Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
skatje008 schreef:ja ik zeg ook... mijn shet is 2... en geen 1.5, maar volgens mij kun je beter heel even longeren dan springen... denk ik
Dat is heel slecht voor de botten en gewrichten. Daar zou ik persoonlijk mee wachten tot ze 4 zijn.. Als de botten goed uitgehard en gezwaard zijn.. skatje008 schreef:
dat de meesten van jullie allemaal 2 of meer paarden hebben kan ik niet helpen, en dat jullie ze maar lekker 2 jaar in de wei laten staan, maar wij hebben maar geld voor 1 shet, en daar wil ik dan ook leuke dingetjes mee doen, gewoon een gpede vertrouwens band op bouwen.
poetsen, wandelen, wat ik al zei af en toe longeren, en hem natuurlijk ook de rust gunnen. Het is serieus niet zwaar voor hem...
waarom zie je dan al 2.5 jarige paarden die ingereden zijn??
waarom worden jullie daar niet gek van...
en als ik vertel dat ik mijn beestje lekker longeer 10 minuutjes 1 keer in de week dat jullie wel helemaal flippen? ik zie er geen probleem in... maar ik zal mijn leeraar is vragen, tevens iemand die paarden in rijd, en de dierenarts... kijken wat die er op te zeggen hebben
Maar als je nu al gaat longeren, enz. en het gaat zo goed ben je ook eerder geneigd om er maar meteen op te gaan zitten omdat het toch zo goed gaat.. Dat hoeft niet zo te zijn, maar de verleiding lijkt me dan toch groot. Maar goed dat is mijn mening en je moet natuurlijk zelf weten wat je met je pony doet, maar zo zou ik het iig niet doen..
skatje008 schreef:
dat de meesten van jullie allemaal 2 of meer paarden hebben kan ik niet helpen, en dat jullie ze maar lekker 2 jaar in de wei laten staan, maar wij hebben maar geld voor 1 shet, en daar wil ik dan ook leuke dingetjes mee doen, gewoon een gpede vertrouwens band op bouwen.
skatje008 schreef:poetsen, wandelen, wat ik al zei af en toe longeren, en hem natuurlijk ook de rust gunnen. Het is serieus niet zwaar voor hem... waarom zie je dan al 2.5 jarige paarden die ingereden zijn??
skatje008 schreef:. en nee het is een shet, ik ga er niet op, een klein meisje gaat er niet op, niemand gaat er op voordat hij 3.5 is.
het is alleen het feit van lekker bezig zijn, niet intensief trainen!
waarom zien jullie dat dan niet in
jullie bouwen dan helemaal geen band met jullie paard op
misschien is een paard voor jullie een gebruiksvoorwerp,

skatje008 schreef:ja ik zeg ook... mijn shet is 2... en geen 1.5, maar volgens mij kun je beter heel even longeren dan springen... denk ik