daar ben je mooi klaar mee
ik heb zelf geen goed gevoel over een chip in een levend wezen
of het moet wel heel veel voordelen hebben
maar die voordelen zie ik nu net niet
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

ImkeTarek schreef:en het is wel dat je een chip je eigendom bewijst! mijn chipnummer is in mijn paspoort verwerkt waar MIJN naam op staat als eigenaar. als Tarek gestolen wordt en weer wordt terug gevonden kan ik bewijzen dat hij van mij is! hij is gechipt en het nummer staat in het paspoort!
(volgend jaar zal ik waarschijnlijk wel moeten maar ik wacht het allemaal nog even af hoor) Anita_D schreef:Of via DNA laten registreren, de kosten zijn bijna hetzelfde.

Alane schreef:en registraatie doe je dmv paspoort identificatie dmv chip of DNA
en chippen is WEL verplicht, anders hoefde je geen ontheffing aan te vragen... en helemaal niets te doen om je paard identificeerbaar te maken
Citaat:5. Aan een ontheffing kunnen nadere voorwaarden worden verbonden. De voorwaarden kunnen bij besluit worden gewijzigd. Een ontheffing kan te allen tijde worden ingetrokken.
ikke schreef:Verdomme, wat is is het toch weer moeilijk om de feiten correct te houden:
REGISTRATIE IS VERPLICHT
Registreren doe je door:
DNA-profiel
CHIP
Deze registratie wordt in je paspoort vermeld en koppelt het paspoort aan het paard, NIET AAN DE EIGENAAR!!
Voor DNA-registratie moet je ontheffing aanvragen. Zie onderstaande site voor adressen en voorbeeldbrieven. Ontheffing wordt standaard verleend aan de aanvrager (is wettelijke verplichting!).
Registratie is verplicht bij transport (lees: vervoer per trailer/vrachtauto) en (nog) niet voor buitenrijden en al helemaal (nog) niet als ie alleen maar grasmaaier speelt.
Een paspoort is GEEN registratie!! Alleen de in kombinatie met DNA/chip is het paspoort geldig als registratie!
LET OP: Dit zijn de regels op dit moment. Dat wil dus niet zeggen dat de regels niet kunnen wijzigen.
Op www.invisio.nl/antichip kun je de geldende regels blijven volgen, zij zijn zeer goed geïnformeerd over de gang van zaken en houden de regels goed up-to-date.
Alane schreef:Gesteld op je privacy?? en je huis dan? auto? kleding die je koopt, pasjes/bonuskaarten etc?
Die onzichtbare beveiliging in bijv. kledingstukken.. je wilt niet weten wat men daar allemaal mee kan doen...
(en wie zegt eigenlijk dat mijn auto op mijn naam staat? daar weet jij toch echt helemaal niets van he
)
Jovarna schreef:Als je op de betreffende site kijkt (op 'Procedures en voorbeeldbrief' klikken en vervolgens op 'Overgangsregeling'), dan lees je toch echt iets anders.
Voor paarden die voor hobby of recreatie worden gehouden, kan nog steeds (zoals het er nu voorstaat, tot 1-1-2007) met een paspoort worden volstaan als zijnde registratie.
maar ik moest daar maar eens iets over gaan lezen
karoliena schreef:Anita_D schreef:Of via DNA laten registreren, de kosten zijn bijna hetzelfde.
Sinds wanneer is DNA zo goedkoop dan. Ik betaal nog steeds 50 euro per paard. Voor chip en paspoort betaal ik samen 35 euro, dus dat scheelt best wel wat.

karoliena schreef:Ja maar aj als je dus ergens controle krijgt moet je dus weer die 48 euro betalen om het DNA te laten controleren. Dus een dure hobby