Hoe zwaar voor welshje van 1.20?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 18:56

Miirthe schreef:
rivarachella schreef:
70 kg , ik weeg ook 70 en heb op een welsh van 130 gereden , op een shet van 106 cm greden en nu rijd ik op dartmoors van kleiner dan 120

70 kg. voor een grote Shet vind ik wat een de zware kant
Ik vond mezelf met m'n 50 kg. eigenlijk al te zwaar voor een Shetlander van 1.07 cm. , hoewel ze zeggen dat een grote Shetlander volwassenen kan dragen. Toch zou ik er niet écht op gaan rijden (intensieve ritten etc.)

Ik rijd er ook niet intensief op , tis meer omdat ze word ingereden , en ze gooit het meisje er af die ik les heb gegeven ... dus doen we het even zo .. toch heb je wel gelijk , maar intensief op een te kleine pony voor mij dan doe ik ook echt niet hoor dat vind ik zelf een beetje zielig

Elpharo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 20:00

Ik zat me af te vragen hoe oud de Welsh is, of heb ik dat ergens gemist? Als de pony 6 of ouder is kan het wel...jonger vind ik wel dat je voorzichtig moet zijn...ik heb met 63 kilo ook op een Amerikaanse shet gereden (die zijn weer wat tengerder dan onze shetten) en die vond het prachtig...want als ik ging rijden gingen we naar buiten en mocht hij galopperen in rengalop (nou ja...een stevig galopje dan want ik was als de dood dat ik iets te ver naar voren zou leunen, dat we dan naar voren zouden omkiepen) of we gingen tussen de weilanden doorgalopperen zonder zadel en met halster om de hekken te wisselen voor de nachtploeg...dus ik denk dat het makkelijk kan...ik heb een welsh die max 1.15 is...hij wordt nu 5 dus nu wil ik er nog niet op gaan zitten (weeg inmiddels denk ik ook dichter tegen de 70 kilo dan 63 kilo ), maar als hij straks 6 ofzo is wil ik wel het land op en neer gaan rijden hoor! Veel te leuk!

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 20:55

de welsh is net 4 jaar, maar is helaas met 2 jaar ingereden, daarna stil gestaan en nu wil ik het dus oppakken. Ze is vooral bedoelt voor kleine kinderen maar dan moet ze dus wel betrouwbaar zijn en tot die tijd ga ik er dus lekker op rijden... en het is ook nog eens gewoon super leuk. Ik ben 1.64 en weeg 52 kilo, zoals ik hoor hier is dat vrij ligt gelukkig dan kan het nog makkelijk op die welsh

groetjes

maflingergek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:08

...

Mariekje

Re: Hoe zwaar voor welshje van 1.20?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:32

Als je niet te lang per keer op haar rijdt, kan dat best. Zo' n slanke den als jij ... Je hebt ook op Olivia gereden (al is zij natuurlijk ontzettend stevig, haha ^_^).

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:40

ik heb een welsch op stal staan van ongeveer 1.16 maar ik heb er nooit opgezeten omdat ikd acht dat ze dit niet zou houden!
ik ben 1.67 en weeg elke keer tussen de 47 en 53 kilo, meestal rond de 50! maar als ik dit zo lees zou ik er dus best wel af en toe even buiten op kunnen gaan zitten!

Mariekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:42

1.16 meter is natuurlijk wel weer iets kleiner. Het ziet er voor het plaatje niet zo mooi uit. Zeker niet als het echt een iel paardje is.

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:07

het is dus echt geen iel beesie, en ik bedoel gewoon zonder zadel en in het bos zegmaar! of kan dat niet denken jullie?:
ze kan ook wel groter zijn hoor
hooguit 1.20...
heb haar nooit echt opgemeten en omdat ik dacht van, nou dat is zielig als ik er op ga, deed ik maar vrijheids dresuur en wil ik van de zomer haar voor de kar zetten...