Heeft jouw paard een "tik"?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anita87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:32

haha harstikke leuk om dit allemaal te lezen.
Mijn paard trapt altijd als ze voer heeft (gwoon voerneid-achtig) KEIhard tegen de zijkant van de stal aan. Schrik me dan elke keer nog kapot. Het valt niet af te leren, dit doet ze al jaren.

Mijn shet heeft een tik dat ze altijd een zwaai met dr hoofd/hals maakt... ziet dr egt grappig uit.. dit is besmettelijk, want nu doen alle schetten het =)

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:36

Als Nol (m'n shet) z'n bix krijgt, staat hij terwijl hij eet, de hele tijd tegen de emmer te schoppen, totdat het emmertje leeg is. Dan is de emmer de stal ook al 3 x rond geweest...

Als ik Viva haar hoofdstel wil omdoen, staat ze te gapen, totdat ik de neusriem dicht (wat dan een behoorlijke uitdaging kan zijn ) en zodra ik de neusriem weer losmaak begint ze weer met gapen. Erg leuk! En ook altijd als ik aan het uitstappen ben, gaat ze altijd een mooi plekje zoeken om te plassen, maar volgens mij doen wel meer paarden dit.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:37

Mijn paard heeft ook de tik dat hij niet mest in de bak . Als ik een stukje buiten ga uitstappen, mest hij wel zodra hij op het gras is. Als ik alleen in de bak uitstap, houdt hij het op totdat hij op stal staat. Hij is dus redelijk zindelijk kan ik wel zeggen .

Rytir

Re: Heeft jouw paard een "tik"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:55

Als er andere paarden bij komen in de 'losgooi-bak' gaat mandorra kwispelen met haar staart...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:00

als ik aan het warm stappen ben dan tikt ze altijd een paar keer met haar neus tegen haar rechter schouder

en als ze gaat bokken als je rijd, of haar los laat, piept ze altijd eerst een keer zéér vaag geluid

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:07

als dancer iets lekker op heeft klapt hij zijn tong dubbel en gaat dan laat maar zeggen die smaak op zuigen
en als hij gaat plassen gaat altijd eerst zijn enige witte voetje op rust

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:10

Haha, lady maakt een rondje met haar hoofd...O
en schraapt ook op de grond als ik 5m verder ben,
oja... en sommige mensen mag ze wel en niet( ze is heeeeel kieskeurig) en dat merk je ook als ze je niet mag haha

een pony die ik ken... doet altijd op z'n tong zuigen als hij iets heeft gegeten ( hij is verkocht )

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:27

Gino gooid altijd zijn voerbak op de grond als het op is. Vast kwaad dat er niet meer in zit

Mijn overleden paardje beet altijd in zijn halstertouw als ik hem ging aansingelen.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:45

Citaat:
Mijn paard maakt ze aan hoor.. Die heeft geen seks

Arm paard haha, nee hoor .
Ik weet dat bepaalde honden rassen het ook doen. Daar noemen ze het OCD (staart jagen, poten likken ed tot ze zichzelf dusdanig verwonden of zelf gevaarlijk worden als je ze uit dat ritme probeerd te halen). Bij paarden gaat het gelukkig niet zo ver.
Mijn paard sloopt zijn deken als die moet plassen, ook een behoorlijke tik denk ik
[/quote]

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:51

De paarden die ik rijdt hebben ook allebei wel een tik.
De ene die gaat met zijn hoofd ineens paniekerig de lucht in als je zijn sperriempje vast wil maken.
En het andere paard wat ik rijdt steekt haar hoofd heel hoog in de lucht als je het hoofdstel om wil doen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:52

Als Bonita last heeft van vliegen op haar benen, gaat ze met 4 benen tegelijk omhoogspringen, maar blijft op dezelfde plek, zoals een geitje/hertje, kan het moeilijk uitleggen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:54

De mijne heeft echt een rare tik, als ik ga longeren wil ze pas na 3x gepoept te hebben draven of galopperen, laat haar net zolang stappen tot de 3e mesting is geweest en dan gaan we aan de slag, zoiets vaags.

Ook heeft ze de tik dat ze mij vooruit moet duwen, altijd als ik met haar loop waar dan ook of wanneer altijd duwt ze me vooruit.

Ook moet ze altijd mijn vriendin in de bosjes duwen zodra me vriendin iets naast haar loopt.

maar de mooiste tic vind ik nog van dat mesten zoiets aparts als of ze dan goed is opgewarmd want vaak gaat ze dan ook uitzichzelf al draven. Een soort teken van:"ik kan".

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:03

Randeux denkt dat hij bij elke gele voerschep die hij ziet eten krijgt, die staat dan net zo lang te hinniken (lees: schooien) tot hij ook iets krijgt. Bij een andere kleur doet hij het niet

Tanja__Daisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:06

Mijne gaat de hel tijd met z'n bovenlip als zie zich verveeld of lang moet stilstaan heen en weer enzo::P

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:07

Tijdens het eten om de beurt d'r voorbenen optrekken,heeft ze van d'r vader

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:11

Die van mij maakt der eigen los tijdens het poetsen ik heb geen manier omdat te stoppen.

Nu is het nog maar soms maar eerst .
En het leuke is nog ze blijft gewoon staat en kijkt ze je aan van oo dat heb ik niet gedaan hoor .

Echt zo lief

Of tijdens het eten der voet op tillen ook zo iets

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:16

En na het eten de emmer door de stal gooien

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:24

rambo loopt altijd zijn stal uit, als die open staat. en als ik dan streng zeg: 'rambo!'dan gaat hij in een drafje ervandoor, op naar het gras!

ook maakt hij standaard zijn halstertouw los en eet deze op?? echt vies, als hij net een wortel op heeft, zit het hele touw onder kwijl en wortel

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:24

Als ik aan het rijden ben dan maakt ze een heel vaag kort hinnekgeluidje. In het begin had ik zoiets van ??? Maar nu ben ik er wel aan gewend. Soms wil ze nog wel eens in elke hoek gaan galopperen.

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:26

Oh en tijdens opzadelen,als ik de singel wil nemen zet ze d'r been ervoor zodat ik me in alle bochten moet wringen om die singel te pakken te krijgen

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:30

Dennis heeft nog iets stoms. Als hij z'n brok op heeft moet hij even liggen rollen(bij mij krijgen ze alleen brok na het rijden omdat ze 24/7 op het land staan). Vaste prik, en bezoekers die hem niet kennen schrikken zich iedere keer rot als hij weer languit gaat op de poetsplaats(en daar vaak wat bezems om haalt enzo).

Nicky van mijn zusje gooit haar voerbak altijd weg als hij leeg is. En niet alleen van het hek af, maar echt 3 meter verder op!!!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:31

oo ja!!!!

als ik op wil stijgen, moet ik eerst knuffelen. hij duwt zijn hoofd bina horizontaal in mij, met zn ogen halfdicht. als k weg wil lopen en hij vind het nog geen tijd, volgt hij me helemaal met zijn hoofd. superlief!!!!

<----------------zo ziet het er uit. (avater)

Lisjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:38

Ah lief.

Als ik wil opstappen gaat ze altijd in draf zodra ik in het zadel zit .
Nog een tikje is dat ze na het rijden altijd moet rollen en daarna hooi eten.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:38

gehe de mijne vind het een sport om tijdens het springen, er op zo'n debiel mogelijke manier overheen te gaan. voorbeeld:
klein sprongetje (zo'n 80 cm):

erop af, vlak ervoor willen uitwijken, waarna je hem bijstuurt. vervolgens afremmen om niet te springen. je bent dan dus berekent op de noodrem.
vervolgens gaat ie toch springen maar blijft ie eenhalve sec. op z'n achterbenen staan zodat je net weer uit de verlichte zit bent omdat de sprong niet komt, vervolgens alsnog springen en dan zo scheef mogelijk met je been zo dicht mogelijk langs de paal. }>
en als je nou echt mazzel hebt, geeft ie nog een bok na ook die lievert....

maar springen op zich vind ie erg leuk, maar dat plof als je neer komt, daar kickt ie echt op!!

loeske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:47

Mijn shet heeft echt een mega lompe tic.... ze kan er niet tegen als je een geluidje maakt alsof je een "windje" laat. Ze wordt dan pisnijdig en gaat met haar hoofd lopen schudden of loopt je omver. Echt heel raar. Verder moet ze altijd plassen zodra ze haar stalletje binnen stapt.

Mijn verzorgpaard moet ook altijd plassen als we klaar zijn met rijden... dan hangt vaak tijdens het uitstappen heel z`n uitrusting eruit en dan moet je snel zijn met de peesbeschermers uitdoen anders is alles nat. (hij wacht dus wel netjes tot we weer op stal zijn)

Een oud verzorpaard van mij stond wanneer hij zich verveelde met zijn lippen te klapperen. Hij had dan ook de bijnaam VIS