Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Aankoop pony/paard: hoeveel heb jij er bekeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:33

mijn eerste eigen paard was mijn verzorgpaard dus hoefde ik niet te kijken, later heb ik voordat ik mijn huidige pony kocht er een stuk of vier bekeken....

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:39

ik heb op verschillende paarden gereageert via mail of via de tel maar nooit wezen kijken, maar bij dit paard was ik gelijk al op de foto verliefd.
ik ben gaan kijken en..... verkocht!zoals ik dr op de foto vond, vond ik dr in het 'eggie' ook! ben 3 keer terug geweest, 1x kijken en tijden, 1x een buitenrit en 1x keuren daarna nog een keer om dr mee te nemen...
ben dr nog steeds errrrug blij mee

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:53

2 op 1 adres. En ik ging niet voor degene die ik uiteindelijk kocht. Ik ging voor een 2.5 jarige, maar kwam met een jaarling thuis. Die 2 jarige was vanaf een grote afstand al direct van nee dit is niet het paard dat ik wil. MAar toch maar uit beleefdheid dichterbij gekeken. En daar liepen 2 enters. Eentje wilde de eigenaar niet kwijt, dus daar verder niet naar gekeken (was wel een mooie Haarlem hoor, maar was niet te koop, dus verder niet op in gegaan). Maar die andere was wel te koop en dat was dus het paard dat ik zocht. Hoe lelijk jaarlingen soms kunnen zijn, deze had was het gewoon.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:54

Ik ben bij 2 paarden geweest alleen de eerste liep toen kreupel en de 2e hebben we gekocht

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:14

het 5e paard waar ik bij ging kijken heb ik gekocht. Ik moest van mijn moeder een beetje in de buurt zoeken. (ook al ben ik ook in Brabant wezen kijken) Maar uiteindelijk heb ik mijn paard best dichtbij gevonden

Siebjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:16

Ik ben naar 1 paard gaan kijken, en toen wist ik het:)

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:22

Bij mij 1e pony: Heb ik er 2 bekeken de ene was te duur voor wat hij kon. De 2e was een 4 jarige merrie. Die was 1 week na het kijken, proefrijden en keuren van mij.

Bij mijn 2e pony heb ik er na geen een serieus gekeken wel wat rondgevraagd. Ze leek me leuk en ik heb haar dus gekocht.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:37

Bij 2, en de tweede heb ik gekocht. De klik was er gewoon, ik voelde: dit is het

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:38

stuk of 8

eerst 1 en toen een dag helemaal ingeplant met 7 paarden en de laaste is het geworden

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:03

ik ging gwoon mensen af die paarden te koop hadden en handelstallen, heb een half jr over gedaan tot ik een paard had, ik zelf ben iemand waarbij het gewoon liefde op het 1ste gezicht moet zijn en niet gwoon de 1ste de beste koopt! dus als ik jou was zou ik gewoon nog rondkijken (in en buiten je omgeving) tot je een paardje vind wat jou echt trekt en niet de 1ste en de beste.. succes met zoeken hoop dat je wat vind en er veel plezier mee krijgt

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:04

Faram is het veulen van mijn voormalige verzorgmerrie. zij was fokmerrie op een fokkerijtje, en ik heb Faram meer per toeval gekregen, hij was goedkoop en er zit nog een heel verhaal aan, maar daarmee zal ik jullie niet vervelen.

toen ik een shet erbij wou, ben ik gewoon in de buurt rond gaan kijken. overal waar ze veulens hadden heb ik nagevraagd of ze te koop waren. na twee dagen had ik haar er al uitgezocht. ik heb er in totaal denk ik een stuk of 10 bekeken.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:07

Ik heb pas m'n eerste eigen paard gekocht.
en ik ben er maar naar 1 wezen kijken, maar een betere voor zo'n prijs kwam ik toch niet meer tegen dus hoefde ook niet verder te zoeken.
En het paard kende ik al.
Heb hem natuurlijk wel eerst helemaal laten keuren.

xDAANTJEE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:10

ben de hele kerst vakantie bezig geweest 1 a 2 per dag reken maar uit dat zijn er ongeveer 15 a 20 nu heb ik mijn ware liefde hahaha

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:12

Geen één. Ik had zelfs nog nooit op Tweet gereden voordat we haar kochten, ik kreeg een maand voordat ze kwam te horen dat Pap Tweet gekocht had. Kende haar wel al, van een stal waar ik toen werkte in de zomer.

rivarachella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:14

Ik vond op het internet een leuke en mooie pony . die ook nog eens 10 km van ons vandaan stond . Ik mocht er toch geen van ons pap en mam , maar ons pap was met zijn neef (heeft er wel verstand van ) wezen kijken , maar hij sloeg , en hij heeft ook nog eens hoefkatrol gehad , want hij had allemaal kringen op zijn hoeven zij ons pap.
Toen zijn we bij riva gaan kijken , ik as er meteen verliefd op . maar nu is ze te pittig voor mij , en na 7 maanden gaat ze er helas toch uit ...
ik heb er dus maar 2 gezien

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:18

Er is bij ons in de buurt kermis (of iets in die richting) en daar verloten ze pony's maar die man het voro het geld gekozen ipv pony (Brave man en toen zei mijn EX-buurmeisje nou dan wil ik die pony wel. Het was een lichtbruin ponytje maar ze bleek hoefbevangen te zijn en kreeg foto's onde rmijn neus van een zwartschimmeltje en een koffievos, koos voor zwartschimmel, ben elke dag nog trots op haar! Ze komt uit Brabant, heb niet echt kunnen keizen maar ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik had haar nooit levend gezien, en die foto's waren ook anders, maar igng om de kleur ofzo! Ze kostte € 300,- en was 2 en drachtig, ze is nu L1 startgerechtig en haar veulen mag bijan worden beleerd 2 Super pony's voor prijs van een dure shet, haha

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:26

tja het is gewoon geluk hebben, je kunt bij eentje gaan kijken dat is hem helemaal of je hebt er inmiddels 10 gezien en het is allemaal niet wat je zoekt.
Je blijft gewoon net zolang doorzoeken totdat je dé pony gevonden hebt waar je een goed gevoel bij hebt en bij je past!

In elk geval nooit genoegen nemen met een redelijk leuke pony omdat je er 'al' een heleboel hebt gezien en gewoon nu eindelijk een pony wilt kopen....klinkt belachelijk, maar het gebeurt vaker dan je denkt!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:27

voor mijn pony heb ik er 6 bekeken.

en voor mijn paard 1. en mijn andere paard ook de 1ste..

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:35

wil je het echt weten? voor ik Ushi vond, had ik er letterlijk 51 allemaal bereden, waarvan ik er acht nog heb laten keuren die afgekeurt zijn.
Bij Pinto en Natal had ik ze meteen was liefde op t eerste gezicht.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:36

Bij mijn eerste pony heb ik direct de eerste gekocht. Bij mijn tweede pony heb ik de tweede gekocht.......Het zal bij de derde wel de derde zijn die ik koop.........

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:37

1

Walter stond in het noordelijkste puntje van limburg, maar ik vond hem meteen leuk. was via een vriendin die wist wat ik zocht

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:38

2
De tweede was raak dan.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:40

Bij m'n 1ste paardje heb ik hem voor m'n verjaardag gekregen, ik was toen 4. We zijn nu nog steeds samen
Bij m'n 2de paardje was het het 2de paardje dat we bekeken, helaas is hij overleden
Bij m'n m'n 3de paardje was het ook gelijk raak, ook met hem ben ik nog heel gelukkig en happy

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:49

pfeuw ik ben bij een handelaar geweest dus heb er best veel gezien. Maar particulier heb ik er toch zo´n 6 gezien geloof ik

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:55

bij m'n pony: mijn zus kon die pony al, ik nog wezen kijken en toen was ik ook verkocht (kwas 11 jaar )

bij m'n paard: honderden op internet gezien, meer dan 50 mensen opgebeld na aanleiding van advertenties, uiteindelijk na selectie via internet en telefonisch bij 5 paarden wezen kijken.