Stel ik zulke onmogelijke eisen dan..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:11

Je stelt helemaal geen hoge eisen. Absoluut niet. Ik zou dezelfde eisen stellen net zoals vele andere hier.
Misschien moet je op zoek gaan naar een volwassen iemand? Misschien mensen van een jaar of 30 aanspreken.
Anders blijven zoeken totdat je iets gevonden hebt waar je je prettig bij voelt!!
Succes

Vickelientje

Re: Stel ik zulke onmogelijke eisen dan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:12

Vind je eis absoluut niet onredelijk! Zelfs een supermooi aanbod
Jammer dat je niemand kunt vinden...soms is het ook maar net geluk hebben.
Ik weet niet hoe lang je al op iemand zit te wachten, maar mss gewoon nog even geduld hebben totdat je het treft met een leuke enthousiaste bijrijder

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:17

Geloof me ze zijn er Ben zelf zo'n 'miep' n.l. Jouw vervoerseis werd niet door de eigenaresse gesteld, wel dat ik er dus serieus voor ging en les nam.
En ik ben dus blij dat ik een heel fijn bijrijpaard heb gevonden. Ben zelf nog niet toe aan eigen paard omdat ik nu (i.t.t. het lessen op de manege) heel veel leer over het verzorgen van een paard en wat er nog meer bij komt kijken.
Persoonlijk vind ik niet dat je onmogelijke eisen stelt. In tegendeel en als ik op zoek zou zijn naar een bijrijdpaard bij jou in de regio zou ik zeker interesse hebben.

Wobelisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:44

ik vind dat helemaal geen onmogelijke eisen.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:44

Ik vind je eisen niet idioot. Het enige wat mij af zou schrikken is de leeftijd van je paard, ben dan zelf veel te bang dat ik hem zou verprutsen!
Misschien inderdaad nog wat geduld en dan komt jouw bijrijder vast wel, het ziet er namelijk uit als een super goede kans!

Marshaha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:46

ik zou hetzelfde eisen voor mijn paard..

vaak zijn mensen met eigen vervoer al een stukkie verder (financieel), en hebben mss zelfs een eigen paard. maar onmogelijk moet het zeker niet zijn.
succes

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:19

Ik vind het helemaal geen hoge eisen, en denk ook wel dat je iemand zal vinden, alleen misschien niet meteen. Dat heb ik ook vaak. Dan vind ik iemand die het niet helemaal is, maarja omdat ik toch wel een verzorgster wil toch maar doen. En dan komen de goede verzorgers in bosjes langs de deur.

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:22

Quellian schreef:
Ik rij zelf helemaal niet met Quellian, ligt voorlopig ook niet in de planning

Waarom niet dan? just curieus....

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:25

Omdat ik nogal angstig ben en het van de zomer weer wil oppakken als ze gewoon lekker de hele dag buiten loopt. Dat trek ik psychisch wat beter

polly2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:51

Quellian schreef:
Omdat ik nogal angstig ben en het van de zomer weer wil oppakken als ze gewoon lekker de hele dag buiten loopt. Dat trek ik psychisch wat beter

Aha....dan is het een heel goed idee...
Ik hoop dat je snel iemand vindt!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:05

ik vind je eisen niet te hoog hoor..
maar wel even een vraagje? waarom wil je persee een meerderjarig iemand? ik ben zelf 16, ik heb een jong verzorgpaard (ook4) met ongeveer dezelfde hoogte (die van mij is 1.72m). ik heb genoeg verantwoordelijkheids gevoel en kom (bijna) dagelijks.
niet iedereen onder de 18 hoeft penny te zijn of niet verantwoordelijk genoeg...
verder de eisen die je stelt vind ik niet hoog. en ik wil ook heus niet aanvallen dat je "minderjarige" niet wilt... ik ben gewoon nieuwschierig !

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:23

Het gaat me erom dat een meerderjarig voor zichzelf kan beslissen of hij/zij bepaalde risico's wil lopen en ik zit daarin niet te wachten op ouders

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:24

oke, dan snap ik dat ook weer !

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:28

ik vind je eisen verreweg van onmogelijk. ik vind het juist een superaanbod... geen kosten, mogelijkheid om lekker te lessen...prima toch!
ik begrijp ook heel goed dat je iemand van 18 jaar en ouder zoekt... sowieso heb je dan te maken met volwassenheid betreft de risico's en verantwoordelijkheden en wat voor mij en wat voor mij een reden zou zijn om een 18+ er te vragen, is toch omdat die vaak nét wat meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

succes ermee!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:32

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ook ik wil iemand van 18 of ouder vanwege dezelfde redenen. Plus dat het paardje alleen staat op een boerderij dus er is weinig zicht op van andere mensen. Iemand die ouder is, heeft wat meer verantwoordelijkheid. Enige bijdrage die ik vraag is bijdrage in hoefsmid en wormenkuren (komt neer op hooguit 12 euro per maand gemiddeld) en ze hoeven geen lessen te nemen. Duke is 20 en daarom vind ik lessen niet meer zo nodig. Liever wel, maar Duke is western gereden en het is in deze omgeving moeilijk een instructrice vinden in die tak van sport. Duke is een leuk rijpaardje en er zit geen addertje onder het gras. Gewoon lekker met hem gaan rijden. En westernervaring is niet vereist. Een buitenritje kan altijd. Je zou denken... daar moet toch wel iemand voor te vinden zijn? Niet dus.

Ik ben al vanaf begin december op zoek en tot nu toe heb ik er wel een verzorgster bij, maar zij komt maar één keer in de week. Nu klikt het wel heel goed, maar ik zoek er dan nog wel iemand bij. Heel veel reacties, maar na een reactie van mij, reageren ze gewoon niet meer. Dat maakt me zo . Waar is het fatsoen om in ieder geval even te laten weten dat je geen interesse meer hebt. Internet en email is zo lekker makkelijk. Dan hoeven we niet meer beleeft te zijn.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:36

Quellian schreef:
Sinds geruime tijd ben ik op zoek naar een bijrijdster. Ik zoek iemand vanaf 18 jaar, iemand met eigen vervoer (aangezien de stal niet goed met het openbaar vervoer te bereiken is) en ik wil dat diegene lest, bij wie moeten ze helemaal zelf weten.

Ik vraag er geen vergoeding voor, ik wil alleen maar dat iemand serieus bezig is met mijn paard en bereid is er helemaal voor te gaan.

Ik vind mijn eisen niet belachelijk en tóch is het onmogelijk om iemand te vinden... Er reageren veel studenten die enkel een fiets hebben en uit de binnenstad moeten komen (een uur fietsen), dus daar schiet ik weinig mee op...

Nou vraag ik me serieus af: zijn mijn eisen te hoog of wat...?

Ik vind je eisen niet te hoog. Ik ben ook op zoek naar iemand. En bij mij is het voor een bijna 4 jarige, dus ik heb nog een extra eis dat ze ervaring hebben met jonge dieren.

Maar het valt inderdaad niet mee..

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:50

Heb je al een advertentie gezet op MP.
Ik heb laatst een advertentie gezet om te kijken naar het animo, en ben nu dus met eentje bezig die enthousiats is.

Ik stond er zelf ook versteld van, want dit is niet de juiste periode om iemand te vinden (slecht weer, koud, vroeg donker en noem maar op)
Misschien moet je nog even een maandje of 2 wachten, dan begint iedereen wat meer zin te krijgen om te gaan sporten.

Maar ik vind niet dat je veel eisen stelt hoor. Dus heb geduld zou ik zeggen.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:58

je kan ook kijken naar een verantwoordlijk persoon onder de 18 en in samenspraak met de verzorgster en de ouders een contractje opstellen.
dan is het altijd duidelijk voor de ouders, de verzorgster en jijzelf.

tuurlijk stel je geen hoge eisen, maar als je nou eenmaal niet in een gebied zit waar je makkelijk komt, moet je gewoon heel lang zoeken.

ik had een goeie, maarik heb besloten toch geen verzorgster meer te willen. willem heeft 1 persoonnodig die consequent dingen aanpakt en 2 manieren werkt voor haar leuk, maar ik zit met een paard die me steeds weer uitprobeerd en daar heb ik geen paard voor.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:01

Het is idd moeilijk, dat is al lang zo, voor ik mijn merrie ging verkopen heb ik nog even gedacht om een bijrijder te zoeken. Simpel gezegd had ik dezelfde eissen als jou, maar nee hoor, geen enkele serieuze gegadigde.......

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:00

misschien is je paard (tijdelijk) verhuizen een optie? zodat die fietsers niet zo ver hoeven te rijden, tenslotte heb je zelf wel vervoer. Ik weet dat je net verhuisd bent maar tis maar net wat je belangrijker vindt.... en het is maar een suggestie

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:03

Ik vind de eissen ook niet veel hoor! Ik heb nu een super bijrijdpaard maar omdat ikzelf nog studeer is het probleem dat ik er de ene week 6 keer op kan en die week erna maar 3 keer. Gelukkig vind de eigenaar dit geen probleem. Ik begrijp dat je iemand zoekt die idd er regelmatig op kan.. .en helemaal voor een 3 jarige. En de afstand is vervelend. Ik denk dat je iemand moet zoeken die klaar is met studeren.. Die kunnen goed inschatten hoeveel tijd ze beschrikbaar hebben. Als iemand mij zo'n bijrijpaard aanbiedt neem ik hem met beide handen aan,. maar wel pas begin juli als afgestudeerd ben!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:10

Als je zelf al niet zo heel goed aandurft om haar nu te rijden, kan ik me voorstellen dat dat ook een reden is waarom mensen afhaken. Ik heb de tijd van "ettertjes" (no offence m.b.t. jouw paard) inmiddels wel gehad, ik rij alleen paarden die ik echt leuk vind en waarvan ik er op aan kan dat ik er niet meteen met een grote boog weer af stuiter. Dat was wel anders toen ik 16 was. En ik zie dat bij meer mensen in mijn omgeving. Dus misschien dat je met die leeftijd onbewust ook wat voorzichtiger mensen aantrekt?

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:12

@ cissy: it crossed my mind. Maar niet de 1 zonder de ander.

@ Ellebel: ze is dus helemaal niet moeilijk. Een braver paard kun je je simpelweg niet wensen...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:14

Maar zelf ben je er wel angstig voor? Ik kan me voorstellen dat als je het verhaal zo vertelt " ik ga er zelf niet op omdat ik angstig ben" mensen het dan (net zoals ik ) verkeerd begrijpen en denken dat het een minder braaf paard is. Misschien moet je er dan even bij uitleggen dat het niet door het paard komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:17

Je eisenpakket vind ik zeker niet overdreven, wel heel reëel. Ik weet niet of er in de plaats of directe omgeving waar je paard nu staat een ruitersportzaak/veevoederhandel/dierenwinkel zit? In dat geval zou je daar briefjes op kunnen hangen. Ook zou je briefjes op kunnen hangen bij wat lokale supermarkten, zodat je advertentie gezien wordt door mensen die ook daadwerkelijk uit de regio komen.

Het enige nadeel dat ik me kan bedenken is eventueel de locatie. Het paard is hartstikke leuk en je geeft de toekomstige bijrijder een heleboel mogelijkheden.

@Ellebel: Het paard is zeker geen lastpak. Het is juist een hartstikke leuk paard met mogelijkheden.