casje_oxbow schreef:Ik heb deze http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... opreen.jpg
Harry's Horse neoprene singel.
Hiervoor reed ik altijd met katoenen singels maar die werden altijd nat van het zweten. En vaak bleven die katoenen singels nog wel een paar dagen klammig. En mijn pony kreeg ook schuurplekken van die singels. Toen ik over stapte op de hh neoprene singel had hij geen last meer van de singel. Ook blijft de singel niet lang nat/klammig. En je kunt ze gewoon even na elke rit met een spons afnemen
Die singel heb ik ook en na verloop van tijd komen er langs de kant allemaal scheurtjes in....
voor het springzadel heb ik een leren singel merk??? staat er niet meer op.
dressuur stübben neopreen.
Leren, neopreen, dat andere plastic, ander soort leer, en met verschillende bontjes. Maar me paard bleef aan beide kanten schuurplekken krijgen. Het bleek aan me zadel te liggen, die schoof door mijn zit elke keer een stukje naar voren. Heb nu een ''perfect'' passend zadel en ze heeft gewoon echt geen schuurplekjes meer!! Had ik echt nooit gedacht, want ze heeft die al zo lang als ik der ken. Volgens de vorige eigenaren had ze een gevoelige huid waardoor ze die plekjes kreeg, kwam niet door het zadel...