Wat is het grappigste dat je met je paard hebt meegemaakt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat is het grappigste dat je met je paard hebt meegemaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:06

Mijn grappigste moment was denk ik met Michael, een paar jaar geleden op concours. We hadden hem net uitgespannen en ik ging me snel omkleden, want ik moest meteen daarna met Michael weer rijden, maar dan damesnummer en hij kwam uit de ereklasse, andere kleding, ander tuig en andere kar dus. (Voor de duidelijkheid: ik rijd aangespannen wedstrijden met hackney's). Ik sta me snel voorin het keukengedeelte van de vrachtwagen om te kleden, hoor ik ineens een hoop gestommel. Wat bleek, Michael stond met een touw aan een ring aan de zijkant van de vrachtwagen vastgebonden, die had hij losgemaakt, was naar achteren gegaan, klep op vrachtwagen in, en dan moet ie achteruit in zijn vak en daar had hij zich dus mooi in geparkeerd! Hoezo, onze pony's staan niet graag op de vrachtwagen?

Noukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:10

Wij hadden eens een pony op de club, heel onrustig en wild beest.
Gingen ze met hem springen, maar hij wou de hindernis niet over..

Staat hij dus voor de hindernis, laat ie een enorme scheet.
Verschiet dan van zijn eigen scheet!! En vliegt de hindernis over!!

Hahaha, was echt gaaf

Dikkie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:14

Leuk topic! Echt lachen!

Ik was net verhuist en was op 1 van de eerste omgeving-ontdekkingstochten. Superbraaf verkeersmak paardje, ideaal om de omgeving af te struinen naar leuke bospaden en dergelijke.

Na een tijdje reed ik langs een weiland met een stuk of 6 rooie shetlandpony's. Toen die mijn pony in de gaten kregen rende ze in een knoerharde galop naar onze kant van het weiland. Even vond ik het wel een mooi gezicht, maar toen schrok ik want het leek erop dat ze dwars door de omheining zouden rennen...

Op het moment, 1 meter voor de omheinig, trekken ze allemaal tegenlijk hun beentjes in en schuiven om hun buikjes onder de omheining door. Er zat gelukkig nog een sloot tussen de weg en de shetjes! Ik heb me slap gelachen, dat hadden ze zeker vaker geoefend!

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:20

Oh ja nog 1

Ik was laatst op buitenrit. Kwamen we langs een weitje met een shetlanderhengstje. Layla heel druk en plassen op de weg enz..
Alleen maar voor die aandacht wat ze van dat shetje kreeg! Zie je het voor je; shetje van 0,92 cm en een fries van 1.70

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:23

haha ik moet altijd lachen om de reacties van mijn twee banjers als mijn moeder mee is en haar neus gaat snuiten.
Mijn moeder was vroeger vaak mee en dan ging ze haar neus snuiten ofzo en dan ging ik aan de kletter. Van de week stond Secret op de poetsplaats (en zij is écht niet schrikachtig, juist heel nuchter) en mijn moeder stond dus weer haar gok te snuiten haha en Secret schrok zich helemaal gek! Ik natuurlijk 'maham...doe dat toch níet bij die paarden'!!! Whaha onzin natuurlijk want ze moeten er maar aan wennen.

Ook zo leuk met schrikken is als je aan het uitstappen bent en even je klittenbandje van je rijhandschoen open trekt. Kan ook een leuke reactie van je paard opleveren!

Verder is van de paarden Imago de grootste lolbroek. Ik kan dagelijks om hem lachen. Van het 'kindertjes-over-het-erf-sleuren' tot zakken strooizout van een dikke 20 kg die hij doodleuk optilt en waarmee hij begint te slingeren waardoor de zak scheurt. Wil ik hem aan de kant zetten, breek ik bijna mijn rug erop omdat het kreng zo zwaar weegt.

Ook een keertje met Imago na het rijden van een wedstrijd meegemaakt: het was nogal warm die dag. Lekker hoofdstel uitgedaan en water in een emmer gegeven. Hij ging lekker drinken en toen hij klaar was, zat de emmer nog half vol. Pak hij die emmer bij het draagijzertje in zijn mond en begint met zijn hoofd heel heftig 'ja' te knikken, met als gevolg dat het water dus álle kanten opspatte, inclusief op zijn eigen hoofd en hij vond het toch léuk. Hij smeet dat ding zelfs tegen zijn borst en daar werd hij dan weer boos van dus stond hij te steigeren mét die emmer mét water in zijn mond! Alle mensen die er toevallig bij stonden lagen ook écht in een deuk!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:33

Een nieuwe merrie aanzien voor mijn al wat langer hebbende, drachtige merrie...

Om 19.00 besluiten mijn man en ik de paarden binnen te zetten.
Het was al donker, maar met de stal licht aan kon je toch wel wat zien.
Ik roep naar mijn man ,,Pak Eza maar eerst".
Zo gezegt zo gedaan.
Hij komt met Eza aangelopen en ik wil haar benen afspuiten.
Ze begint helemaal te dribbelen en te springen.
Wat raar??? Eza reageert nooít!
Na twee keer een waarschuwing wordt ik een beetje boos.
,,Klaar nou!"
Nadat haar benen schoon zijn zet ik haar in haar eigen box. Dit is de eerste box al je van het weiland naar binnen loopt. Een extra grote, vanwege haar al dikke buik.
Zodra ze op stal staat begint ze helemaal te stressen. Rondjes lopen, hinneken.
Ik denk nog bij mezelf: Goh, Ze lijkt Riano wel, mat dat achtelijke gedoe.
Dan kijk ik eens goed... Het ís Riano!
Je wil niet weten hoe blond we ons gevoelt hebben.
a) Eza is bruin, Riano vos.
b) Eza heeft een kol, Riano niet.
En de belangrijkste...
c) Ezarioze was ruim 7 maanden drachtig, en riano erg dun.

Nog steeds, zodra mijn man de paarden binnen wil zetten, zeg ik ,,Pak je wel de goede!"

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:35

ik lag een keer in de zomer te zonnen, ik had mijn paard pas een paar weken, en ineens kwam ze naast me liggen!!! toen hebben we heerlijk samen gezonnt!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:37

denice schreef:
ik lag een keer in de zomer te zonnen, ik had mijn paard pas een paar weken, en ineens kwam ze naast me liggen!!! toen hebben we heerlijk samen gezonnt!

Oh wauw...dat is echt heel gaaf!

Esprie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:37

Echt een heel snugger verhaal.
Een x in de zomer reden we buiten met de les, het was toen heel warm dus we gingen door zo'n klein beekje heen met de pony's. Nou iedereen vond het leuk en de pony waar ik op reed ook. Dus toen we er voor de 2ex door gingen. Wahaha,, echt heel schaap : Ging die zwemmen.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:41

PeruaansePas schreef:
Mijn pony stond eens met een jong paard in het weiland. Het jonge paard zat al de hele tijd mijn pony uit te dagen en mijn pony had al een stuk of zeven keer gewaarschuwd. Het kwam omdat de shetlandmerries erbij stonden, denk ik. Daar ging het om.

Opeens was mijn pony het zat en ging hem achterna. Het paard keek niet uit en floep: weg paard. Was hij in de sloot gevallen.... Ik schok zo erg dat ik even mijn camera liet uitgaan, maar beloot snel verder te filmen. Ik heb het dus op film, mega grappig.

Dat geschraap betekent dus: ga weg, ik waarschuw je!

Je kunt nog net de grote plons van het water zien, voor ik even de camera uit zet. Dit is het filmpje: Klik hier

Het paard springt aan de andere kant van de sloot eruit: mijn pony had duidelijk zijn zin, want de eigenaresse ging haar paard direct ophalen. Volgende dag stond mijn pony alleen met de twee shetlandmerries.

hahaha! supergrappig!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:46

Deze week nog wel een grappige actie met m gehad!
Wij waren voor in t land bij t hek bezig met de stoep. Nieuwe trottiorbanden er in en opnieuw gestraat, weer een stevige uitgang gemaakt. Omdat we daar bezig waren stond t hek van t land open, alle paarden stonden toch achterin dus t was wel rustig. Komt even later mijn paard samen met een jonge merrie eens kijken wat r aan de hand was. Dus ik loop even naar ze toe, iets met mn jas rammelen om ze beetje op te jagen dat ze weer naar achteren zouden gaan.
Gaat mijn paard (dominanste ruin van de hele groep) recht voor me staan, koppie+oortjes er strak op en maar maaien met zn voorbeen. Ik moest echt lachen! Je zag m denken van " wat nou, dit is mijn weiland en dan wil je mij vertellen wat ik moet doen? tsss...."
Ik kon echt niet boos op m worden ofzo, hij daagde me gewoon uit eigenlijk maar ik vond t echt leuk gezicht, had t moeten filmen eigenlijk!

Jolanda23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:50

Mijn paard denkt vaak dat hij een hond is, zo ook een keer toen we op buitenrit waren. er lag een tak midden op het pad, dus wj dachten draven we even over heen..maar meneer stopt en pakt zo de tak in zijn mond en heeft en wel 5 minuten mee rond gelopen hij wou hem maar niet loslaten
en een adnere keer ook tijdens een buitenrit stonden er twee bejaarde mensen langs het pad met een plastic zak en het paard van mij vriendin flipte een beetje door de plastic zak...dus ik mijn paard voorop gezet en proberen der langs te gaan....stopt ie opeens zijn hoofd in de plasticzak op zoek naar eten! ie oudjes naturlijk helemaal gillen..was heel erg!!