Paard kopen topic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky2

Re: Paard kopen topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:03

liannes schreef:
Natasha schreef:
Ik denk dat er zowat geen paarden overblijven als ze moeten voldoen aan heel het rijtje hierboven, incl het scheren.

ben ik geheel mee eens

Haha, ach zie het als richtlijnen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:37

waar je ook erg op moet letten is afspraken maken over de keuringen. Helemaal op rontgen laten keuren.
Het lijkt erop dat steeds meer verkopers de keuringskosten altijd door de kopers willen laten betalen, ook bij afkeuring.
Het gevolg is dat je het risico loopt 500euro armer te zijn zonder paard. En de verkoper houd hetzelfde verhaal gewoon weer bij de volgende koper...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:33

Ik heb een keer een pony gekocht van mijn instructrice. Heb het dier na 8 maanden weg kunnen brengen, was totaal versleten.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 11:52

Ik heb al een aantal jaren geleden een grote miskoop gedaan door een paardje te kopen van mensen die wij helemaal niet kenden, alleen via een advertentie.
Ons hele gezin mee, allen onervaren, ik erop rijden .. Het was in de tijd van de MKZ dus ik kon alleen een rondje op de werft rijden, we zijn maar 1 keer wezen kijken en hebben de pony daarna gelijk meegenomen (DOE DIT NOOIT)!
Na een dag begon het feest al: bokken stijgeren bijten en heel gemeen uit de hoek komen. Even ter verduidelijking: ik was 11 en het was een Cpony, een heel klein uitgevallen welscob.
We hebben het 3 kwartjaar met haar volgehouden. Op een gegeven moment schopte ze bedoeld raak in mijn gezicht toen ze me eraf gegooit had, en toen hebben mijn ouders besloten haar in te ruilen voor een andere. (in die tijd had ik profesionele hulp gezocht bij het rijden, een bak aangelegd en alle hekken rondom de wei met een meter verhoogd.
Oke pony bij een manege ingeruild voor een ander. Ik besef nu dat ik beter had kunnen verkopen en dan bij een bekende weer een ander had moeten kopen. Maarja, ook deze pony is niet een van de gemakelijkste, ik heb haar over een hele grote dosis angst heen moeten helpen maar nu gaat het alweer een jaartje een stuk beter!
(van de zomer ga ik opzoek naar een nieuw paard, maar dan alleen bij bekenden!)

Nicky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 15:39

Hmm dat wel lastig dan inderdaad ! Ja is inderdaad een hele goede tip, :
- Vaak bij het beesje gaan kijken
- en inderdaad goede afspraken maken. Maar als het paard dus afgekeurd wordt zijn eigl de kosten voor de eigenaar?