schuiven nep anky-pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:03

probeer die van HH eens,daar zitten lusjes aan,en lussen voor de singel.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:06

Ik heb dat probleem ook sinds een paar weken. Tijdens stappen en draven geen probleem, maar zodra ze galoppeert gaan ze schuiven.

Nu singel ik haar nog extra na en let goed op dat het dekje niet verschuift.

1 keer is dat gebeurd en toen is mijn merrie uit angst levensgevaarlijk gaan bokken, omdat het dekje extreem verschoof

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:10

ik heb geen neppe anky pad maar wel een echte. ik heb dr 4 waarvan er 1 heel erg schuift(t oude model) ik leg hem bij het opzadelen extra naar voren zodat als hij naar achter schuift niet achter het zadel kan komen. sindsdien is die nooit meer verschoven.

trisca

Re: schuiven nep anky-pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 13:17

ik leg hem ook al extra naar voren. Mijn zadel past wel neem ik aan, compleet aangemeten door Hulsebos..
Ik heb dit zadel sinds vorige week, zou het beter worden als het zadel in gereden is?

Bij de vorige zadels had ik ook last, maar gaf toen van alles de schuld aan het zadel

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:22

De echte Ankypads schuiven bij mij ook. Ik heb er singellussen op laten zetten en nu liggen ze goed.
De nep Ankypads juist, blijven bij mij wel goed liggen.
Ze zijn iets langer en daardoor blijven ze goed liggen gok ik. Ik heb een paard met veel schoft.

Esther_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:30

Sinds ik mijn zadel door de zadelmaker heb laten nakijken en dus heb laten opvullen, blijven de pads niet meer zo goed liggen. Ze trekken strak op de schoft en gaan een beetje naar achteren.
Het helpt in ieder geval om voordat ik ga draven nog even aan te singelen en het pad ver genoeg naar voeren te leggen.

Ze heeft een hoge schoft, maar dat was eerst geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 10-02-06 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 13:36

mijn paard heeft ook een hoge schoft! Daarom moest er ook een aangemeten zadel komen

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:37

Wij hebben er met 21 manegebeesten, maar bij 1 paard last van!
En die is nog een beetje ribbig.
Ik denk dat daar het probleem in zit.
Een ander paard had dit probleem namelijk ook toen hij nog niet "vol" genoeg was.
Ik blijf erbij dat als het op manege paarden en pony's goed blijft liggen. [opgezadelt door de ruiters zelf] Dat het niet aan het dekje kan liggen.

Het is en blijft gewoon een feit dat je een shabrakje gewoon goed op je paard moet leggen. 1 handbreedte over de schoft, zadel erop leggen en iets naar achter schuiven. [zoals dat hoort]

Maar als iedereen van zijn dekjes afwil. Vinden een hoop andere bokkers dat geen probleem

En over dat nasingelen...
Doen jullie alleen aansingelen voordat je opstapt?

Op stal hoor je de singel vast te maken.
Voor je opstapt singel je aan.
Voor het draven en het galloperen hoor je altijd te controleren.
Laatst bijgewerkt door _Natasja_ op 10-02-06 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:37

Ik heb 1 neppe,en die schuift bij ook altijd achteruit vind het zo jammer,want ik was zo trots op mijn kersenrode pad...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 13:47

ik singel 3 keer aan tijdens het rijden..
Mijn paard is niet echt ribbig dacht ik zo.. ik heb al verwezen naar een topic waar je haar kan zien met anky pad.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:51

En het zadel ietsje verder naar achteren leggen Dat je paard iets meer bewegings vrijheid heeft in de schouder. Daar lijkt! het namelijk vandaan te komen.

Maar ik moet ook zeggen dat ik de echte fijner vind als de nepperds.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:53

anders moet je maar gewoon eens een echte proberen en een gewoon dekje doen ze allemaal schuiven dan moet het zadel eerst goed ingereden

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:39

Ik heb een nepperd en die blijft heel goed liggen. Mijn paard heeft ook een hoge schoft. Je kan er anders evt. wel lusjes aan laten maken (of zelf doen, overzetten van een ander oud chabrak).