Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
gekke_koei schreef:ikben zowiezo niet zo'n van van bodegraven. die hebben wel eens meer foute comclusies getrokken, maar dat terzijde.
bix is maar bijzaak. ruwvoer moeten ze het mee doen, krachtvoer geef je bij omdat ze voor je moeten werkene n dus meer enrgie moeten leveren.
wat mij niet duidelijk is, is of ze van het rantsoen wat je haar nu geeft, te mager wordt, te sloom, of juist te fris, of dat je nu een gedrag van haar ziet wat je niet herkent?? kan zijn dat ik kippig ben.
je zegt zelf al dat ze van de sportbrok verandering sjaggie werd... dus zegt dat veel.. je paard kan het niet hebben en veranderd daardoor.
als ze het goed doet op dit rantsoen.. waarom veranderen??? heb je de pavo al eens om adies gevraagd?? die zijn nl heel goed en hebben mij ook geholpen.
willem werd maar magerder, ondanks datie 15 kilo kuil kreeg per daag. hij krijgt 2 kilo herbasan per dag(omdatie van bix krampen krijgt) en 1 kilo hippostar granenmix. ik heb hem de laatste maanden bijgevoerd met slobber en maismeel(1kg en 3/4 kg) en nu eindelijk is hij aan het bijkomen. hij werd namelijk erg suf van het mager worden, alof iedere beweging teveel was. nu trektiegelukkig weer bij. dalijk gaat de slobber en maismeel weer terug naar minstens de helft. de rest blijft hetzelfde.
maar echt als je paardje het ergoed op doet, waarom veranderen, omdat mensen iets zeggen?? meursing zei ook dat willem te mager was(toen nog absoluut niet, zo ook een stalgenoot. dus ik gevraagd waaom, nou omdat bij willem de botten in zijn heupen er zo uitstaken en zijn ruggegraat zo duidelijk te zien was. dus ik uitgelegd dat willem een karperrug heeft en zijn bespiering helemaal weggereden is. en datienou eenmaal koeienheupen heeft,a ltijd gehad. hij heeft gewoon een verkeerde bouw. nou toen snapte ze het wel.
daar bedoel k mee dat de meesten conclusies trekken op cijfertjes of uiterlijk, terwijl jij zelf wel weet dat je paard het goed doet. jij kent haar tenslotte het beste. verander een goede formule niet

Teuntje111 schreef:Probeer anders eens het voer van Paul Vente te geven, die zit in Nieuwerkerk aan den IJssel, maar ze hebben ook andere verkooppunten. Horse Balance Gold heet het.. heeft een zeer hoge voedingswaarde, zeer hooge vitaminewaarde, maar ook een zeer laag eiwitgehalte.
Meer info op: http://www.vente-veevoeder.nl/paardprod.php
Cookies schreef:Kan je paard geen diabetes hebben of insulineresitentie. Daar worden paarden ook nogal een mager van. Dat zullen ze vast niet getest hebben in het bloed.

Alane schreef:2 jaar geleden werd de pony van mijn dochter ook broodmager, maar ook echt broodmager. Kon voeren wat ik wilde maar ze werd niet voller.
Ook ik voerde slobber met maismeel en een beetje olie erdoor, ook omdat we geen zelfdrinkers hebben en de pony extra vocht binnen kreeg (uiteraard wel een emmer met water in de stal)
Toen heb ik op advies van een kennis de slobber weggelaten, en ze kwam weer aan.. langzaam werd ze weer voller.
Volgens die kennis zorgt de slobber (met en zonder olie) voor een snellere passage waardoor er onvoldoende energie uitgehaald wordt.. (pin me niet vast op het woord energie, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Mieke schreef:Heb je trouwens wel eens een wormenkuur tegen lintwormen gegeven, bijv. Equimax??
Lottew schreef:Als ik jou was zou ik ns proberen onbeperkt hooi te gaan geven, meeste paarden eten (goed) hooi toch vrij goed. En mocht dit niet helpen, misschien alternatieve geneeswijzen? Daar waar de DA t niet meer wist wist n homeopaat een beter voedingsadvies te geven wat nog aanslaat ook!
Hooi lust ze namelijk niet als ze binnen staat en de andere paarden kuil krijgen
In de paddock krijgen ze wel hooi en dat eet ze dan bijna alles op ook dat van haar paddockgenoot
Alane schreef:Zou de olie ook even laten staan...