Ervaringen met Harry's Horse Hoofdstel 'TPU Endurance'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:09

voor endurance wedstrijden zijn het echt ideale hoofdstellen, even twee dingetjes losklikken en hup het bit is eruit en je paard kan eten, erg handig bij de groompunten....
voor gewoon zo rijden voor je plezier zou ik het niet doen... maar das mijn mening......

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:40

Dat vind ik dus ook het gevaar , van dat plastic-achtige materiaal , dat het teveel kleeft en "brandt" op de huid.

Misschien dat dat in het echt nooit voorkomt hoor , maar in theorie zie ik het wel voor me bij zulk materiaal. Ik zou er zelf dan ook nooit mee willen rijden op m'n paardje.

Ben grote fan van kunststof , maar dan wel nep-leer uitstraling (zacht , goed flexibel en glijdend , niet "plakkend" zoals plastic).

Voor echte Biothane hoofdstelletjes zie o.a. de sites van Goedhart en Equestrian Nomads , die verkopen Endurance spullen.

Gewoon Biothane vind ik ook te plasticerig , Beta of Granite Biothane is dan veel mooier spul

Maar wel een stuk duurder.

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:07

gewone biothane bevalt mij super
deze heb ik in de hans gehad (oke in oranje) en ik vind ze heel eng, heel glibberg en ik ben bang dat het gaat schuren...

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 08:38

Als het goed is heeft een stalgenoot straks 2 van die hoofdstellen, in het zwart en in het rose, in het full en in cob.
Wat ik van haar begreep is dat de maat aardig normaal viel.

Ik heb een groen kuststof hoofdstel van Norton, ik weet niet of die meer vergelijkbaar is met biothane of met deze, maar daar ben ik wel heel blij mee Schuren, brandwonden of breken doet ie absoluut niet, het is juist heerlijk zacht.

Wat ik wel een nadeel vindt van deze is de sperriem, ten eerste geen gezicht op een halster hoofdstel en ten tweede ook onhandig, nou zit je nog steeds te kloten met riempjes als je het bit uit wilt doen. en de teugels, bij degeen die ik heb zitten er antislip teugels aan

Als mijn stalgenootje ze heeft zal ik het wel laten weten

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:28

Als je dat zou willen laten weten
Want daar heb k zeg maar meer aan dan mensen die het hoofdstel nog niet hebben (niet dat dat niet verkeerd is ofzo hoor, maar ik heb meer aan ervaringen met dit hoofdstel )

En hoeveel kost dat hoofdstel van Norton dan?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:50

LauEef schreef:

En hoeveel kost dat hoofdstel van Norton dan?

30 euro een gewoon hoofdstel en 50 euro een halsterhoofdstel, is incl teugels.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 00:52

19LindA83 schreef:
voor endurance wedstrijden zijn het echt ideale hoofdstellen, even twee dingetjes losklikken en hup het bit is eruit en je paard kan eten, erg handig bij de groompunten....

Met dit hoofdstel van HH kan dat niet eens.

Ik zou ook voor biothane, Zilco of Norton gaan. Maar goed, ik ga vooral voor praktisch nut, en dat 'glibberige' van HH is mijn smaak niet.

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:11

uuuh en dan noemen ze het eeen endurance hoofdstel????? Nee dan zou ik er helemaal niet voor gaan, tenzij je hem gewoon voor recreatief wil gebruiken.....

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:17

de oude tpu versie(die in het blauw en oranje) zijn idd gewone hoofdstellen. en géén halsterhoofdstellen!
ikzelf heb de blauwe en vind hem erg fijn. het is iets van kunsstof met een laagje plastic ofzo errond. ikzelf vind het erg makkelijk, en het heeft ook nog nooit geschuurd oid. de teugels zijn wel irritant als het regent, omdat ze niet met rubber zijn overtrokken gaan ze wat sneller gleiden in de regen.. maar voor de rest ben ik er stik tevreden over.

het nieuwe model, dus een halsterhoofdstel heb ik nog niet gezien in het echt, zat er nog over te denken om die te bestellen, maar heb al zo'n 6 hoofdstellen voor 1 paard (ben nogal hoofdstelverslaafd), dus ik heb me tot nu toe kunnen inhouden. wel vind ik het een hele verbetering dat er nu dus rubber over de teugels zit

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:19

Ik denk dat als je niet eens het bit er zo kan afhalen, dat HH het dan hoogstwaarschijnlijk gewoon op de markt heeft gebracht door de kleur, omdat dat roze nogal populair is. Er zijn dus ook die andere versies, ook die kleuren zijn populair nogal veel gebruikt...

L_Odette

Re: Ervaringen met Harry's Horse Hoofdstel 'TPU Endurance'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:33

ach zelfs de paardensport is mode gevoelig...wat dacht je van al die verschillende soorten 'Anky' Pads...daar zijn er toch ook meer van in verschillende kleuren van verschillende merken... Iedereen aapt elkaar na... Zo ook met HH. Tis gewoon in spelen op de markt. Ik zou zelf gaan voor het meest degelijke model (zoals die Biothane).Heb er zelf geen, maar de reacties zijn goed. Het is een degelijk merk wat al lang deze hoofdstellen maakt. Zelf ben ik nog steeds ergggg fan van de 'oudere' versie van het betreffende topic hoofdstel. Deze staat als het goed is op piaffe.nl...

@LauEef: Verder succes met je keuze maken!!!

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:01

Ik heb het oude model, een oranje.
Puur en alleen omdat we veel buitenrijden in het donker en zo'n oranje hoofdstel dan veel sneller opvalt.

Achteraf gezien had ik er liever een gehad waarvan je het bit kan losklikken, veel functioneler, maar ach.. dit was de enige die er hing en het voldoet aan de eisen die ik eraan stel.. veiligheid in het verkeer!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:15

Het gaat de meeste mensen toch om de kleur. Leuk roze, is in na de blauwe hype.

Aman_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:34

Volgens mij heeft Suusiejj die ook, PM haar anders eens.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:07

Volgensmij is de kwaliteit echt bagger.
Zo mooi vind ik ze ook niet. Ik houd het wel op een leren hoofdstel.

Succes met je keuze!!

nance1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:18

hoi,

Ik heb het hoofdstel. Ik heb een full genomen voor mijn mérens. Je kan het hoofdstel goed verstellen en er is genoeg plek om evt. gaatjes te laten bijmaken.

Hier en foto, met bijpassend HH dekje en bandages. Mooi he op mijn ruin. Het lijkt op de eerste foto rood, maar de tweede foto is buiten genomen en daar zie je wel de kleur.

Afbeelding
Afbeelding

gr. nancy

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:40

Ik heb het betreffende hoofdstel enkele dagen geleden via piaffe besteld als een kado voor mn 'schoonmoeder'... Die pas de 24ste april jarig...dus voor ervaringsverhalen nog even geduld hebben:D. Verder heb ik zelf het 'oudere'model besteld in het lichtblauw. Die ga ik wel zeer binnekort gebruiken en hoop dat ook foto's te kunnen plaatsen!!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:10

nance1 schreef:
hoi,

Ik heb het hoofdstel. Ik heb een full genomen voor mijn mérens. Je kan het hoofdstel goed verstellen en er is genoeg plek om evt. gaatjes te laten bijmaken.

Hier en foto, met bijpassend HH dekje en bandages. Mooi he op mijn ruin. Het lijkt op de eerste foto rood, maar de tweede foto is buiten genomen en daar zie je wel de kleur.

Afbeelding
Afbeelding

gr. nancy

leren opzadelen mag je ook nog wel en die bandages zijn helemaal erg.

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:22

Nou je het zegt ja @Samantha5.... Die eerste foto is echt erg.. die tweede is al iets beter....

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:51

Die eerste foto is gemaakt toen ik geen tijd had, maar toch even snel een foto wilde maken. Zoals je ziet is dit een pony zadeltje voor mijn zoontje en de singel was nog te groot, dus moesten we nog gaatjes bij laten maken. Iedere kenner weet heus wel dat je zo niet gaat rijden.
Die andere foto, daar is hij wél goed opgezadeld.

samantha5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:34

nance1 schreef:
Die eerste foto is gemaakt toen ik geen tijd had, maar toch even snel een foto wilde maken. Zoals je ziet is dit een pony zadeltje voor mijn zoontje en de singel was nog te groot, dus moesten we nog gaatjes bij laten maken. Iedere kenner weet heus wel dat je zo niet gaat rijden.

Dan nog blijven die bandages een punt, maarja dat moet je zelf maar weten.

En ik had haast? is dat een excuus om je paard zo op te zadelen? Nou ik vind van niet.

Maar dit is allemaal een beetje offtoppic dus ik hou er mee op.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:38

nance1 schreef:
hoi,

Afbeelding
Afbeelding

gr. nancy

Ik ga hem ook kopen! Maar denk je dat een haflinger dan ook full nodig heeft?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:19

Citaat:

geloof dat ze zegt dat ze aleen ff snel foto wilde maken van haar hele set?? lezen is ook een vak voor je iemand zo'n opmerking geeft!

maar ontopic, wij hebben voor merel de ouwe versie in het oranje. normaal heeft ze maat cob, maar deze maat cob valt heel klein.
hetis datie maar 35 euro koste en datie zo ff heel gaaf was, maar met de endurance wedstrijd van 19 maart gaan we voor een biothane shoppen, 1 die je wel het bit eruit kan halen.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 20:15

Ik heb de zwarte vast gehad en ik vond het totaal geen fijn materiaal.
En een stuk goedkoper kon ik ook een leuk ander hoofdstel vinden dus

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:23

ik heb gemailt naar een levrancier omdat ik graag zo'n oranje wilde maar dr zitten dus helmaal gee klipjes aan zodat het het bit eraf kan maar dan is het toch geen endurance hoofdstel of zie ik dat verkeerd