er 2 verzekerd bij Amev Hippo

ik verzeker mn paarden nooooooit meer!!!

beide waren ze verzekerd tegen dood, diefstal & ongeschiktheid voor de sport

Destiny, mn pony met spat & HKO fase 4 wilde ze niet uitkeren, alleen afkeuren voor de fok verder niet...
rechtzaak geweest en naja uiteindelijk zouden zij beta,en als des direct naar slacht gig, terugkopen mocht dan niet
en dat wilde ik niet dus hebben mn ouders het er bij laten zitten gelukkig

Quentin ging het andersom, die kreeg ene vreemde diagnose(ataxie) en zonder dat ze Q wilden zien bood Amev aan om 90% verzekerde waarde uit te betalen en voor 800,- mocht ik hem teugkopen
mn ouders( die bij aankoop 80% van Q betaald hebben en er dus t meest over te zeggen hebben) zeiden tegen mij van accepteer dat maar, wan kijk maar naar de rectzaak met destiny, nu willen ze uitbetalen en Q is niet goed onder welke diagnose je dat dan ook plaatst, dus zo gezegd zo gedaan

daar was ik dan ook tevreden over ook waren ze erg netjes en mocht ik hem zelf wegbrengen als ik hem naar de slacht wilde doen maar Q blijkt geen ataxie te hebben en ik wilde een herkeuring laten doen, bij gebleken gezondheid zou t afkeuren ongedaan maken, dus uitkering terugstorten en Q weer mogen starten
en daar beginnen ze dus niet aan

dus Desire en Wisteria zijn niet verzekerd, oke vallen ze dood neer dan is het zonde van het geld wat ze bij aankoop gekost hebben, maar ik weet 100% zeker dat ik altijd helemaal zelf kan bepalen wat ik met Wisteria doe etc en niet zoals Q aan allerlei regeltjes vastzitten en bij des alleen geld krijgen als ze aan amev overgedragen werd, zonder recht van terugkoop...

scheelt ook wel dat desire door mn moeder gekocht is en niet absurd duur was, en ook Wisje(1,5 jaar toe ik ze kocht) niet duur was, Q en des waren een flink stuk duurder

dus nee, ik verzeker mn paarden niet meer

vergoeden van operaties en DA kosten etc kan idd wel erg fijn zijn om daar verzekerd voor te zijn bij bv koliekoperatie of iets anders, maar ik hoef daar geen verzekering voor af te sluiten omdat ik dus op bjorn of mn ouders kan rekenen qua geld als zoiets nodig mocht zijn
bij mij was het dus puur voor dood/diefstal/ongeschiktheid voor de sport, en in die verzekerings-ellende heb ik geen zin meer, dan die paar duizend euro's maar kwijt zijn als wis spontaan dood neervalt
sowieso heb ik al besloten dat als nr 3 ook afgekeurd wordt of iets anders ergs krijgt, ik geen nieuw paard hoef, dus ja een ander zou misschien van het uitgekeerde verzekeringsgeld dan een nieuw paard kopen, ik heb er dan 3 gehad en hoef geen 4e
maar daar gaan we ff niet van uit, wis is nog geen 3 en ik hoop er nog zo'n 20 jaar fanatiek mee te kunnen rijden en daarna mag ze thuis met pensioen

ow en nog 1 ding, als je paard voor de sport afgekeurd wordt en je staat hem af aan de verzekering en koopt hem dus niet van hun terug, mogen zij je paard als recreatiepaard doorverkopen...daar stond ik ff van te kijken toen ze dat zeiden! hoevaak dat ook echt gebeurd weet ik niet, maar het mag wel.

Fereshte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:00

Fleurtje is verzekerd bij Interpolis voor vrijwel alles. Grotendeels de dierenartskosten en bij dood enz.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:56

Ik ben ook niet verzekerd..

zweetvos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:00

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:02

mijn beide paarden zijn verzekerd bij interpolis

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:16

MarchaL schreef:
Mijn paard was ook niet zo duur, toch had ik van de va rekeningen van het afgelopen 2,5 jaar mijn paard nog wel een keer kunnen kopen

Zoiets ga ik bij dit paard dan ook niet meer aan beginnen, ook dat speelt mee in de beslissing.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 23:21

Nee, ik stort liever af en toe wat geld op een spaarrekening.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 08:54

Mijn vorige pony was niet verzekerd, ik heb hem 12 jaar gehad. In die tijd heb ik geen verzekering nodig gehad, hij was kerngezond (2x koliek in al die tijd gehad en voor de rest niets ernstig).

Vorig jaar november moest hij met spoed naar de kliniek in Utrecht. Geopereerd aan zijn darmen, er werd zo'n 2 meter darm uitgehaald, zat bekneld tussen milt en maag. Het was al een aardig stresspaardje, hij kwam ook heel gestrest uit de narcose. Daarna heeft hij nog een aantal dagen op de intensive care gestaan.

Na een aantal dagen bleek, dat het nooit meer goed zou komen. Zijn nierfuncties werkten niet meer en het sonderen had ook geen zin meer. Ik heb hem in moeten slapen.

De kosten waren zo'n 3000 euro (exclusief de DA kosten). Mijn pony was nergens voor verzekerd en ik moest dus alles zelf betalen. Ik had besloten om toch weer een pony te kopen, dus ik heb aardig wat kosten de afgelopen tijd moeten maken.

Mijn nieuwe pony wil ik wel laten verzekeren voor ziektekosten/dood etc. Ik ben nu aan het uitzoeken bij welke verzekering.

Misschien had ik een nieuw topic moeten aanmaken, maar volgens mij zijn hier al aardig wat topics van, daarom sluit ik me aan bij het recentste verzekeringstopic...

Aangezien de zoekfunctie van BOKT niet werkt, zou iemand me per PM een aantal links van eerdere verzekerings topics kunnen mailen??

Voor mijn ruiterbewijs ben ik al WA gedekt, dus waarschijnlijk hoef ik dan geen extra WA verzekering in mijn premie op te nemen?

Is AMEV HIPPO hetzelfde als HIPPO ZORG? Verder heb ik ook een offerte van BIERUM liggen. Ik twijfel nu tussen BIERUM en HIPPO ZORG.

Oja, nog 1 ding... Voordat ze begonnen met opereren zeiden ze dat er 50% kans was op een geslaagde operatie. Als ik verzekerd zou zijn, zou de verzekeraar met de operatie hebben ingstemd??

Alvast bedankt, Ingrid

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 09:58

Mijne is ook niet verzekerd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:38

HaileysComet schreef:
De kosten waren zo'n 3000 euro (exclusief de DA kosten). Mijn pony was nergens voor verzekerd en ik moest dus alles zelf betalen. Ik had besloten om toch weer een pony te kopen, dus ik heb aardig wat kosten de afgelopen tijd moeten maken.

Eenmalig 3000euro op 12 jaar paardenbezit is nog geen 300 euro per jaar!! ALLE verzekeringen die je hier langs ziet komen zijn duurder! Dat is toch gewoon opzij te zetten.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:44

mijn ruintje heb ik niet verzekerd, omdat ik hem al 7 jaar heb..heeft nooit wat gehad en is voor mij in geen geld uit te drukken ..mocht hij ziek worden dan betaal ik dit eigen zak ..onze hengsten zijn wel verzekerd maar meer omdat ze qua aanschaf het nodige hebben gekost..en ik meer risico loop met hen ivm shows/sport ed...dan met mijn ruintje....

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:51

ikke schreef:
HaileysComet schreef:

Eenmalig 3000euro op 12 jaar paardenbezit is nog geen 300 euro per jaar!! ALLE verzekeringen die je hier langs ziet komen zijn duurder! Dat is toch gewoon opzij te zetten.

3000 euro op 12 jaar is ook niet veel. Ik was idd veel duurder uitgeweest als ik hem 12 jaar lang verzekerd had.

Maar stel, een soortgelijke situatie met mijn nieuwe pony, binnen een jaar of 2. Dan moet ik weer een aantal euro's ophoesten, en weer een aanzienlijk bedrag neerleggen voor een nieuwe pony (ik weet inmiddels dat ik er niet zonder kan ).
Laatst bijgewerkt door HaileysComet op 18-02-06 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:55

je betaald puur het bedrag waarvoor je je paard verzekerd hebt..dus hoe hoger het verzekerde bedrag hoe hoger de premie ligt

nikyta34

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 10:56

wij hebben onze fjord en het bij de friese verzekerd, shet is standaard en fjord iets uitgebreider volgens mij ben ik rond de 300 euro kwijt per jaar!!

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:02

Ik heb besloten dat ik haar laat toch laat verzekeren en wel bij HIPPO ZORG.

Basisverzekering: uitgebreide verzekering

Aanvullende verzekering: Beperkte ziektekostenverzekering & Diefstalverzekering.

Overige verzekering: Operatieverzekering (100% uitkering bij acute dood tijdens of sterven binnen 30 dagen t.g.v. de operatie).

Een WA sluit ik hierbij niet af, omdat ik hiervoor al verzekerd ben via mijn ruiterbewijs.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:05

[/quote]

3000 euro op 12 jaar is ook niet veel. Ik was idd veel duurder uitgeweest als ik hem 12 jaar lang verzekerd had.

Maar stel, een soortgelijke situatie met mijn nieuwe pony, binnen een jaar of 2. Dan moet ik weer een aantal euro's ophoesten, en weer een aanzienlijk bedrag neerleggen voor een nieuwe pony (ik weet inmiddels dat ik er niet zonder kan ).[/quote]

Ten eerste wat heb je een geweldig mooie pony zeg!
Ik heb mijn paard nu 4 jaar en heb afgelopen januari besloten om haar in de verzekering te doen.
Ik heb haar voor 2500 euro laten verzekeren (ODA) en daarbij een uitgebreide ziektekostenverzekering afgesloten.
Ik heb net de rekening binnen en inclusief alle kosten ben ik 303 euro per jaar kwijt.
Ik heb alle verzereingen nagetrokken, overal offertes van gevraagd, forums nagekeken wat mensen voor ervaringen hadden met verschillende verzekeringen en deze verzerering kwam voor mij het beste uit de bus.
Ze heette vroeger de Amev en nu Hippozorg.
www.hippozorg.nl
Op de site kan je alles lezen en je premie laten berekenen.

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 11:12

Ik ben wel verzekerd.....tegen alles....tuigage, marathonwagentje, pony alles.....en eigenlijk in 1 e instantie alleen voor het geval dat ze op iets zou aanrichten als ze op hol zou slaan op straat of dergelijke.....je weet tenslotte nooit.....ik heb alles verzekerd voor 15 euro nog wat per maand bij de London verzekeringen...perfect service.....toen het tuig pas geleden werd geschoept....binnen 5 dagen al mijn geld op de rekening.