Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Nannes schreef:Misschien wel in de stapmolen laten wennen, maar ik denk dat aan de hand stappen ook veel beter is. in de molen zien ze alleen maar dat ene rondje, en met aan de hand stappen kan je hem met veel meer dingen kennis laten maken
AlexandraM schreef:ikzelf zou het niet doen..zowiezo vind ik dat een stapmolen miss alleen handig is voor de mensen die onwijs veel paarden hebben (denk aan een fokkerij ofzo) die dus niet ieder paard 24/7 op de wei kunnen hebben en/of niet ieder paard de hele tijd kunnen longeren..als oplosing kan men dan EVEN een paar paarden in zoon stapmolen zetten mits ze niet denken dat dat genoeg is en het niet te lang doen.
het is dan puur wegens tijdgebrek maar ze moeten dan wel ook weten dat het niet goed is het zo veel en/of lang te doen en dat het nit genoeg beweging en training is..maar bedoel heb jij als prive persoon 10 paarden en kun je er niet dagelijks mee aan de hand gaan wandelen dan snap ik wel dat dit een uitkomst is...
maar ook longeren is voor ieder paard belastent hoe jonger hoe slechter voor het paard...
als je je paard erin zet doe het dan niet te lang en vind het paard het echt niet fijn (somige vinden het en blijven het gewoon dood eng vinden of krijgen het benouwt omdat ze geen kant opkunnen) laat het dan ook achterwegen...idd gaan wandelen enzo is veel beter..maar zoals ik al zei ik snap dan een stapmolen vaak handig is vooral eigenlijk als een paard 24/7 op stal staat of maar weinig op de wei...maar een paardje dat de hele dag op de wei loopt hoeft het eigenlijk niet...
Pollewoppy schreef:Nannes schreef:Misschien wel in de stapmolen laten wennen, maar ik denk dat aan de hand stappen ook veel beter is. in de molen zien ze alleen maar dat ene rondje, en met aan de hand stappen kan je hem met veel meer dingen kennis laten maken
dat ze alleen maar dat ene rondje zien, hangt erg af van de molen. wij hebben de molen buiten en de omheining is heel open. Ze kunnen ver om zich heen kijken en hebben dan ook vaak veel te zien. Er komen fietsers, auto's mensen voorbij. Op het erf is ook altijd bezigheid.
Genoeg te zien dus/