Is dit nou oplichting?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Is dit nou oplichting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:19

Het is gewoon telepathie. Alleen dan met dieren.
En dat is trouwens veel makkelijker dan met mensen.
Onbewust kunnen mensen dit ook doen en de reden dat er steeds meer mensen zijn die dit kunnen, omdat ze er zich in verdiept hebben. Oké er zijn natuurlijk ook bedriegers, maar die heb je overal wel.

En Roossie22: niet alle paarden vertellen dit als er met hen gepraat wordt. Ze vertellen ook over lichamelijke problemen en over hun verleden. En soms ook over hoe hun leven nu is.
Het ligt er maar aan wat jij wil weten over je paard. Als je vraagt of ie een goed leven heeft, ja dan vertelt ie daar ook over. Dat is logisch. Maar vraag je over klachten of verleden, dan vertellen ze daar ook over.
Je moet het meegemaakt hebben voor je het gelooft.
Een vriendin van mij geloofde er ook niet in, tot ik haar het 'gesprek' met mijn pony liet lezen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:29

urselin schreef:
En Roossie22: niet alle paarden vertellen dit als er met hen gepraat wordt. Ze vertellen ook over lichamelijke problemen en over hun verleden. En soms ook over hoe hun leven nu is.
Het ligt er maar aan wat jij wil weten over je paard. Als je vraagt of ie een goed leven heeft, ja dan vertelt ie daar ook over. Dat is logisch. Maar vraag je over klachten of verleden, dan vertellen ze daar ook over.
Een vriendin van mij geloofde er ook niet in, tot ik haar het 'gesprek' met mijn pony liet lezen.

ik sta er niet direct negatoef tegenover hoor, maar het verleden..... precies zo.... ze kunnen je van alles wijsmaken...als jij het verleden toch niet weet..
net als pijn.... 'mn rug is wat gevoelig als er ruw met me om gegaan wordt etc' tsja..... klinkt ook logsich

ik geloof best dat er mensen zijn die het wel kunnen, maar nogmaals... het zijn er tegenwoordig in mijn ogen teveel 'die het kunnen'

radecje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:33

Ik kweet niet of ik het moet geloven ik denk dat sommigge mensen het wel kunnen maar dat andere verhalen gewoon bluf zijn!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:35

zeker weten van niet.

ik heb het laten doen, heb niks verteld, alleen de foto gegeven en zijn naam erbij.

het verhaal dat ik terugkreeg was precies rambo. feiten zaten erin, die ze echt niet kon weten. karakterbeschrijving, verleden bij de fokker, last van pezen en nek, dingen die ik met hem doe, dingen die hij doet, alles klopt.

voor mij is het een bewijs dat communiceren met dieren kan.

laat het voor de test maar eens doen, heb ik ook gedaan, en ik was verbuft.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:38

ja het bestaat echt.. en het is geen oplichting
tenzij degene die het doet er niets van kan
je kan het trouwens zelf ook leren
er bestaan nl. cursussen

hebben jullie dat progamma niet gezien praten met dieren (de dierentolk)
Cecile v/Drift was daar de dierentolk
ik heb haar ook eens gebeld en wat vragen gesteld over mijn paarden
veel dingen klopte echt, ook dingen die niet voor de hand lagen

ook kun je dingen vragen over paarden of honden die dood zijn
maar dat heb ik zelf nooit gedaan dat ging me net iets te ver

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:46

ik vind het geen bagger maar ik geloof het ook niet 100% zeker geloof ik er veel van want ja je kan het niet zomaar verzinnen ..

Als die mensen echt met die paarden kunnen praten zou ik het ook graag eens doen maar tis zo duur en dan heb ik 3 paarden te doen ..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:36

Wat grappig dat ik dit topic nu tegen kom.
Gisteren heeft een vriendin van mijn moeder met Anouar "gepraat" En alles wat daar uit kwam klopte 100%
Terwijl zij helemaal niks met paarden heeft en Anouar niet kent.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:52

Heb uit nieuwsgierigheid ook eens met mijn paard "laten praten"via een foto. Ik stelde 5 vragen, maar een beetje verdekt. Helaas klopte er niets van. Mijn paard zou een echte knuffel zijn, waar ik uren mee poetste. Helaas heeft ie een dun huidje en heeft een hekel aan poetsen. Ook was hij wat dwars, omdat hij zijn best voor me deed maar niet beter zou kunnen. De dwarsheid is er op het moment dat ik hem naar het land breng en hij dus uit (denk ik) enthousiasme aan me touwtje gaat hangen en streigeren. Ook was hij helemaal weg van zijn maatje, die aanvoelde als broer of eigen kind. Helaas bijt en slaat dit maat je hem, waar hij hem maar raken kan.

Ik mailde terug dat ik niet helemaal tevreden was. Ze vertelde me dat ze het nog eens over zou doen.

Helaas sloeg het noodlot toe en mijn paard werd doodziek. da stond voor een raadsel, dacht dat hij een hersenbloeding had gehad en dood zou gaan.

Ik een spoedmail naar de "praatster" gestuurd, of zij misschien nu met hem kon praten om er achter te komen wat hem scheelde. Ik moet zeggen, ze reageerde meteen en vertelde dat het paard buikpijn had en vergiftigd was.
Helaas kwam ik de dag erna erachter dat hij een flinke snee onder zijn borst had opgelopen, dat inmiddels flink ontstoken was, waardoor hij dus zo ziek was.

Mijn geloof is nu in de praatsters met paarden helemaal weg. Mocht iemand zeggen dat ie het beter kan. graag, overtuig me maar

(p.s ga niet naar namen vragen, die geef ik niet)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:03

roossie22 schreef:
urselin schreef:

ik sta er niet direct negatoef tegenover hoor, maar het verleden..... precies zo.... ze kunnen je van alles wijsmaken...als jij het verleden toch niet weet..
net als pijn.... 'mn rug is wat gevoelig als er ruw met me om gegaan wordt etc' tsja..... klinkt ook logsich

ik geloof best dat er mensen zijn die het wel kunnen, maar nogmaals... het zijn er tegenwoordig in mijn ogen teveel 'die het kunnen'

Het schijnt dat je het kunt leren, dat iedereen die gave al minder of meer in zich heeft. Dus als mensen er nu voor open staan en zich erin gaan trainen komt dat weer sterker naar boven.

Het viel mij juist op in het gesprek dat monique met Andrew had, dat zij heel veel details van het hier en nu wist te vertellen. Soms had ze de context niet helemaal door waardoor ze dingen anders interpreteerde, maar ze wist details te vertellen die ze nooit had kunnen weten omdat ik in mijn vraagstelling heel neutraal ben geweest en op de foto's was ook niet veel te zien, behalve het paard in de wei en aan een paal om te poetsen. Zij kon mij vertellen hoe de stal eruit zag, terwijl ik me daar niet eens bewust van was.
Ze kon vertellen dat ik de laatste tijd minder tijd aan hem besteedde dan vroeger en indirect dat ik vaak in het donker kwam en hij dan een kleed over zich heen kreeg. (deken af, borstelen en deken weer om in het donker) Dat hij erg last had van benauwdheid/kriebelende neus/verstopte neus en erg moe was, dat de zomer erg zwaar en vermoeiend was geweest voor hem (hij heeft naast stofallergie ook zomereczeem) en wat voor spelletjes ik met hem deed/doe.
Ze vertelde de beelden die ze door kreeg, met haar gevoel en interpretatie en ook mijn vriend was verbaasd hoe precies zij dat omschreef. Hij is er vaak bij als ik Andrew ga verzorgen dus herkende het ook direct. Ik vond het heel knap en ben ervan overtuigd dat zij het echt kan.

Ik geloof dat er ook veel mensen zijn die doen alsof of die het maar een klein beetje (willen) kunnen en de rest er misschien (onbewust) zelf bijverzinnen...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:32

ik heb gemaild met Nancy, van staldanae. ik geloof best dat het kan, maar ik wil het zelf zien voor ik het met zekerheid kan en wil geloven. ik heb een heleboel vragen meegestuurd, en een aantal foto's. ik ken mijn paarden erg goed, ze zijn hun hele leven al bij mij. ik ben dus erg benieuwd naar wat eruit gaat komen, ik kan zo nagaan of het klopt. ik zal nog op Bokt zetten hoe de uitslag is, en hoe ik erover denk.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:56

Er zal heus wel een enkeling zijn die een speciale gave heeft om zoiets te doen.Maar er zijn heel veel oplichters die denken zoiets te kunnen.
Ik heb net even die voorbeeldjes gelezen.Er staan echt onzin dingen bij.In deze mevrouw heb ik geen vertrouwen, om het maar netjes te zeggen.Er staat een paard die vraagt aan de mevr. of ze haar baas wil vragen om de naam te veranderen zodat het paard meer rust krijgt.Alle paarden hebben bijna last van hoofdpijn.Ik vind het een beetje vaag.Geloof er niet in.

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:03

tja, ik was ook heel sceptisch eigenlijk! Zelfs toen er iemand op stal kwam die ook kon communiceren met dieren, eerst met mijn verzorgpaardje, toen was ik nog niet zo onder de indruk maar daarna ook nog even met mijn hond. Die had ik toen al 10 jaar en ken dat beestje door en door, er kwamen dingen uit die zij echt niet kon weten en die ik van te voren echt niet had prijs gegeven!!!
Heb zelf daarna bij haar een cursus intuitief communiceren met dieren gedaan en eerlijk gezegd ben ik er tot op vandaag niet achter of ik van alles zelf verzonnen heb tijdens het oefenen of dat het echt was, ik blijf dus toch nog steeds in tweestrijd!!! Maar "I keep an open mind"!!!!!!!

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:21

Ben wel benieuwd wat het kost! Dan kan ik overwegen of ik het probeer of niet.

Sione

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:26

ohh heb het al gevonden op de site

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:36

ik vraag mij altijd af hoe die mensen die prden kunnen lezen de andwoorden zeg maaar doorkrijgen...Kijkt de praatster dan naar de foto en voila een paard begint te praten...Of gaat het aan de hand van een paard zijn aura...

i een ander topic had ik deze vraag ook al eens gesteld echter heb er nooit geen reactie op gekregen....

daaristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:38

Het is de oudste truc uit het boek. Noem een hoop zaken die algemeen zijn en degene die luisterd vertaald het zoals die het wil horen. Noem daarbij twee punten waar het paard pijn heeft, ik kan wel tien punten noemen waar veel paarden last van hebben.

Het klinkt allemaal heel aannemelijk maar het gaat toch richting onzin en niet waar.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:41

Ach, er zijn mensen die het kunnen en mensen die doen alsof ze het kunnen. En Annika, die kan het.

Claudia, ik weet ook niet hoe ze het doen. Ik heb mijn pony laten lezen door iemand die plaatjes binnen kreeg van het paard en die vertaalde naar onze taal, zal ik maar zeggen. Maar ik hoor ook van mensen die tekst binnen krijgen. Sommige hebben een foto/beeld nodig om contact te leggen maar er is ook iemand die het met geur doet. Het blijft een beetje ongrijpbaar. Maarja, liefde zie je ook niet en iedereen is er van overtuigd dat het bestaat

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:46

ik ben heel sceptisch, maar heb toch wat verhalen gehoord die niet op een andere manier verklaard kunnen worden. Toen ben ik er wat meer over gaan lezen. De diergesprekken op verslag van de dag komen af en toe onwerkelijk over. (alsof een paard echt kan praten) maar daarna las ik hoe ze het deden en dat geloof ik meer. Beelden en gevoelens zijn makkelijker te associeren met dieren, dan echt praten.

Ik heb nu ook een gesprek aangevraagd en ben heel benieuwd wat er uit komt. Ik ken van horen zeggen het hele verleden van het betreffende paard. (ze heeft maar 1 eigenaar gehad) Verder zijn de vragen zo gesteld dat er niets uit af te leiden is en dat het antwoord wel in een bepaalde hoek moet zitten om juist te zijn.

Mocht dit gesprek 'goed' zijn, dan ben ik zeker nog minder sceptisch dan ik op dit moment nog ben. Voor het geld hoef je het niet te laten.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:44

Het is vrij wazig, waarom het op het eerste oog nep lijkt is omdat de 'prater' het opschrijft zodat een mens het begrijpt wat zij ziet. Ik heb begrepen dat het een soort van beeld-communicatie / thelepatie is. Ben ook heel erg benieuwd naar de workshop !!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:49

Het is idd telepathie/beeld-communicatie.
Denk maar eens na, voordat je wat wil zeggen, heb je het al in je hoofd. Niet in woorden, maar meer in een gevoel of beelden.
Dieren (en geesten ook) communiceren via beelden, deze 'taal' wordt ook 'Universieel' genoemd. Wij, als mens, moeten er eerst voor open staan en mee gaan trainen, voordat we gevoelig worden voor de beelden en om ze te 'verstaan'.

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:59

Weet je wat het met dit soort dingen is, je gelooft erin of je gelooft er niet in. Erg veel zit daar niet tussenin volgens. Ik ben een nuchtere Hollandse meid, maar ik geloof hier op zich wel in. Wij hebben een sessie laten doen, met de dame van praten met paarden overigens, met het idee 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Er kwamen dingen uit die zo frappant en zo treffend waren, dingen die ze niet kon weten. Heel apart, en ook heel emotioneel om zo'n verslag dan te lezen. Maar er zit met die 'dierenpraters' ongetwijfeld ook een hoop kaf tussen het koren. Er zullen zat mensen zijn die op de paranormale hype mee willen varen en die de hele boel bij elkaar lopen te verzinnen. Tja, dat blijf je houden vrees ik.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:13

Die vriendin van mijn moeder die met Anouar gepraat heeft doet een cursus Nei. Met Nei kan je bij mensen communiceren met het onderbewustzijn praten. Dat doe je dmv spierspanningen. Er zijn verschillende manieren omdit te doen, maar zij doet het via je arm. Je zet je elleboog ergens op, met je onderarm omhoog. Ze duwt dan met haar hand op je pols je arm naar beneden. Zeg je iets dat waar is dan is de spier heel sterk en kan je de arm niet naar beneden duwen, zeg je iets dat niet waar is dan is de spier slap en kan je de arm makkelijk naar beneden duwen. Eerst zeg je "Ik ben <je eigen naam>" Dan moet de spier sterk zijn. Dan zeg je bijvoorbeeld "Ik ben sneeuwwitje" Dat is niet waar dus is de spier slap.

Om met Anouar te praten moest ik heel sterk aan hem denken met een foto op mijn buik. Dan moest ik zeggen "Ik ben Anouar" De spier was toen sterk, daarna moest ik zeggen "Ik ben Lenneke (mijn naam dus)" en toen was de spier slap. Anouar zat toen dus in mijn energiebaan en via mij kon ze vragen stellen over hem.
Eerst vraagt ze of we hem mogen testen, Ja is dan een sterke spier en nee een slappe spier. Dit moet je altijd begin doen, om hem een beetje gerust te stellen, het onderbewuste (bij mens en dier) geeft geen informatie die niet goed is om te weten.

Zo heeft ze een heleboel vragen gesteld waar ik antwoord op wilde. Alles was heel herkenbaar voor mij.
Als laatste moest ik een kaart trekken uit een stapen, daar stond op: Je bent niet geliefd om wat je doet, je bent geliefd om wie je bent.
Die kaart was voor mij bestemd. Ik ben altijd aan het twijfelen of ik wel goed genoeg ben voor Anouar, of de dingen die ik doe met hem wel goed zijn enzo. Deze kaart wilde dus zeggen dat het er niet toe doet wat ik met hem doe, als ik er maar voor hem ben.
Dat vond ik wel heel mooi.

Die vriendin weet niks van paarden en van Anouar, ze heeft ook helemaal niks met paarden, ook nooit gehad. Maar er kwamen dingen uit die zij gewoon niet kon weten. Ik moest haar ook wel helpen bepaalde dingen naar het gedrag van een paard te vertalen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:23

Ik ken deze dame, Annika Beijer, persoonlijk. Ze kan wel het een en ander met betrekking tot paarden.
Er is trouwens niets zweverigs aan. Als je zelf goed naar een paard kijkt en je er werkelijk voor openstelt, dus jezelf even niet op het eerste plan plaatst, dan zul je ook al heel veel van dat paard begrijpen.

Niet alles wat niet meteen zichtbaar is, is zweverig. Het is gewoon zo, dat de moderne mens niet al zijn/haar zintuigen goed gebruikt. Wij beperken zelf onze wereld door zintuigen buiten te sluiten.
Wij bestempelen zoiets meteen als "alternatief", gewend als we zijn om stempeltjes te zetten.

Nikkitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:49

Ik weet het niet, dit soort dingen zijn moeilijk te zeggen. Ik ga niet keihard roep dat het onzin is totdat ik er zelf meer over weet/heb laten doen. Maar ik ga het ook niet klinkklaar geloven, ik wil er eerst meer over weten/van zien.
Ik zou eigenlijk wel meer willen weten over mijn eigen paardje, zijn geschiedenis, hoe hij het gehad heeft en dit soort dingen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:58

Ik wist niet wat ik moest verwachten maar dacht ik test het gewoon eens. Het kost me 15 euro. (gemiddeld)

Verbijsterend wat eruit kwam. Wil niet zeggen dat ik het direct allemaal geloof, veel dingen kunnen algemeen zijn. Maar bij andere dingen geloof ik niet dat iemand dat zou weten of zomaar kan verzinnen.

Ik ga nu die workshop volgen en hoop dus aan het einde te begrijpen hoe t werkt. Of ik het dan ook kan ga ik maar niet vanuit. Ik wil het gewoon graag begrijpen. Ik zou zeggen probeer het, en wel bij iemand waarvan je goede geluiden hoort, er zullen natuurlijk erg veel mensen rondlopen die het beweren te kunnen !!