welke singel schuurt het minst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:11

casje_oxbow schreef:
Ik heb deze http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... opreen.jpg

Harry's Horse neoprene singel.
Hiervoor reed ik altijd met katoenen singels maar die werden altijd nat van het zweten. En vaak bleven die katoenen singels nog wel een paar dagen klammig. En mijn pony kreeg ook schuurplekken van die singels. Toen ik over stapte op de hh neoprene singel had hij geen last meer van de singel. Ook blijft de singel niet lang nat/klammig. En je kunt ze gewoon even na elke rit met een spons afnemen

Die singel heb ik ook en na verloop van tijd komen er langs de kant allemaal scheurtjes in....

voor het springzadel heb ik een leren singel merk??? staat er niet meer op.
dressuur stübben neopreen.

milo

Re: welke singel schuurt het minst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:28

wij gebruiken een gelpad. helemaal geweldig. doe je om de gewone singel heen, net als een bontje. werkt heel goed. wel goed schoonhouden, ivm. zand etc.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 21:22

miss is darom een bontje een goed idee kun je continu wissellen
om de beurt in de was

die heb je trouwens ook in echt lams vel heb ik ook , die is echt lekker zacht

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:41

dan heb ik inderdaad een shark singel. En ik maak hem elke keer schoon hoor, na het gebruik, dus daar kan het niet aan liggen. Zit ook echt niets op ofzo, geen zand, geen haren, niets. Het schuurt precies achter haar voorbenen, iets daarachter zeg maar, aan beide kanten. Ze is niet door, haar haren zijn daar gewoon dunner, net als wanneer je deken schuurt zeg maar alleen voelen de haartjes bij de singel superzacht en schuren van deken is hard. Maar kan ook zijn dat ze daar gewoon al dunnere vacht krijgt (meer geactiveerd van singel) maar ik ga toch morgen eens bij de ruitershop vragen wat beter is.
Bedankt voor jullie foto's en reacties.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:20

Ik heb gemerkt dat het per paard verschillend is.
Mijn paard kan absoluut niet tegen leer en neopreen gaat geweldig, terwijl het paard van mijn vriend met dezelfde leren singel nergens last van heeft en juist met de neoprene plekjes gaat vertonen.

Misschien een aantal singels even lenen en uitproberen.
(Maar ja dan moet je ze wel een tijdje lenen om het effect te kunnen merken)

Ik zou voor de neoprene singel gaan. Die krijgen bij ons de manegeponys ook die snel last hebben van singelplekjes! Van het merk Pagony (divoza) zijn ze niet zo duur!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:43

Ik zou geen leren aanraden. Ik heb al heel vaak gezien dat paarden er schuurplekken van kregen, het ging helemaal open.
Bij Coco was dat ook. Ik heb daarom nu een kieffer neopreen met zo'n gespen die dichtklippen. Zitten echt super.

Kath_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:04

Ik heb alle soorten singels gebruikt, echt alle Leren, neopreen, dat andere plastic, ander soort leer, en met verschillende bontjes. Maar me paard bleef aan beide kanten schuurplekken krijgen. Het bleek aan me zadel te liggen, die schoof door mijn zit elke keer een stukje naar voren. Heb nu een ''perfect'' passend zadel en ze heeft gewoon echt geen schuurplekjes meer!! Had ik echt nooit gedacht, want ze heeft die al zo lang als ik der ken. Volgens de vorige eigenaren had ze een gevoelige huid waardoor ze die plekjes kreeg, kwam niet door het zadel...

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:04

hmmm ook nog een optie om die nog eens te laten checken dus.

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:32

Ik heb ook ene neopreen singel, maar mijn paard heeft kleine bultjes gekregen bij de singel. Nu heb ik een (echte)lamsvel singelhoes gekocht. (32,95 bij Divoza)

Wobelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:47

neoprene singels zijn erg fijn