Een paardenras, altijd het paardenras?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 01:59

Ik vind Stanley een ras op zich, dus daar hou ik het bij

Ik heb een Haf en een NRPSer, dus een koudbloed en een warmbloed, maar ik durf niet te zeggen wat voor soort paard beter bij me past. Ik weet alleen welke van mijn 2 paarden beter bij me past. Maar dat heeft meer met karakter etc. te maken dan met ras (hoewel.. NRPSer is een stuk heter dan een Hafje en ik hou van tamme paarden, maar mijn Haf denkt weer dat hij volbloed is, moeilijk...).

EvaSuzanneJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:51

Ik vind het ook een beetje moeilijk hoor, het is maar net wat je gewend bent volgens mij. Jarenlang had ik geen geld voor eigen paarden dus moest ik het doen met alles wat ik tegenkwam, en ik had altijd wel een favoriet.

Ik had toen ik serieus begon te rijden een duidelijke voorkeur voor grote donkerbruine KWPNers, maar in de tussentijd heb ik al vanalles gereden en geleased: Fries, Engels Volbloed, mixjes, Arabieren. De enige die me er willens en wetens heeft af gekregen was een mooie Haflingerhengst, en ik vond hem zo grappig dat ik er ook maar één heb gekocht . Ik was altijd anti-shet, maar ik heb er één gekocht voor gezelschap en ik zou hem niet meer willen missen. Ik heb een beetje het idee dat ik elk paard wel leuk vind als ik er eenmaal iets mee doe.

Zo heb ik een tijdje geleden voor een show op een heel lelijk oud wit paard gereden, maar toen we een paar keer hadden getraind had ook hij mijn hart gestolen omdat hij zo lief is. Eigenlijk zijn alle paarden gewoon leuk (maar de mijne het leukst natuurlijk )!

Alet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:12

Ik dacht dat ik altijd bij de Haflingers zou blijven, vond het hele fijne paarden. Tot ik in Groningen ging studeren en een IJslander ging rijden, het temperament, de werklust, de gangen, dit ras sprak mij meer aan dan de Haflinger. Nu heb ik een Haflinger en een IJslander (op komst). Ik ben wel bij het type blijven steken; sober en harig in de winter. Ik zal denk iik niet zo makkelijk omschakelen naar grote paarden, dat vind ik allemaal net wat te groot en niet echt handzaam

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:39

Fredt schreef:
Abalaydi schreef:
Frederiek- ik heb helemaal niet gezegd dat haflingers niet opgefokt kunnen zijn, maar over het algemeen zijn haflingers heel rustig.
En ik heb ook gezegd dat mij het ras gewoon heel erg aanstaat en het karakter, want er zit niet veel verschil in al zeg ik het zelf.

Nee dat snap ik! Zelf vind ik ook niet dat er veel verschil in zit hoor, maar op elke regel is een uitzondering he .

Of twee .