Casco caps!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:37

ik heb er ook 1, zit prima, geen probleem en hij sluit goed aan.

AntheaV

Re: Casco caps!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:41

Ik heb ook een casco. Heb hem al 4 jaar geloof ik en hij zit nooit scheef en heb ook nooit hoofdpijn door dat ding. Ook heb ik heel vaak in de regen gereden en dat suede laagje zit er nog steeds op
Het enige nadeel eraan vind ik dat je net een paddestoel bent

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:30

Ik heb een Casco gehad, verschrikkelijk, ding bleef totaal niet stil zitten op me hoofd en heb hem toen ingeruild voor me GPA en die zit geweldig

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:51

ik heb ook een casco-cap maar ik heb nergens geen last van dat hij scheef zit en dergelijke (enne, wat maakt het uit dat hij een beetje scheef zit? je kunt er toch mee rijden , bij een dressuurproef vind ik het een ander verhaal)

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:01

Ik was er ook niet echt tevreden mee, ik had een Casco Youngster.

Had hem op verleden jaar met buitenrijden, paard begon opeens enorm te bokken en te steigeren.
Gevolg; Ik val met m'n achterhoofd op het asfalt, cap schuift gewoon naar voren..
waardoor ik dus een aantal hechtingen had en een hersenschudding + een Casco-cap die gewoon in tweeën was gebroken .
Dit terwijl hij gewoon goed op mijn hoofd paste en goed vast zat! Niet echt betrouwbaar dus.
(Oke, ik geef toe.. het was beter dan niets, maar toch )

Ik heb nu een cap van BR, die is ook dicht van de achterkant (Zachte steun, net zoals bv. een Pikeur cap heeft.).

Dus nja.. ik zal hem niet aanraden..

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:06

ik was in t begin van de lente vorig jaar een bosrit aan het maken..opeens schrok m'n pony ergens van en ging drvandoor. t eerste dag er gebeurde was dat m'n cap achter in m'n nek klapte, waardoor t kinbandje dus helemaal om m'n keel heen zat vastgeklemt en ik zat te happen naar zuurstof. maar ondertussen ook m'n pony onder controle moet houden. ze schuren, zweten, en zitten echt niet lekker. maar ik moest toch een cap hebben. maar schuren, zweten en niet lekker zitten doet elke cap bij mij wel omdat ik volgensmij een gek hoofd heb..
ik wou niet een cap die helemaal om m'n hoofd heen sluit en hardstikke warm word. dus koos ik voor deze cap. eigenlijk een miskoop. maar als het een miskoop was zou elke cap een miskoop zijn want ik vind geen 1 cap fijn zitten.

daarom rijd ik ook 9 van de 10 keer zonder cap

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:11

Ik vind mijn casco echt helemaal geweldig, ik heb 1 met leren binnenkant. sluit overal helemaal goed aan als je hem eenmaal íngelopen/ingereden (hoe noem je dat bij een cap? ) Eerst moet het leer zich even naar je hoofd vormen en dan zit ie helemaal geweldig nooit last van afzakkende/scheef zittende cap

Moet er wel even bijzeggen dat ik ook wel eens een casco met zo'n stoffen binnenkant op heb en die gaat idd ook scheef zitten/in je nek glijden. Slecht!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:54

Karin schreef:
Maxielover schreef:
Ooh ja ik heb vroeger ook zo'n cap gehad... Pokkedingen zijn dat, flutkwaliteit !! Ze zijn wel mooi, maar ze zitten idd altijd scheef, je krijgt er een paddestoel-hoofd van en ze zijn onveilig. Ik ben al 2x met me hoofd (cap op) tegen de straat geknald, ik denk dat zo'n cap dan doormidden was geweest. Ik had eerst zo'n Harry's Horse cap met zo'n ding op de voorkant en nu heb ik weer een gewone ouderwetse van Horka. Die vind ik toch wel het fijnst zitten en die zijn ook veel veiliger als je het mij vraagt. Nee hoor, ik zou er niet mee zitten als die Casco caps afgekeurd worden en de winkels uit gaan !!

Dan ken jij waarschijnlijk de nieuwste modellen nog niet.

Die blauwe op de foto hieronder is de New Master, voor mij persoonlijk een geweldig ding. Totaal niet te vergelijken met de 'ouderwetse' Master en Youngster, die zaten mij ook voor geen meter. De New Master voel ik niet eens, ik heb 'm vaak nog op als ik allang weer naast het paard sta.

Lichtgewicht en luchtig, ik heb er vorig jaar een wedstrijd over 105 km mee gereden bij 30 graden en ik had nergens last van: geen zweethoofd, geen hoofdpijn.

http://www.kiwivogeltje.nl/plaatjes/pro ... .jpg[/img]

Die heb ik ook! En hij zit echt heerlijk! Je merkt helemaal niet dat je hem op hebt en hij kan flink wat stoten verdragen..

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:56

Ik heb ook een casco, zit prima. Het maakt me niet zoveel uit hoe ie eruit ziet, als hij maar veilig is

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:28

Ik heb ook een casco, youngster. een glimmende. Echt nog nooit problemen mee gehad. iedereen op de manege had ze ook, maar dan met fluweel, maar ik ben eigenwijs. ik wou niet met de massa mee.

Bij mij zit hij super, heb net even voor de spiegel gekeken, en nee ik krijg er geen paddestoel hoofd van. Hij is nog nooit afgegleden, zit niet scheef. het rijd heerlijk!

Mijn volgende cap word denk ik een GPA, al die mooie verhalen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:29

Ik heb een casco youngster, ik vind het een goede cap.
Ik heb nog niet gemerkt dat hij scheef zit, de draaiknop vind ik heel handig en hij ziet er nog mooi uit. Ik had eerst een horka cap, het model dat iedereen had toen net was ingevoerd dat de cap goedgekeurd moest zijn met EN1384 (of zoiets), maar die was altijd te los of te strak en ik kreeg er hoofdpijn in. Met deze cap heb ik nooit meer hoofdpijn tijdens of na het paardrijden.
Ik ben er nog niet mee gevallen (geloof ik) dus daar heb ik nog geen ervaringen mee.

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:33

Ik heb gewoon zo'n casco die jij ook hebt (topicplaatser) en ik heb echt nergens last van! Vind het een goede cap, ik denk dat jou cap gewoon niet goed vast zit ofzo. Als je je mond opendoet en weer dicht, dan moet je je cap voelen op je hoofd (dus drukkend erop voelen) dan zit ie goed!

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:45

Ik heb ook nerges last van? Wel bij de vorige, geen idee hoe 't ding heet maar toen ben ik één keer van een pony afgedonderd en toen voel ik op mn achterhoofd. Het draadje dat ervoor diende dat je hem kon verstellen brak toen door.
Nou heb ik een nieuwe, die zit gewoon fijn!

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 20:08

mm hij zit echt goed vast hoor onder het tussen stapje van het rijden trek ik hem altijd nog ff exxtra vast want dan zit me banje al weer wat loser nou echt wat een *** ding zeg ik heb vandag weer gereden me paard begon weer te bokken ( ik ben heel licht dus lig er zo af hahaha ) en ben afgestapt en op stal gezet was bang om weer met die cap in aanraking te komen rot ding

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:12

Ik heb er ook 1 gehad... Altijd zeer hoofd etc, ik was dat ding gewoon helemaal zat en nu heb ik een andere cap

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:09

als hij in je nek is geklapt kan ik maar 1 ding zeggen, niet goed afgesteld dus.

of het binnenwerk niet of de driepuntssluiting niet. ik werk in een ruiterpsportzaak en wij waarschuwen de mensen hier heel erg goed voor, want er zijn te veel mensen die hun cap niet goed afstellen.

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:02

Ik heb er ook een, vreselijk ding . Als ik straks wedstrijden ga rijden schaf ik of een HH hi lite of een Gpa cap aan (voor die laatste moet ik nog sparen ).

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:05

Ik heb er 1 en ik ben er heel erg tevreden over!
Ik heb normaal een vreselijke hekel aan caps, maar deze zit perfect, je kunt 'm alle kanten op verstellen en je voelt idd af en toe niet eens dat je 'm op hebt!

lisannetj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:09

ik heb een casco.. geen problemen mee.. zit lekker, en sluit goed aan.. ventileerd bij mij ook erg goed..Ik voel hem niet meer.. ik heb wel eens gehad dat ik hem nog op had.. en dat mijn vriendin zei; Lisanne je hebt je cap nog op :p Oepss

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:12

PaardenMeisJ schreef:
Als je je mond opendoet en weer dicht, dan moet je je cap voelen op je hoofd (dus drukkend erop voelen) dan zit ie goed!

Mijn kinbandje zit toch echt een stukje losser dan dat, maar alleen bij hele harde wind (buitenbak), in de galop en als ik de cap iets te ruim heb staan heb ik kans dat ie achterover waait. Als ik een cap zo strak moet aantrekken krijg ik al ademnood voor ik opstijg.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 15:50

Monday schreef:
PaardenMeisJ schreef:
Als je je mond opendoet en weer dicht, dan moet je je cap voelen op je hoofd (dus drukkend erop voelen) dan zit ie goed!

Mijn kinbandje zit toch echt een stukje losser dan dat, maar alleen bij hele harde wind (buitenbak), in de galop en als ik de cap iets te ruim heb staan heb ik kans dat ie achterover waait. Als ik een cap zo strak moet aantrekken krijg ik al ademnood voor ik opstijg.

idd krijg ik het benauwd maar heb vandaag weer gereden maar dan op me oude vertrouwde haffie en hem dat kin bandje nog is nagekeken en of alles goed zat nou alles zat strak en goed hoor

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:53

Ik vind het ook maar niks die caps. Ik heb trouwens s'winters ook steeds een koud hoofd door die ventielatiegaten

CoCoCharnel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:59

Casco vind ik slecht, ik viel 1 keer van mn paard op mn hoofd en hij was meteen stuk, er zijn betere merken voor ongeveer dezelfde prijs

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:10

Ik heb een Casco Ecco, zo'n glimmende fietshelm .
Ik ben allergisch voor het stofje op de normale caps, dus die wil ik al niet. Ik heb een aantal caps zonder stofje gepast en die zatten vreselijk. Ik heb blijkbaar echt een Casco hoofd. Mijn vorige Casco is trouwens een jaar of 3-4 oud geworden. Best goed voor een flutcap van nog geen 50 euro.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:14

Je bedoelt het model met de draaiknop? Die heb ik ook, en ik vind ze ook niet geweldig. Het randje begint gewoon los te laten, en hij blijft wel goed zitten maar dan moet ik hem wel heel strak draaien, waardoor ik gewoon echt een afdruk op m'n hoofd krijg.