Een kind en paardrijden. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:08

Mijn mening is dat het niks met zuinigheid te maken heeft. Niet iedereen heeft die luxe dat de paarden bij huis kunnen staan

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:22

toen max klein ging ik vaak savonds rijden.
nam max ook wel mee dan lag ie in de kinderwagen te slapen en stond ie naast de binnenbak waar ik hem ook kon zie'n
in het voorjaar stond ie met bugy buiten de buitenbak.
ik had mazzel dat max eeen slaapkop was en dus ook veel sliep.
dus hij een dutje ik rijden dit gebeurde niet dagelijks maar zo een 2 keer in de week.
toen meneer kon lopen was dit over.
ik had gelukkig mazzel dat er vaak wel iemand op stal liep die ff max wilde bezig houden.
werd allemaal makkelijker toen ie naar de peuterspeelzaal ging.
nu is hij 7 en zit dus op school da rijd ik tijdens de school uren
tis ff puzellen geweest toen ie kleiner was maar ik heb gelukkig een vrij makkelijke man.

Poosje81

Re: Een kind en paardrijden. Hoe hebben jullie dat geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:52

MISTRAL94 schreef:
Mijn mening is dat het niks met zuinigheid te maken heeft. Niet iedereen heeft die luxe dat de paarden bij huis kunnen staan

Of de luxe van een partner

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:54

of de luxe van een makkelijk kind

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:55

Die laatste 2 heb ik dan wel maar de luxe van de paarden bij huis nog niet

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:15

KiWiKo schreef:
of de luxe van een makkelijk kind

Die van mij is rédelijk makkelijk. Maar als ik mag kiezen laat ik ze toch liever thuis, helemaal in de winter.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 18:41

Ik heb nog geen kinderen.Ik ben nu net 30 en moet er nu wel over gaan nadenken en vind het wel lastig.Ik hoop dat we tegen die tijd de pony's al aan huis hebben en ik de babyfoon mee naar achter kan nemen.Anders hoop ik dat ik een makkelijk kind krijg en ik de baby mee naar stal kan nemen en hij/zij blij naar mama kan kijken als die aan het werk is.Een bijrijder is dan ook heel belangrijk.Ik zou ook 's avond kunnen gaan als mijn vriend thuis is maar wat ik me dan afvraag zie je elkaar dan nog wel eens.Ik hoop dat het zichzelf dan wel regelt als het zover is.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:54

Leonoor schreef:
MISTRAL94 schreef:

Of de luxe van een partner

Voor mij heeft het een hoop met zuinigheid te maken.
Ik geef m'n kind echt niet aan iedereen uit handen, als ik dan moet kiezen rijd ik maar niet.
En zonder partner maar met kind weet ik niet eens of ik het paard wel zou willen houden eigenlijk, ik denk dat het voor mij wat teveel hooi op de vork zou zijn.
Ik heb bewondering voor de mensen die dat wel doen en alles toch gecombineerd krijgen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:59

heb een 60 urige werkweek, kind en alleenstaand........... EN een peerd

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:09

Echt knap!!!
Doe het je niet na!

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:17

das knap kiwiko goeie manier van plannen dus !

ik heb de afgelopen 5 jaar een paard gehad en twee kindjes, niet altijd even makkelijk te combineren maar het gaat !

nu heb ik even geen paard meer en ben zwanger van de derde !

zodra ons derde kindje er is ga ik weer rustig uitkijken naar een nieuw paardje hoor ! tegen die tijd is de stalling hier om de hoek klaar (echt zo dichtbij dat ik een goeie babyfoon zelfs mee kan nemen )

het weekend is mijn man thuis,
de oudste gaat dan naar school de middelste naar de peuterspeelzaal en de jongste kan gewoon weer mee!
dat heb ik met die andere twee ook vaak genoeg gedaan en ik heb er een ware paardengek aan over gehouden

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:19

Ik heb het voordeel zelfstandig ondernemer te zijn......... MET een heel makkelijk kind

Ik moet er alleen voor zorgen dat het kind niet te kort komt omdat ze dus zo makkelijk is.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:50

KiWiKo schreef:
heb een 60 urige werkweek, kind en alleenstaand........... EN een peerd

40 uur hier, meer dan genoeg!!

Kanzi schreef:
Voor mij heeft het een hoop met zuinigheid te maken.

In het begin kon ik ze echt niet achterlaten op stal om te gaan rijden. Als ik ze nu meeneem rijd ik ook niet. Alleen even opstrooien, voeren etc. Maar ik heb het geluk dat hij getraind wordt voor me. En dan heb ik nog een jaarling, maar die staat bij een vriendin.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 01:05

Ik ben er zo een die haar paard verkocht heeft voor de zwangerschap. Ik zag het niet zitten, een paard, een kind en een baan. Had het paard aan huis, maar geen bak, moest dus altijd naar buiten.

Inmiddels zijn de kinderen 15,13 en 9 en heb ik sinds 3 jaar weer een paard. Het is mij goed bevallen zo.

Vond toch wel veel tijd in de kinderen gaan zitten. Heb er dus geen spijt van gehad. Daar ik het paard thuis kon zetten, betekende wel dat ik niet naast de school woon. Moest dus altijd de kinderen brengen en halen. Hadden dan ook nog eens een hekel aan overblijven. Dit moesten ze dan wel op de dagen dat ik werkte, maar als ik vrij was, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze dan ook over te laten blijven. Ook wilde ze naar clubs en vrienden/dinnen. Kortom, ik vind kinderen net zo tijd rovend als paarden, maar beide even leuk

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:53

dan heb ik toch het geluk dat ik in de stad woon maar naast het bos (waar nu dus een manege gebouwd word en allemaal leuk boerderijtjes staan met stallen )
en we zijn hier fan van de montessori, wat betekend dat ze een continu rooster draaien, alle kindjes blijven over

ik kan me wel voorstellen dat meiden/vrouwen hun paard verkopen in de zwangerschap, het is voor mij echter een uitlaatklep het rijden,poetsen en knuffelen, zou het niet willen missen hoor !