Stront in de staart??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:05

die van mij heeft er ook onwijs problemen mee puur door dat de winterdeken te zwaar is om op te tillen. Ook ik was haar staart een keer in de week. Vaak is het bij mijn vrouwtje een probleem om de staartwortel te doen. De kont naar beneden en rug omhoog en billen aan knijpen. Zo gespannen. Maakt ook niks uit of ik koud of warm water neem ze heeft er een hekel aan. Nu laat ik de staart wortel eerst weken met een spons. Goed nat maken en dan onder de staart. Hier heeft ze geen problemen mee. Alle draids zijn er dan uit. Want ja die heeft ze dan heel erg. Goed in soppen met shampoo en dan weer spoelen met een spons of zachte borstel.

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:09

Mijn shet heeft er ook last van, daar knip ik regelmatig hele stukken uit

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:23

LovesSaartje schreef:
Mijn shet heeft er ook last van, daar knip ik regelmatig hele stukken uit

Vindt je dat niet super zonde. Ik vindt dat staarten nooit zo snel groeien dus er moet bij mij heel wat aan te pas komen om er in gaan te knippen

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:30

Lowara's staart is ook standaard smerig. af en toe knip ik hem flink kort ozdat die niet te vies wordt, maar meestal ziet het er na 2 weken al niet meer uit. ach... zolang ze er geen last van heeft en het alleen een ranzig kleurtje heeft..

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:39

Connor is ook zo'n smeerlap met zijn staart. Als de poep droog is krijg je het er vrij gemakkelijk uitgekamd. En in de zomer was ik af en toe zijn staart.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:49

Toen Santhos nog een deken met startflap had zat er wel redelijk vaak een lading poep in zijn staart. Nu een deken zonder flap en het probleem is opgelost. Santhos heeft een hele witte staart, du nu alleen nog zien te kijken hoe ik de urine eruit krijg

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:27

Aileen heeft ook een hele dikke staart en er zit altijd mest in. Ik krijg het er haast niet uit, met borstelen niet maar met wassen ook niet...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 08:59

Sjoert schreef:
Maar is het zo erg dat er mest of iets anders in zijn staart zit?
Gewoon heerlijk met je paard gaan poetsen en het eruit kammen

Lijkt mij persoonlijk eigenlijk geen probleem.

Ik sluit me hierbij aan.
Lekker eruit kammen die hap

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:26

Ik heb er geen last van.
Lijkt me trouwens wel heel erg irritant.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:03

De kmijne doet het ook of ja Ushi doet het ook. Ik heb gewoon altijd een vlecht in zijn staart, en ik doe die eruit met het rijden. Dan zit er tenminste geen mest in.

Angeliekje

Re: Stront in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:29

Ik heb bij mijn tinker ook nu standaard een vlecht in de staart, en ik probeer de staart eens in de twee weken te wassen. Ook omdat de staart hartstikke lang is (heb er notabene al een stukje afgeknipt) zodat ie in de modder hangt en met een witte staart is dat niet echt een heel fijn gezicht als ie er bruin uitziet aan de onderkant. Met een vlecht erin hangt ie niet meer tot aan de grond en blijft dus aan de boven en onderkant redelijk schoon.

Melia

Re: Stront in de staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:32

gewoon elke dag even flink uit de knoop halen (evt. met een borstel, maar niet te vaak doen, anders trek je alle haren eruit) dus elke dag even bijhouden en dan blijft hij wel redelijk schoon

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:32

Mijn paard loopt met een staartzak.
Je doet de zak om de staartwortel en verdeelt de staart in 3 strengen. Deze haal je door 3 "zakken" heen en je vlecht het geheel in. Onderaan in een zakje knopen en klaar.

De staart blijft schoon en heeft geen klitten , scheelt veel haren afbreken.
Verder zwiept hij net zo makkelijk met zijn vlecht de vliegen weg. Heb er zelfs eentje met strookjes aan het einde...

Ideale oplossing !!!

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:22

Ik gebruik na het wassen van de staart van onze fjord altijd anti klit of equishine (hoop dat ik het goed schrijf) dit om de draaien goed uit haar staart te kunnen krijgen zonder teveel haar verlies en omdat er een soort laagje op de staartharen komt die aankoeken een heel eind voorkomt, de poep glijdt er als het ware vanaf, hiermee kan ik haar staart voor langere periode redelijk klitvrij en schoonhouden

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:38

ElCamino schreef:
Mijn paard loopt met een staartzak.
Je doet de zak om de staartwortel en verdeelt de staart in 3 strengen. Deze haal je door 3 "zakken" heen en je vlecht het geheel in. Onderaan in een zakje knopen en klaar.

De staart blijft schoon en heeft geen klitten , scheelt veel haren afbreken.
Verder zwiept hij net zo makkelijk met zijn vlecht de vliegen weg. Heb er zelfs eentje met strookjes aan het einde...

Ideale oplossing !!!

zou je hier een foto van willen/kunnen laten zien?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:50

mijn paardjes hebben er ook behoorlijk last van. soms knip ik het er uit, maar dat doe ik alleen aan de achterkant zodat het niet opvalt. borstelen probeer ik wel, maar vaak lukt dat niet, en wassen hebben ze zo'n hekel aan, dat wil ik ze niet aan doen. zorro heeft een zwarte staart, dus dat valt verder ook niet heel erg op, nathalie heeft een blonde, en dat valt wel op. tja het is niet anders, als het er niet uit wil, houdt het op. en ach ze hebben er geen last van.