hoe vaak lessen jullie? (vinden jullie les nodig?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Re: hoe vaak lessen jullie? (vinden jullie les nodig?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:23

Euhm erg verschillend, ik heb vorige week weer les gehad sinds een aantal maanden.

Maar normaal gesproken les ik ± 1x in de twee weken. of je moet op een jong paard zitten of ergens een probleem mee hebben dan is vaker les wel fijn/ verstandig.

Ik heb nu al een heleboel jaar dezelfde instructrice en dat bevalt goed. Heb ook wel club les gehad van verschillende instructeurs, maar dat is toch altijd minder dan priveles. (vind ik dan)

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:28

ik les 1 keer in de week.
ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij gewoonweg afhangt van het geld.
degene die ik nu heb is goedkoop, vandaar dat ik elke week kan permiteren.

en eigenlijk heb ik er wel genoeg aan, toen iknog op de manege stond reed ik 5 keer in de manegeles, maar iets leren deed je er niet van.. het was gewoon eenuurtje mee tuffen zodat je niet in de buitenbak hoefde

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:32

ik les nooit.....
nu niet meer, mijn paard is klaar... natuurlijk kan er meer maar ik bedoel hij is 18, heeft artrose en ik rijd geen shows meer.
Ik volg af en toe een clinic met koeien en kijk bij veel trainers, leer ik ook veel van...
Mt een nieuw paard ga ik NATUURLIJK weer lessen..... de grootste western trainers gaan ook jaarlijks naar amerika om bij te scholen.... iedereen heeft les nodig.

Alleen lukt het soms niet vanwege de accomodatie, geld, vervoer etxc

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:19

ik heb 2 jaar lang 1x per week les gehad op een manege. Toen ben ik verhuisd en werd dat 2 keer. Ik heb toen ik mijn vorige (en eerste) pony had gewoon meegereden in groepslessen en dat was 3 keer per week met alleen maar eigen paarden.
Op het moment heb ik sinds ong. een jaar priveles van iemand die zz-licht rijdt en aan vrij veel mensen les geeft. Ik ben begonnen met les van haar te nemen toen ik 1x per week op iemand anders paard reed (en dat was dus ook 1x per week les). nu ik sinds oktober een nieuw paardje heb krijg ik 2x per week een half uur les. Mijn zusje rijd dan 1x per week voor en 1x per week na mij (ook les). Ik heb die lessen op het moment gewoon nodig, maar ik ben wel van plan om voor de zomer nog maar 1x per week te lessen. Die lessen zijn namelijk vrij duur en dan wil ik gewoon meer de tijd hebben om zelf met mijn paardje aan de slag te gaan.
Ik denk wel dat ik, hoe goed ik dan ook rijd , les wil blijven nemen. Al is het maar 1x per maand zodat iemand je erop kan wijzen dat je ergens een fout maakt voordat het te laat is. Ik heb verder namelijk niet echt wedstrijdambities ofzo

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:26

Ik heb wekelijks priveles van een amazone die zelf PSG rijd en Masterclass Deurne heeft gedaan dus heel goed weet waara ze het over heeft
en dan rijd ik ook nog een keer per week bij haar in de groepsles en een keer per week rijden we in de springles, gewoon voor de afwisseling

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:27

Les blijft altijd heel belangrijk, op welk niveau dan ook.
Ik les zelf 1 keer in de 3-4 weken prive bij een geweldige instructeur, ik kan hier altijd de rest van de periode op voortborduren.
Speelt hier bij wel mee dat als ik dit veel vaker zou doen, dit wel in mn portemonnee te merken zal zijn
Denk ook dat het belangrijk is dat je op zo'n manier wordt geinspireerd in een les dat je daar op vooruit kan en dat je dan niet na een paar dagen al denkt van ow, hoe zat t ook al weer?
En dat je de zelfdicipline hebt om op die manier thuis verder te werken

Daarnaast ga ik 1 keer in de week naar de dressuurles op de vereniging. Wel wat minder qua niveau maar zeker niet slecht en natuurlijk ook gezellig!

PrietPraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:34

1 keer in de week

MarchaL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:35

Ik les eens in de 2 weken. Ik rijd mijn paard recreatief/licht dressuurmatig, geen wedstrijden. Ondanks het feit dat ik geen wedstrijden rij vind ik het toch belangrijk om regelmatig les te krijgen. Verbeteringen zijn altijd goed natuurlijk

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:59

ik les 2x per week
1X per week in de clubles op L1 niveau
1X per week priveles aan huis door een wedstridjruiter met de benodigde diploma's.
ikzelf vind de lessen echt nodig, ook al ben ik een recreant.
het is altijd fijn dat er iemadn kan vertellen wat anders moet, en om weer nieuwe dingen bij te leren.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:06

Ik les 1 keer in de week,heb dan een half uur prive les.Maar had afgelopen zondag van iemand anders een half uur les..En dat beviel erg goed zij is alleen wat duurder maar waarschijnlijk ga ik daar eens in de maand of om de week ook bijlessen

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:09

Ik heb 3 x in de week les

1 x van de club en 2 x per week prive. Waarvan vaak 1 keer mijn instructrice Dilia rijdt

Ik heb altijd een uur les

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:09

Ik les 1 keer per week in een kleine groep bij ons op stal, en meestal 1 keer in de 2 weken een privéles. Heb dan weer genoeg om even mee te oefenen tot de volgende les.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:22

Ik vind les vooral bij beginnende ruiters erg belangrijk.
Al ben je recreatieruiter en je crosst door de bossen dan vind ik het niet echt nodig ofzo.
Zelf les ik sinds kort 2 keer per week.
Een uurtje op de manege op een manegepony
En een half uurtje op roompje ( vandaag heb ik m'n 3de les op hem )
Groetjes Marijke

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:25

Marijkjuh schreef:
Ik vind les vooral bij beginnende ruiters erg belangrijk.
Al ben je recreatieruiter en je crosst door de bossen dan vind ik het niet echt nodig ofzo.
Zelf les ik sinds kort 2 keer per week.
Een uurtje op de manege op een manegepony
En een half uurtje op roompje ( vandaag heb ik m'n 3de les op hem )
Groetjes Marijke

Ik vind dat je altijd moet blijven lessen wat voor niveau je ook rijd, je gaat toch slordiger worden als er niet naar je gekeken wordt, topruiters hebben ook gewoon nog les hoor!

Ipsilonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:32

Ik heb 1 x per week priveles. Een halfuurtje, vind ik zat aangezien ik zelf toch ook max 45 min rijd. En voor de les (is het streven lukt niet vaak ) wil ik ook nog even in rijden. Ik heb de eerste helft van 2005 geen les gehad en oei dat is echt niet fijn, je komt steeds meer struikelblokken tegen waar je niet uit komt.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:47

Ik les 4x per week.
2x per week heb ik een vrij rustige groeples van een meermalig Z amazone.
1x per week verenigingsles van iemand die ook op hoog niveau heeft gereden.
1x per week privéles van een ZZ-licht ruiter.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:50

Ik les 1x per week, maar dat gaat vaak niet door of ik kan niet, dus zeg dat ik twee keer per maand les .

Fake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:54

ik les 1 keer in de week..
de rest gewoon bij mijn verzorgpony ..

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:57

Ik les nu 2x p/w op m'n verzorgpaard, af en toe kan ze niet en is het 1x p/w. Ik heb les van de eigenaresse zelf (heeft diploma's en heeft zelf M2 gereden)...

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:58

Ik heb 1x per week les, en mijn instructrice rijd Bijou ook nog 1x per week, dus voor Bies is het eigenlijk 2x les .

Maar de ene week heb ik ook weleens 2x les en dan rijd zij niet, of at ze 2x rijd en geen les .

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:21

Ik rijd enkel 1 x in de week in de groepsles bij de manege. Tot nu toe gaat het nog goed aangezien we L2 mogen starten. Misschien gaat het niet zo rap, maar ik heb toch geen haast

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:08

ik rij 3 keer in de week een uur,,
ik heb haar pas dus ik moet nog uitvinden waar alles zit

ik vind dat ik de lessen wel nodig heb, ze loopt zz en ik dus helemaaaaal niet, en zij leert mij de kneepjes van het vak,
als je zo'n goed paard koopt, en je lest niet of je rijd op jezelf,, als je het niet zo goed kan,, ik zeg niet dat het zo bij jou is
maar dan heb je kans dat je wel eens een flink meningsverschil kan krijgen met je paard of dat je verkeerd rijd en hem naar de kl*te rijd,,

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:16

Ik heb een keer per week clubles en een keer per week priveles.

De clubles stelt niet zoveel voor, is meer voor de gezelligheid, we raken er niet buiten adem, haha!
Priveles, tja daar kan ik echt niet meer zonder, even de puntjes op de i, en nieuwe dingen aanleren, minder goede punten verbeteren, en op naar de volgende wedstrijd!

Als ik eens 2 of 3 weken geen les heb bijv. vanwege vakantieperiode ofzo kan ik merken dat ik minder scherp word.