Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar nog niemand lest bij haar)
MirandaFuego schreef:@Spoekie, ik vind niet dat je als recreatieruiter zonder les je paard verkeerd hoeft te rijden!
Er zijn genoeg mensen die wel kunnen rijden, en zolang je niet keihard zit te bonken of aan de teugels sleurt zie ik dit liever, dan iemand die wél les heeft en denkt dat hij alles al weet en een paard in de mond zit en van achter er totaal niet bijrijdt.
Ook vind ik dat er heel veel instructie rondloopt die absoluut niet op de goede manier bezig zijn!
Dus instructie betekend niet gelijk goed rijden!
. Ik vind het fijn om een beetje op niveau gehouden te worden, en eventuele communicatieproblemen met mn paard uit de weg te helpen
gekke_koei schreef:ik reedmet willem toen we nog op demanege stonden vaak 5 keer per week in de les. maar echt iets leren deed ik er niet van.
toen kreeg ik op de neiuwe stal les van seth bosman, dat ging voor ff leuk, maar daarna schoot ik er geen donder meer mee op en 50 per uur vond ik daar veel te duur voor.
nu op mijn huidige stal heb ik er 2 versleten en heb ik nu een goeie. maar van alle andere instructeurs die ik heb gehad ging willem alleen maar slechter lopen, tot steigeren en bokken aan toe. nou dat is voor mij een teken dat les hebben echt niet altijd beter is.
en training in de bak hoeft echt niet goed te zijn voor je paard. merel heeft samen met willem op een stal gestaan. daar mocht ze niet springen, kon ze niet naar buiten. ze kon alleen maar dressuren. wat is dat een ongelukkig jaar voor haar geweest. de verzorging was super, maar het rijden vond ze helemaal nix. ze liep maar met de kop in de lucht en meer niet luisteren dan wel. ze was ook vrij heet. ze gaat naar een stal aan het strand en merel veranderd zo van de 1 op de andere dag. ze loopt nu buitenritten met af en toe in de bak, maar je ziet gewoon dat ze het niet leuk vind. nu in de winter is ze weer een beetje stressig, omdat je gewoon niet veel naar buiten kan, maar dalijk met het betere weer?? dan is ze weer helemaal relaxt.
kortom, een paard als merel maak je kapot als je die in de bak moet rijden. 1 keer per week vind ze nog leuk, maar dan moet het echt stoppen. laat staan lessen, merel weet heel goed wat ze wel enniet wilt en haar tegen haar zinin dwingen leverd alleen maar stress op en dus gaat ze haar rug weer vast zetten... dus hoezo traing in de bak altijd goed?