Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar ik ken het probleem van de TS en ik ben toen helemaal vanaf het begin opnieuw begonnen.
maar de crux ligt echt bij het rijden van de ruiter
sindsdien is het alleen maar berg opwaards gegaan
zo doe je dat met eigenwijze haffies
Daantje1981 schreef:Tja, zoals je bij dit soort topics bijna altijd wel leest.
Het beste kun je goed les nemen...
0ojannekeo0 schreef:Daantje1981 schreef:Tja, zoals je bij dit soort topics bijna altijd wel leest.
hier ben ik het niet mee eens, wie weet heeft de TS al les! ik héb les met een enorm sterkte haflinger en we komen amper voor uit, dus daar hoeft het echt niet mee te maken te hebben!
Quellian schreef:KiWiKo, ik nodig je uit op mijn tankie
En gooide ik de teugels dus maar gewoon los...en idd....paard stond opeens stil, terwijl we al drie maanden met dat ik ren lekker door probleem zaten

(zoals teugels los, benen aanklemmen en gaan zitten..)
En NIET gaan trekken. Als je paard terug is,, paar passen achteruit en weer voorwaarts (natuurlijk wel in tempo wat JIJ wil!)
Nu heb ik een hele lieve vriendin die mij dan soms wel is helpt en dan ook 1000x achter elkaar hetzelfde moet zeggen.. (teugels los, zitten, benen aanklemmen)
Omdat ik bang ben dat madame door het draad heen rent..
(en dat is prikkeldraad, dus nog levensgevaarlijk ook! Maar daar kan ik niks aan doen..
)
En als ze eenmaal rent, en ik krijg haar echt neit terug en madam komt terug (als ze dus langzamer wil) hoor je mij opeens: "DOOR!"
dan galoppeer ik dus mooi door.. en of madam dit leuk vind of niet.. (niet is het antwoord..
) Peg gehad! Jij hebt jou ding gedaan, nu ik de mijne..
En dat werkt heel goed..
zeker bij eigenwijze dominante maar toch lieve haffie's.. 
Die pony rent weg van de ruiter zegma. Zo gauw jij gaat staan en tegengewicht geeft dan komt ze terug
Oke niet de goede manier, maar het is de enige pony waar ik het doe (overigens de andere ruiters trekken haar op de volte.. en blijven maar trekken)
Soms nog steeds.. maar dat is alleen als ik dan een week of langer niet gereden heb..
En wij deden dan precies hetzelfde als wat jij zecht,, voor dat ze weggaat terug naar stap. Dat werkt echt!! En als je dit vaak moet doen is het ook nog is goed voor de achterhand..
_Marinke_ schreef:@ Sily: Dat ken ik precies.. deed mijn vzhaf ook..Soms nog steeds.. maar dat is alleen als ik dan een week of langer niet gereden heb..
![]()
En wij deden dan precies hetzelfde als wat jij zecht,, voor dat ze weggaat terug naar stap. Dat werkt echt!! En als je dit vaak moet doen is het ook nog is goed voor de achterhand..
)
Echt vreselijk vond ikd at.. en moet je nu is kijken wat we hebben bereikt.. 
En met me verzorgpony's ga ik dus niet naar les.. (soms wel heel vervelend hoor) Sily schreef:Quellian schreef:KiWiKo, ik nodig je uit op mijn tankie
Geldt die ook voor mij?![]()
![]()
obelixXx schreef:;( heey altijd als ik ga rijden met mijn haflinger is de mijne zo sterk ik word er gek van heb nu gewoon een bustrens... wie heeft dit zelfde probleem gehad en wat deed je er tegen!
0ojannekeo0 schreef:Daantje1981 schreef:Tja, zoals je bij dit soort topics bijna altijd wel leest.
hier ben ik het niet mee eens, wie weet heeft de TS al les! ik héb les met een enorm sterkte haflinger en we komen amper voor uit, dus daar hoeft het echt niet mee te maken te hebben!
Saskia9 schreef:Mijn haf kan in het bos ook zo enorm sterk worden,
Ik heb al afgeleerd om terug te trekken,want dat win je toch niet..
Rustig zitten,de teugels gewoon losser geven in plaats van strakker maken...
Met dat getrek bereik je helemaal niks!