help me pony valt aan als ik haar uit de wei haal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_hOrse

Re: help me pony valt aan als ik haar uit de wei haal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:53

Begin gewoon helemaal opnieuw met je paard,
haal haar niet alleen van de wei om te werken of naar stal terug te gaan ('s avonds) maar ook eens op andere tijden, of ga eens bij haar in de wei staan en een beetje knuffelen (of een beetje poetsen) dan is het van de wei afhalen niet meer NEGATIEF voor haar maar wordt het POSITIEF. Probeer zo min mogelijk met bix enzo te doen maar beloon haar gewoon als ze komt en je moet niet verwachten dat dit in een keer over is..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:05

Als iedereen dezelfde mening had was er niet veel aan in deze wereld volgens mij En daarom is bokt ook zo leuk, iedereen denkt en handelt anders. Soms op een goede en soms op een 'aparte' manier, zo leren we nog wat van elkaar. En aan de andere kant: wat is nou eigenlijk goed of slecht? Niemand is perfect.

Ik had het er alleen over dat jij doet voorkomen dat niemand in dit topic tips geeft en dat iedereen alleen maar stomme antwoorden post om haar af te kraken. Ik ben het volkomen met je eens dat mensen die alleen zeggen dat het haar schuld is beter weg kunnen blijven. Dat zijn relschoppers en daar hebben we hier niets aan en al zeker die meid niet.

Maar als zij begint te vragen om een slotje bij een beetje kritiek vind ik niet dat je erg openstaat voor de meningen van andere mensen. En als iemand een foute beslissing heeft genomen: So what? Iedereen maakt fouten maar je moet het wel weten wanneer dat zo is, zeker wanneer het ten koste gaat van iets of iemand en in dit geval haar pony. Anders blijf je op het foute pad bezig en dat kan verkeerd uitpakken. Dat hoeft natuurlijk niet 80x heel gemeen vermeld te worden, subtiel kan het ook. (Voor de medebokkers)

Ontopic: Ik hoop dat Lotte_11 nog eens even stiekem komt kijken. Er staan hier zeker bruikbare tips. We willen je niet afkraken (op een paar mensen na) maar we willen alleen helpen om de band tussen jou en je pony weer terug te laten komen.

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:40

ik snap dat allemaal, wel, ik zoek ook geen conflicten dus zand erover

nja als niemand een mening had was de wereld nog saaier
god zij dank voor paarden

Irisamaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:20

findira schreef:
Citaat:
Anyway, ik vind het een beetje raar dat je niet snapt dat je je paard geen klap moet geven als hij uiteindelijk bij je komt...sorry maar als ik eerlijk mag zijn; vind ik het nogal onnozel...

Om dit soort antwoorden kan ik me best boos maken.
Dat meisje vraagt om hulp en gaat iemand zeggen dat ze onnozel is omdat ze dat nog niet weet.
Waarom vraagt ze anders om hulp?
Door dit soort antwoorden is ze naar mijn inzien kwaad en onzeker geworden en wil de rest niet meer horen.
Dus is alles verpest.
Als je zulke antwoorden geeft ben je naar mijn idee veel onnozeler dan de TS

en bedankt...het spijt me wel maar dit is gewoon mijn mening. Toen ik 10 was wist ik al dat je een paard geen klap moet geven.... ik vind het dan ook niet van ruiter/paardgevoel overtuigen als je dat wel doet. Zélfs niet als je onder de 12 bent...het interesseert me dus niet dat ze de rest niet wil horen, ik kan er namelijk ook kwaad om worden dat iemand op deze manier zijn pony een klap geeft...en ze is helemaal niet onzeker, anders zou ze niet zo pissig reageren op de bruikbare tips. Ik snap sowieso niet waarom je een paard 'slaat'...het ligt altijd aan jou, nooit aan het paard. En daarom vind ik het onnozel. Punt uit.

Vvincent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:29

lotte_11 schreef:
jullie snappen het niet egt,.
ik ben soms uren lang bezig om haar te vangen..
meestal komt ze als ik bix heb..
ach laat ook maar ik hoef me niet te vronschuldige..!!
ik heb me buurmeis om hulp gevraagt en we kregen haar in een keer..
ik laat haart niet staan ze wil niet komen en krijg haar niet te pakken..
dan probeer ik het later nog eens en dan komt ze wel..
p.s ze vertrouwt me 100 procent!

Sorry maar die pony vertrouwd jou dus echt geen 100 %
Anders zou jij geen uren bezig zijn met het uit de wei halen van je verzorgpony

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 10:35

hafjesbokker schreef:
ik snap dat allemaal, wel, ik zoek ook geen conflicten dus zand erover

nja als niemand een mening had was de wereld nog saaier
god zij dank voor paarden

Hahaha ok! Maargoed, ik denk op zich dat ze nog wel eens komt kijken. Dus als er nog meer tips zijn van bokkers zijn die altijd welkom en geen afkrakende dingen meer daar heeft niemand iets aan!

aorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:08

mijn verzorgpony doet dat ook. Ze gaat dan met de kont naar me toestaan en ze trapt zelfs. je kunt haar insluiteen met een touw of idd met bix ofzo lokken. je kunt ook gwpoon 1 snoepje meenemen of wortel ofzo maar andrs word ie dik en dan lokken en dan snel bij de voorlok pakken.

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:15

Ik hoop dat ze nog een keer komt kijken om de tips die gegeven zijn een door telezen en uit te proberen.. Ik kan eigenlijk geen tips meer toevoegen..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:48

ik heb een aantal jaren geleden een erg dominante ruin gehad.

die viel ook aan met uit de wei halen ,en in stal moest je echt uitkijken.
hij kwam bij een handelsstal vandaan waar hij ook echt niet lief was.
toen ik daar kwam kijken naar een ander paard en ik liep toevallig langs zijn box kwam hij met de mond wijd open en hapte in de tralies.

dit paard had en ` stoornis` maar goed ik heb hem toch gekocht!

ik heb 3mnd strijd gehad,had hekel aan poetsen,gaf geen voetjes enz

door zeer vasthoudend te zijn is hij gaan leren om mij te respecteren.

met uit de wei halen moest je hem nooit recht van voren benaderen,dat was bedreigend voor hem
dan maakte hij zich groot en kwam op je af

ik liep altijd in een bocht,riep hem en keek hem nooit strak in de ogen en had altijd een pepermuntje bij me.

gelukkig is het met hem goed gekomen.
alleen bij vreemden deed hij het nog omdat deze recht op hem afliepen en aan bleven kijken.

het lijkt mij dus een deel respect en vertrouwen wat hier gemist wordt.

heel veel succes,als je doorzet en hem vertrouwen en respect geeft zal het met de rtijd wel goedkomen

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 10:04

Miss_Montana schreef:
Nee meis, ik denk dat ze je nog niet eens 50% vertrouwd. Met paarden los je alleen dingen op met geduld. En als dat betekend dat je uren bezig bent dan moet dat maar. Ik weet waar ik over praat: ik heb zoveel problemen gehad met mijn vz-paard, ik ben uren bezig geweest om hem alleen al zijn halster om te krijgen in het begin. En ik heb werkelijk waar meerdere keren op het punt van huilen gestaan door hem. Voor het hele verhaal kan je mijn profiel lezen. Maar ik wil zeggen dat je alleen met geduld verder zal komen. En jij hebt wat dat betreft best wel wat goed te maken met je pony.

En wij kraken je niet af, wij zeggen alleen maar de waarheid en helaas is die in jouw geval negatief, ik had het ook liever anders gezien. Als je niet tegen de waarheid kan dan moet je geen problemen op bokt zetten want hier zitten een heleboel mensen die verstand hebben van paarden, zij kunnen je helpen maar daar moet je wel open voor staan.

Succes en ik hoop dat je wat met onze tips doet.

sorrie egt ik ga er aan werken!
hij is al 5 keer zonder weg rennen gelomen..
dus wat mij betreft ..
ik sta er voor klaar en ga er goed mee bezig.
ik ga verlopig er egt mee bezig,
en ik zal hem elke keer belonen ..
wie wil me er mee helpen???
en ik neem nu de hele tijd een paarden koekje mee en ze komt dan wel..
ik hoop dat we elkaar kunnen vertrouwen!!ik ben dus nog eren keer komen kijken omdat ik echt dacht bij mezelf waarom ben ik zo koppig?mijn pony lijd er onder ..
dus waarom zou ik niet kijken!!??
ik wil het egt verbeteren met rijden gaat het wel super bij ons..
ze doetr veel voor mij met rijden nu moet ik dat doen bij het aanvalllen..
ik heb al een beetje versterkt door elke daag in het land te laten en hem er na 3 uurjes er weer uit te halen en hem goed belonen!
ik denk dat ze me al iets meer verttouwt!
groetjes lotte (veel tips gezocht)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 10:36

Omdat je zei dat je niet meer zou gaan kijken

Ik wens je heel veel suc6 met je paardje en leuk dat het al vrij goed gaat en dat je toch nog even gekomen bent en de tips toch gaat volgen!

Suc6!

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:11

Goed om te horen dat het beter gaat.. Zoals je zelf merkt zie je vooruitgang nu je het met tijd en geduld wil gaan aanpakken. Vergis je alleen niet in de tidj en alles die je er in het vervolg in zult moeten steken. Vertrouwen krijg je niet binnen een paar keer, dat heeft tijd nodig.

Niet om je moed in de schoenen te praten hoor, zeker niet. Maar bereid je erop voor dat je paard nog wel een keertje kan bedenken dat hij niet wil komen. En als dat gebeurt is het belangrijk dat je niet weer in je oude gewoonte terugvalt, maar doorzet in de goede aanpak.

Succes en verwacht geen wonderen in een weekje, als je paard dit al twee jaar doet is het misschien ook een beetje gewoonte geworden en gewoontes zijn moeilijk te doorbreken. Dat heeft tidj nodig.. Succes!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:15

dat is echt vreselijk mijne heeft het gedaan toen ik 13 was ja en dan kan je al raden ik was super bang voor der maar nu doet ze het niet meer en komt ze gewoon naar me toe ik ben gewoon stil gaan staan in de wei en dan komen andere paarden en die ging ik aaien dan werd ze jaloers en kwam ze aan
nu na 2 jaar heb ik er een fries bij die deed het ook ik ben met een zweep de wei ingegaan en als ze aanviel kreeg ze een tik en 3x raden ze doet het nu niet meer

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 21:44

goed zo, dat klinkt beter! doe je best voor je paardje, ga er eens flink mee bezig, en je zal zien dat het beter gaat! tips zijn allemaal al gegeven, maar ik wou toch even reageren, omdat ik het gewoon knap van je vind dat je toegeeft dat je er zelf meer aan moet gaan werken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:14

Mooi dat het beter gaat maar Msn taal is nog steeds verboden (heb iig geen nieuwe regel daarvoor gezien )

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:29

mijn pony wil nooit komen in het land. ze valt niet aan, maar ze komt gewoon niet. ik baal er eigenlijk van dat het weideseizoen er weer aankomt, ik doe er gerust een half uur over voordat ik haar tepakken heb. kijkt jepony alleen lelijk, of bijt ze ook echt?
als ze alleen lelijk kijkt dan moet je haar zoals je al doet, goed belonen. ga ook eens naar de wei om even te knuffelen of een snoepje t egeven. of om even te poetsen.

als ze echt lelijk doet en bijt, keihard zijn. ik flinke knal is hier op zijn plaats. maar aangezien ik nergens lees dat jou pony echt heel gemeen doet is er niet saan de hand.

(voordat ik commentaar over me heen krijg, ik heb een pony die vals is, waar ik geregeld ruzie mee heb. ik deel regelmatig klappen uit. maar we weten wat we aan elkaar hebben en ik wordt dan ook nooit gebeten of lelijk aangekeken.)

heel veel succes, en vooral belonen en afwisselen!

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 01:35

Mijn verzorgpaardje begint ook weleens te rennen als ik eraan kom.
Ik ga meteen zitten en als een ander paard eraan komt geef ik daar geen aandacht aan.
Paarden zijn van nature erg nieuwsgierig en zullen altijd wel komen kijken wat er aan de hand is.
Mijn VP zal nooit slaan ofzo maar rent gewoon weg.
De eerste keer duurde het anderhalf uur voordat ze kwam maar vorige keer nog maar 15 minuten.
Gewoon geduld hebben.
Als je pony komt goed belonen lekkere kriebel geven en dan meenemen.

Ook helpt het dat als je je pony normaal alleen maar pakt om te rijden eens een keer niet te rijden.
Ga lekker in de bak spelen of alleen wat poetsen laat weten dat hij/zij er niet alleen uit hoeft om te werken!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 02:26

Doe wat grondwerk met haar zodat het duidelijk wordt voor haar wie het hoogste in rang is. evt de bak verkleinen met schriklint ofzo. Daar ook consequent in zijn, dat ze niet langer denkt dat ze dat kan maken.

Daarnaast: ga regelmatig de wei in alleen maar voor wat leuks; een appeltje, een borsteltje. daarna even uit de wei halen voor wat prettigs en dan weer terugzetten. Dan betekent uit de wei voor haar iets positiefs.

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 12:57

allemaal erg bedankt!!

S_uus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 21:00

nielsd schreef:
Mooi dat het beter gaat maar Msn taal is nog steeds verboden (heb iig geen nieuwe regel daarvoor gezien )

iig? FOEI nielsd MsNtaal mag niet

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:07

bij mij doet mijn vz pony dat ook, toen heeft de eigenaresse voorgesteld dat de pony naar mij moet komen. dus ik heb een sneetje brood hang ik voor het halster dat ze haar hoofd er doorheen moet doen om het sneetje te krijgen, het gaat wel beter nu! moet het nog gaan afbouwen.