Nu al verhuizen (ivm Rhino)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sabje19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:54

eowyn04 schreef:
Ik begrijp dus dat jij op die stal staat?
Nou ik voel heel erg met jullie mee. T lijkt me vreselijk om dat mee te maken en ik hoop dat dus niet!
Een kennis van mij heeft ook haar paard bijna verloren aan Rhino.
Dag en nacht heeft ze lopen waken (die had de verlammende soort)
Op tillen in een band laten staan, vechten!!
Nee, verschrikkelijk!!

Bij deze dan voor al diegene die daar staan en hun paardje hebben Rhino: heel veel sterkte!!

Achteraf als ik alles zo lees, herzie ik ook mijn keuze en zou ik mn paardje laten staan!

Bedankt het is al moeilijk genoeg, iedereen die het woord Rhino hoort raakt altijd gelijk in paniek, en ik snap de reacties wel van de mensen, maar leuk is anders. Wij op stal gaan er erg goed mee om.
Ik sta daar dus op stal met mijn paardje.
Mocht je nog vragen hebben mbt tot de Rhino, en hoe het stal vergaat kun je me altijd PB, vooral als je in de buurt zit van stal kan ik me voorstellen dat je wel wat wil weten.

@ nexthorse: ik zou je paard lekker laten staan, omdat deze dus al verzakt is door ziekte en daar kun je geen stress bij gebruiken van een verhuizing

@ Dennis: het is ook echt niet leuk voor ***, maar we slaan ons daar wel weer door heen. Gelukkig hebben we een goede DA op stal die zo ie zo 2x per dag komt en nog wel vaker als het moet. Toen dat 4 jaar geleden was, stond ik daar nog niet, maar heb wel de verhalen gehoord en dat er paar merries hun veulens hadden verworpen of gelukkig gehouden.
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-02-06 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:04

Ben het volkomen met je eens sabje. De paniek reactie is inderdaad heel vervelend... en zeker vervelend dat ze/jullie het daar nu alweer hebben. Zeker gaan mazzel daar :-/

Ik had er zelf nog niets over gehoord (sta in Aalsmeer) en ook bij voorgenoemde stal hoorde ik er niets over. Ik heb daar dit weekend nog wedstrijd gereden, dus de paniek reactie valt reuze mee.

Het blijft gewoon echt een rotziekte, dat staat voorop. Sterkte met alles.
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-02-06 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam stal verwijderd.

DianneM

Re: Nu al verhuizen (ivm Rhino)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:21

Ik zou juist het verhuizen zefls uitstellen, om je paardje aan te laten sterken, want een verhuizing neemt een hoop stress met zich mee en de weerstand wordt daardoor ook lager, waardor ze nog vatbaarder zou kunnen worden..

sabje19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:28

manic schreef:
Ben het volkomen met je eens sabje. De paniek reactie is inderdaad heel vervelend... en zeker vervelend dat ze/jullie het daar nu alweer hebben. Zeker gaan mazzel daar :-/

Ik had er zelf nog niets over gehoord (sta in Aalsmeer) en ook bij voorgenoemde stal hoorde ik er niets over. Ik heb daar dit weekend nog wedstrijd gereden, dus de paniek reactie valt reuze mee.

Het blijft gewoon echt een rotziekte, dat staat voorop. Sterkte met alles.

Afgelopen weekend wisten wij het nog niet zeker of het Rhino was, wel was stal al gesloten, omdat er een hoop paarden met koorts waren, en met zieke paarden kun je geen lesgeven.
We wisten het maandag pas zeker.
Toen vorig jaar Rhino was bij ***, wisten wij het wel, toen hing er een waarschuwing op het bord.
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-02-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd.

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:02

Toen ik het van de week hoorde was ik er stil van, vreselijk.
Ik zal zo even een kaartje sturen naar *** want dit gun je niemand. Mijn 2 paarden stonden vorige keer toen het uitbrak bij hun op stal en ik heb er grote bewondering voor hoe ze met de hele ziekte zijn omgegaan. Het feit dat er toen geen verspreiding naar andere stallen is geweest toont toch wel hoe secuur ermee omgegaan is.

Heel veel sterkte voor iedereen daar op stal.
Laatst bijgewerkt door Sim op 09-02-06 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

nexthorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:19

@ sabje: heel veel succes daar. De laatste keer dat ze hadden, zijn ze er ook hartstikke goed mee omgegaan. Heel erg veel succes ermee! Ik hoop dat het allemaal beperkt blijft!

Mijn pensionhouder heeft gelukkig alle voorzorgsmaatregelen genomen, omdat we veel paarden hebben waaronder drachtige merries. Er komt dus geen paard meer van of op het terrein, geen bezoekers van buitenaf, extra vitamine e/selenium aan alle paarden, iedereen alke keer schone kleren aan, enz. Ik ben nu gerust gesteld en kan mijn paardje gewoon nog laten staan. Dan kan ze gewoon lekker ontspannend opknappen en weer rustig onder het zadel. Ik heb absoluut geen haast met haar, we doen het allemaal rustig aan. Ze krijgt ook een vitamine/probiotica/eucenia(?)-kuur van mijn VA om haar immuunsysteem te helpen.

Nogmaals voor iedereen die er op dit moment mee te maken heeft: Heel veel succes en sterkte!!

En iedereen bedankt voor de reacties!

aspa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:32

Ik werd door een vriendin op de hoogte gesteld van dit stukje op bokt. Normaal kom ik hier nooit maar ik kan het niet laten om even te reageren.

Ik sta op dezelfde stal als nexthorse en waarschijnlijk heeft ze het mededelingenbord niet helemaal juist gelezen.

Woensdagavond las ik al op het bord dat er bij stal *** waarschijnlijk Rhino heerst en dat wij alleen nog op stal mogen komen met schone kleding en vooral niet in aanraking komen met andere paarden.

Ik heb meteen geinformeerd bij mijn stalhouder of de bijrijders die we hebben ook op de hoogte worden gesteld en dit was al gedaan.
Tevens heb ik gevraagd of de jonge paarden die er laatst bij zijn gekomen ook geent zijn en dit was ook het geval.

Kortom je kan van alles en nog wat hier op het forum gooien maar je kan beter eerst bij je stalhouder informeren zodat je iets zeker weet voordat je het schrijft.

Dat dit in de omgeving al heerst is erg genoeg en paniek zaaien is wel het laatste wat iedereen kan gebruiken.

Ik las dat je je woorden inmiddels hebt teruggedraaid maar toch zeg ik nogmaal eerst zeker zijn van je zaak voordat je een stal te krabbel gooit op internet.

De mensen die bij stal *** staan wil ik heel erg veel sterkte en succes wensen en laten we hopen dat alles snel weer goed komt.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:39

Aspa, dat is ook de reden waarom ik alle namen heb verwijderd.
Het is niet toegestaan op bokt om stallen, waarvan "men denkt" of "gehoord heeft" dat er rhino is, met naam en toenaam te noemen.

Er is wel een centraal Rhino topic op bokt, waarin meldingen van Rhino staan. Dat moet dan ook wel bevestigd en uit de eerste hand zijn.

Hoofddorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:59

Ook ik wil even reageren op dit onderwerp. Sta op dezelfde stal als nexthorse. Woensdagavond kwam ik op stal waar met KOEIEN letters de regels op het bord stonden. Schone kleren, niet aaien, je paard in de gaten houden. Vanmorgen zijn alle paarden getemperatuurd en op advies van de veearts die is gebeld krijgen alle paarden vitamine E en selenium bijgevoerd de komende week. Ben gelijk naar de pensionstalhouder gegaan met de vraag of ik iets speciaals moest doen omdat ik met rhino (gelukkig) geen ervaring heb. Het werd mij nogmaals uitgelegd er is geen reden voor paniek maar beter de paarden een extra weerstandsstoot geven dan niets doen. Ik hoop dat de rhino bij alle stallen gauw bestreden is zonder nare gevolgen voor de paarden. Wat ik jammer vind is dat door dit topic toch een aantal mensen in de stress zijn geschoten, ik ook!!! Jammer en zeer waarschijnlijk niet nodig. Laten we deze dingen op stal bespreken en niet meer via dit forum. Laten we hier de leuke dingen uitwisselen van het inrijden van paarden en grappige gebeurtenissen die zijn er meer dan genoeg. Fijne avond allemaal ik hoop dat de paarden rustig slapen maar IK weet zeker dat mijn paard goed in de gaten gehouden word door onze pensionstalhouder!!!!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:30

Ik ben niet in paniek hoor.

Enne, excuses voor het noeman van de stalnaam. Ik meende hem in het rhino topic gelezen te hebben en nam dus aan dat dat okay was. Maar mischien was dat wel hier.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:23

Ik neem mijn woorden terug. Wedstrijd aankomende zondag in Ouderkerk is afgelast Erg jammer.

nikkigioa

Re: Nu al verhuizen (ivm Rhino)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:32

Heey! Wat een naar probleem zeg, ik wist ook niet dat er Rhino in *** heerst. Is dichtbij...

Aangezien een verhuizing voor sommige paarden heel erg stressvol kan zijn zou ik het van je paard laten afhangen welke keuze je maakt. Is jouw paard een paardje wat snel went aan de nieuwe omgeving dan kan je haar misschien beter alvast naar de nieuwe stal brengen. Is jouw paard echter erg gestresst na een verhuizing en heeft ze weken/maanden nodig om te wennen dan zou ik haar zeker nu niet verhuizen. Stress is echt funest voor het immuunsysteem... Succes ermee! En naar welke stal verhuis je eigenlijk als ik vragen mag?

Groetjes, Nikki (vriendin van Aagtje. Van Nourejev )

Marietje1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:49

Mijn dierenarts zei dat als jij met je paardje naar een andere stal gaat de paarden die daar al langer staan het juist krijgen. Het zal mij alleen geen fijn gevoel geven..

nexthorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:05

Hallo allemaal,
Voor mijn mede-stalgenoten: dit is geschreven voordat de maatregelen bij ons op stal ingingen. Ik heb het bord wel goed gelezen, ik ben juist degene die voor onze stalhouder heeft uitgezocht of het waar is dat ze bij *** Rhino hebben.

Ik maakte me gewoon ongerust, omdat mijn paard nog zo zwak is.
Nadat ik gister (donderdag) op stal kwam, zag ik alle maatregelen en was ik gerust gesteld.
Ik blijf erbij dat ik het gewoon eng vind dat het nu zo dichtbij is en mijn paardje nog zo zwak is. Maar nu met alle extra maatregelen zal het wel goed komen.
Ik was niet aan het terugkrabbelen, ik had nog niets besloten. Ik heb ook nooit gezegd dat onze stalhouders er niets aan deden. Ik heb geen onwaarheden hier neergegooid, alleen mijn vraag wat ik moest doen. Blaad het dus niet allemaal zo op! Als ik ergens mee zit, mag ik dat toch hier neer zetten.
Voor alle mensen die wel gewoon gereageerd hebben, heel erg bedankt! Ik blijf hier nog staan tot 1 maart en ga dan verhuizen.
Bedankt!
Ik had dit topic alleen geplaatst, om te kijken wat andere ervan vonden. Ik vind namelijk dat onze stal het super aanpakt met alle maatregelen!

nexthorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 10:15

Nogmaals: Dit is absoluut niet bedoeld om deze stal zwart te maken (mijn stal dus), alleen maar wat ik met MIJN PAARD aanmoet.
Ook is dit helemaal niet bedoeld om paniek te zaaien, wat de meeste mensen hier denk ik wel weten, nogmaals alleen de vraag wat ik met MIJN PAARD aanmoet. :lezen jullie dan ook het topic goed door, aspa en Hoofddorp!
Ik heb hier geen onwaarheden neergezet, alleen mijn gedachten. Lezen!
Jammer dat het zo moet allemaal, ik weet door de andere en de regels bij ons op stal nu wat ik met MIJN PAARD aanmoet.

Daantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:39

eventjes offtopic!!!
aspa en hoofddorp.
hoofddorp er stond toen volgens maris nog helemaal niks op het bord
en toen vroeg ze zich de vraag af of ze nou voor de zekerheid voor haar paard nou wel of niet eerder zou moeten verhuizen.
ze wou graag wat meer adviezen van anderemensen horen.
dus zet ze hier een topic neer niet zo raar toch???
en waarom zou je zo flink in de stress moeten schieten.
het is gewoon een vraag!!!!

aspa voor jou het zelfde.
ze wil geen paniek zaaien dit gaat over haar paard!!!!!
en het stond al in dit topic voor dat er iets op het bord scheen te staan.
en ze gooit geen stal te krabbel op het internet.
ze heeft zelf naar *** gebeld of het erwas ja of een nee.
en die heb toen ja gezegd.
dus je zou dan vind ik zelf best je vraag kunne stellen.
aan andere mensen!!!!

en waarom meld je je trouwens voor 1 stomme reactie aan bij bokt.
je kan het toch ook tegen maris zelf zeggen.
en je kan er opsenminst je naam bij zetten dan weet ze ook tegen wie ze het kan hebben over koetjes en kalfjes!!!!
nou dat is mijn zegje!!!
ik hoop jullie weer gezellig allemaal tezien als ik weer beter ben dan kom ik weer gezellig opstal en kunne we weer bijkletsen
alle mensen van *****
wil ik graag veel sterkte wensen!!!!!!