full-time naar buiten??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

snoeske

Re: full-time naar buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:10

OemmiejO schreef:
De hele winter/ zomer/ lente/ herfst door.
Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen.

ja bij ons staan ze snachts ook binnen!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:22

mijn paard gaat rond April 24/7 de wei op. Ik heb nu nog stro tot april, dus als dat op is mag hij het land op Of eerder als het al warmer is.
Volgende winter blijft hij ook lekker 24/7 buiten, vind ik veel beter voor hem

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:25

Bij ons gaan ze altijd 's nachts naar binnen voor de veiligheid... Nu is dat rond 20 uur, straks steeds later...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:02

Ik zet mijn pony als in juni of juli buiten afhankelijk van het weer en in september of oktober gaat zij weer naar binnen.

Ik vind wel prettig zo, hoef niet zo vaak de stal uitmesten en kan ik langskomen wanneer ik wil.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:12

Die van mij staat nu al overdag van op de wei. Vanaf april tot en september ongeveer, terug 24/7 en vanaf dan weer overdag buiten en savonds binnen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:05

Nooit. Die van mij staan het hele jaar door overdag buiten en 's nachts op stal.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:54

Pas als het warmer word dag en nacht als de rest van de paarden ook gaan. Straks in april/mei gaat ze overdag het land op en laat ik ze haar vacht/vet weer herstellen. Ze staat namelijk nu onder dek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:11

Mijn wei is in principe droog genoeg om ze ook s'nachts buiten te laten maar ik wacht op mooi weer. Als het van dat mooie voorjaarsweer is en de paarden staan s'avonds niet voor het hek te wachten om op stal te gaan dan laat ik ze buiten. Is het ene jaar in februari en het andere jaar pas in april. Ze staan nu nog s'nachts binnen.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:52

Amigo staat het hele jaar dag en nacht buiten, zonder stal oid. Ik denk dat ze in april, begin mei het land op zullen gaan, hangt wel af van het weer ivm kapot trappen van het gras. (bepaald de stal eigenaar wanneer ze naar buiten gaan)

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:30

ik vind het altijd zo apart, in de winter gaan al die beesten helemaal op stal , en in de zomer gaan ze ineens 24 uur per dag het land op omdat het zo goed voor ze is beetje dubbel.
die van mij gaan gewoon lekker elke dag naar buiten zomer of winterdag ipv opgesloten te zitten in de stal omdat de wei anders kapot gaat

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:44

Die van mij gaat sowieso iedere dag naar buiten, 'swinters staat hij alleen 'snachts op stal.
Als de mogelijkheid er is, gaat hij weer lekker 24/7 de wei op!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:47

Ik heb werkelijk geen idee wanneer ze weer dag en nacht naar buiten gaan

In ieder geval als de dekens af zijn,en als het weer het toelaat,
ook wanneer er weer gras op de wei staat!

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 20:25

Mijn paardje gaat zo snel mogenlijk weer dag en nacht naar buiten..hopelijk eind deze maand al..als het wat dagen achtereen mooi weer is..
Ze staat nu van 07.30 tot 22.00 buiten..

Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:40

snoeske schreef:
het schijnt niet goed te zijn om paarden hele dagen dus dag en nacht naar buiten te knallen. vooral sportpaarden niet. weet niet waarom dus val dit berichtje maar niet aan ik heb het ook maar gehoord

Slecht voor de eigenaar misschien dat hij wat verder moet lopen, zijn natte paard uit de wei moet vissen of een lekker gevuld buikje moet aanzien, maar je maakt mij niet wijs dat het slecht is voor een paard. En een paard weet niet of hij sportpaard is of niet hoor

Ontopic: die van mij staat het hele jaar rond lekker buiten

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:47

Ik hoop dat de onze ook zo snel mogelijk weer de weide op kunnen . Het is alleen zeer jammer dat de drains in de wei nog gelegt moeten worden ,bemest moet worden en de tijdelijk afscheiding opnieuw en dan ook goed gezet moet worden . Nog veel te doen dus . Ik hoop dat ze april al dag en nacht op de wei kunnen . Lekker goedkoop en ook fijn voor de paardjes . Waarschijnlijk zullen ze snachts nog op de bak gaan zodat het gras niet te snel gaat .

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:36

die van mij gaat meestal per mei (als goed weer is eerder) 24/7 naar buiten, en vanaf november weer op stal.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:40

die van mij staat al fulltime buiten

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:50

1 mei (ik kan niet wachten.....) vind het altijd fijn als het zomerseizoen weer begint en ik af en toe een dagje kan spijbelen. Bij ons gaan ze van 1 mei tot 1 oktober 24/7 naar buiten. In de winter staan ze overdag ook op het land.

Al kan je als je nu naar ons land kijkt moeilijk voorstellen dat daar weer grasjes gaan groeien. Het is klei-grond en op het moment heel blubberig. Maar elk jaar is het tot nu toe goedgekomen dus dit jaar vast ook weer.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:56

Mijn 2 vzpaardjes (Arlinde en Tornado) staan het hele jaar door full-time op de wei.. geen dek niks.. En ze hebben nog nooit wat opgelopen.. Ze hebben wel een hele dikke wintervacht, maar dat is voor mij geen probleem zo heel veel doen we toch neit in de winter ivm geen bak.. (binnen en buiten niet.. )