Wat te doen als staleigenaren niet naar je luisteren..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:22

Geef je het dier wel genoegt beweging en het kan natuurlijk ook aan de brok liggen . Wij hebben een paard oo stal die ook afentoe last van bulten heeft terwijl het paard hooi gevoert krijgt ... Kuil is trouwens duurder dan hooi .

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:03

in aanschaf wel maar je kan het buiten opslaan en dus de ruimte die je daar eerst voor nodig had gebruiken voor iets anders(meer stallen)

uiteindelijk is het dus voor een stalhouder goedkoper om kuil te voeren

Anoniem

Re: Wat te doen als staleigenaren niet naar je luisteren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:13

Bij ons word ook kuil gevoerd in de stalling.de boer haalt het van zijn eigen land en doordat het idd gewoon buiten kan blijven liggen is het goedkoper voor hem.Maar bij ons is er hooi of kuil je mag zelf weten wat je voert.Die van mij krijgt weer kuil vanwege het hoesten.Die van mijn vriendin hooi vanwege de diaree.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:16

Als je veel ruimte over hebt maakt het niet uit.
Zelf voer ik ook kuil omdat ik een paard met stofallergie heb.
Maar als mijn sportpaard eiwit bultjes zou krijgen zou ze gewoon op hooi over gaan.

Bij ons op de pensioenstal (sta ik zelf dus niet) word ook kuil gevoerd, maar ik weet zeker als een paard eiwit bultjes krijgt de eigenaar van de stal geen hooi gaat kopen.
Dit kan er haast niet uit voor 1 paard.
Maar ik weet zeker dat er wel het een en ander te overleggen valt.
Bijvoorbeeld dat de eigenaar zelf een baaltje hooi voor de stal legt en dat de stal eigenaar dat kan pakken voor dat paard en dat dan eventuele stallingprijs naar beneden zakt.

Kijk ik vind dat ook logish.
Je weet van te voren als je bij hun gaat stallen dat dat er gevoerd word.
Wil je dat niet kan je een andere plek uit zoeken.
Maar voor overleg is er altijd plek.
En hun zijn daarin ook zeker niet de moeilijkste.

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:37

Weet je wat het is met dit soort mensen? Ze kopen heel goedkoop hun voer in en daar mag je niet over zeuren, want dat gaat ten koste van hun knip. Kuil is voor koeien, en het zijn niet alleen de eiwitten, maar ook de zuren die zitten in ingekuild voedsel.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:41

Er zijn verschillende soorten en kwaliteiten kuil. Nattere kuil is voor koeien, wij hebben kuil wat bijna zo droog is als hooi voor de paarden

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:38

Ja wij hebben dus ook kuil wat bijna net zo droog is als hooi.
Wij hebben dit puur zo omdat er zo weinig tot geen stof inkomt..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:12

princesa schreef:
Weet je wat het is met dit soort mensen? Ze kopen heel goedkoop hun voer in en daar mag je niet over zeuren, want dat gaat ten koste van hun knip. Kuil is voor koeien, en het zijn niet alleen de eiwitten, maar ook de zuren die zitten in ingekuild voedsel.

Nou nou nou.
Ik vind het wel weer typisch dat deze personen worden omschreven als "dit soort mensen".
Kuil hoeft niet per definitie voor koeien te zijn...

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:33

Erg simpel hoor: pony en spullen pakken en naar een ander gaan.

Jouw pony, dus je maakt zelf wel uit wat je hem voert. En als ze te bekrompen zijn om dat te accepteren, dan heel snel wat anders zoeken!

Succes!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:47

Als elke ruiter serieus van een stal zou vertrekken als ze hun zin niet zouden krijgen, dan zou het einde zoek zijn.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:49

Sjoert schreef:
Als elke ruiter serieus van een stal zou vertrekken als ze hun zin niet zouden krijgen, dan zou het einde zoek zijn.

Ja, maar je hebt belangrijke en nietbelangrijke dingen

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:00

ja, maar je kent hier het hele verhaal niet en weet niet wat er vooraf heeft gespeeld.
Wie weet is de TS wel een enorme zeurkous (ik zeg niet dat het zo is) en zijn er wel meerdere dingen voorgevallen.

In mijn ogen is dit nog wel op te lossen door het gesprek aan te gaan en met goede argumenten te komen.
Desnoods laat je de DA komen, zodat je zeker weet wat het is.
De stalhouder zal het toch moeten hebben van zijn klanten en hen enigszins tevreden moeten houden.
Dat dit simpele hooi geven geweigerd wordt, doet mij eigenlijk twijfelen aan het gehele verhaal.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:15

Mee eens Sjoert
Sjoert schreef:
Dat dit simpele hooi geven geweigerd wordt, doet mij eigenlijk twijfelen aan het gehele verhaal.

Ja idd, maar het is wel mogelijk Sommige mensen zitten echt krom in elkaar

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:51

Pharlap schreef:
Maar waar zou ze dan een baaltje hooi vandaan kunnen halen?
( vraag dit ook uit eigen belang, mijn paard gaat mee op vakantie en daar voeren ze kuil i.pl.v hooi ).

Verder vind ik dat er maar 1 bepaald wat jou paard eet en dat ben jij.

Groetjes Pharlap.

spijkernisse is dat heel ver naar rijnsburg ?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:44

Bij mijn oude stal moesten er ook een paar op hooi. Die hebben t ook zelf moeten kopen, en kregen ook geen korting op t stalgeld.
Gelukkig sta ik nu op een stal waar ik zelf mag bepalen of ie hooi of kuil krijgt. Ideaal.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:51

Ik vindt dat je in overleg zou moeten kunnen switchen, zoals al gezegt, klant is koning. Willen ze niet mee werken dan zou ik verhuizen !!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 17:21

Bij ons op stal kan heel veel maar wel in goed overleg met de staleigenaar. Ook zullen de altijd ´zeurende klanten´ iets meer moeite moeten doen om iets gedaan te krijgen
Mijn vorige paar stond omdat ze snel last had van diarree op hooi en op andere brok dan die standaard gegeven werd. Ook stond ze op zaagsel. En stond ze ook nog eens appart buiten de normale kudde om (wel met een ander paard). Wel een hoop gedoe voor de stalhouder, maar hij zag zelf dat het veel beter ging zo.
Ik kreeg overigens enkel korting op de brok niet op de rest.

Een stalhouder moet in mijn ogen het de klant tot een bepaald opzicht naar de zin kunnen maken. Maar daar zijn natuurlijk grenzen aan. Ik weet niet wat hier allemaal speelt. Maar een simpele verandering van kuil naar hooi zou in mijn ogen geen problemen moeten geven. Ik zou in mijn geval wel dan zelf het hooi moeten brengen en krijg dan geen korting.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:40

Oud topic, dus een slotje