Hooi kan nooit kwaad, daar worden ze idd niet dik van, hoogstens een hooibuikje.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Vickelientje schreef:Probeer eens summerfit- koeken of aurakoeken van Pavo. Geef ik mijn shetlanders ook. Zitten wel belangrijke voedingsstoffen in, maar ze worden er niet dik van. Heeft ie toch wat extra's![]()
Hooi kan nooit kwaad, daar worden ze idd niet dik van, hoogstens een hooibuikje.
suc6 
Wendy schreef:waarom die wortels?
Waarom geen soort brok waar alles in zit, maar waarom die wortels die ten eerste wel aanzetten, en ten tweede ook nog eens veel energie geven....
PhiaBink schreef:
Brok is energie (brandstof) voor arbeid. Als een paard niet werkt heeft hij geen energie (brandstof) nodig. Met PAVO koeken zou ik ook uitkijken. Het hoofdrantsoen van een paard is hooi!! of voordroog. Een paard dat echt helemaal niks doet, heeft genoeg aan goed hooi. Volgens mijn smid en DA zit in goed hooi alles in wat een paard dat niet werkt nodig heeft.
Wendy schreef:PhiaBink schreef:
Brok is energie (brandstof) voor arbeid. Als een paard niet werkt heeft hij geen energie (brandstof) nodig. Met PAVO koeken zou ik ook uitkijken. Het hoofdrantsoen van een paard is hooi!! of voordroog. Een paard dat echt helemaal niks doet, heeft genoeg aan goed hooi. Volgens mijn smid en DA zit in goed hooi alles in wat een paard dat niet werkt nodig heeft.
Ik ben het helemaal met je eens dat in goed hooi in principe alles zou moeten zitten wat een paard nodig heeft.
Maar, als je dan toch wat bij wilt voeren, waarom dan iets met veel suikers zoals wortels terwijl er dus speciale brokken zijn die geen energie bevatten voor de arbeid, maar wel zorgen dat je paard geen tekorten kan oplopen. zoals dus die pavo koeken.
http://www.pavo.nl/specials/pavo-summerfit.html als je er meer over wilt lezen.