vraagje over zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:56

nou wou jullie even laten weten hoe het is gegaan...
ppff lange dag hoor, vanmorgen om 9 uur weg gereden en waren daar rond half 11, paard helemaal van slag had zich ongelovelijk druk lopen maken onderweg dus lange wandeling gemaakt door meppel om haar weer droog te krijgen(haha)
daarna naar binnen en zijn daar zo'n 2 uur geweest, die man weet er echt veel van zeg, hij bleef maar praten en dingen uitleggen echt leuk en vooral leerzaam!!
daarna pablo helemaal opgemeten aan alle kanten(hihi ze was zo hengstig als de pest dus zeik zeik)
daarna weer naar binnen en weer allemaal dingen uitgelgd gekregen...hij was goed te spreken over het zadel en de kosten vallen waarschijnlijk erg mee, dus dat is ook mooi!!!!
al met al een leuke, vermoeiende maar vooral leerzame dag gehad!!!
om half 5 waren we weer thuis(arm paard)
vrijdag haal ik het zadel weer op en vertrouw er echt op dat het dan echt goed is!!!!!

unamie

Re: vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:11

je zult er echt van opkijken dat het zadel vrijdag heel mooi past
het is wel belangrijk dat je het zadel de eerste tijd in de gaten houd qua vulling (nieuwe vulling zakt op bepaalde plaatsen altijd weg)
na een keer of 20 rijden (of zelfs eerder)moet het nl. nog een keer nagevuld worden (dat is meestal gratis)
bij mij was het zelfs na 5 keer rijden al nodig
verder is het verstandig om het zadel minimaal 2 keer per jaar na te laten kijken of de vulling nog goed ligt
ook is het belangrijkt dat je je zadel ver genoeg naar achteren legt omdat Van Triest de zadel zo maakt dat dat kan
zodat de schouder mooi vrij ligt
zodra je zadel iets minder goed ligt is het tijd dat de vulling weer herverdeeld wordt
daar rekent hij niets of heel weinig (5 euro )voor

haha was wel een hele onderneming zeker
maar het is het dubbel en dwars waard
hij heeft het zadel zeker ook meteen helemaal uit elkaar gehaald om te kijken of de boom nog heel was ?

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 13:48

ja hahaha ik dacht, wat doet hij nu????hij sloopt mijn hele zadel....echt compleet uit elkaar..
ik stond er idd van te kijken hoe je het zadel moet neeleggen, ik had het zadel altijd een stuk verder naar voren liggen.dus daar moet ik idd op letten.is dat niet heel erg wennen met het rijden??
oja ik heb het ook nog met hem over een lamsvellen onderlegger gehad, en dat moet idd wat ik eigenlijk al wel wist direct op de rug van het paard liggen, waarom maken ze geen normale dekjes met lamsvellenonderkant??ben er nu hard naar opzoek, ja die zadelvormige zijn er wel maar ik bedoel hele dekjes zeg maar, dus als iemand weet of dat bestaat, dan hoor ik het graag!!!
en nog een vraagje..ik stel hem maar gewoon even hier...pablo heeft allemaal harde bultjes op haar rug aan beide kanten langs haar ruggegraat, dit komt volgens hem door het vorige zadel waar ik mee reed omdat de kussens niet meer helemaal strak waren..
nu wil ik heel graag die bultjes behandelen, want ze is deze week hengstig en er komt dan geen zadel op, weet iemand he je de bultjes kan weg krijgen of behandelen???
unamie..bedankt voor je reactie's steeds, vind ik erg fijn!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:52

Lamsvellen dekjes zijn er wel hoor, even bij je ruitersportzaak vragen. Maar ze zijn wel gewoon te koop. Fijn dat het opgelost lijkt te zijn met je zadel

unamie

Re: vraagje over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:01

haha ik schrok ook erg toen ik daar voor het eerst kwam en hij mijn zadel uit elkaar trok
maar hij zet hem ook weer netjes in elkaar.. dat scheelt een stuk

die bultjes (zijn verstopte talgklieren) heeft de (E) pony van mijn dochter ook snel
kwam ook door het zadel omdat het niet (meer) goed lag
het is mogelijk de bultjes weg te laten spuiten door de dierenarts (dan mag je een week niet rijden)
maar als een paard er echt gevoelig voor is krijgen ze het wel weer (snel) terug
het scheelt wel iets welke shabrakjes je gebruikt
momenteel heeft mijn dochter de katoenen BR dekjes die haar erg goed bevallen
de bultjes zijn nu bijna weg
een lamsvellen onderlegger is misschien idd ook een goed idee zodat de bultjes niet erger worden
maar ik heb er zelf geen ervaring mee