Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonny4life schreef:... de hoeven zijn gewoon veel te kort! en ze loopt puur op de straal, je ziet dat het haar pijn doet, wij gaan nu gewoon langzaamaan weer over op normaal, ik zou er niet voor kiezen!
radecje schreef:Ik had laatst gehoord van iemand die z'n pony natuurlijk laat bekappen.
De buitenrand van de hoeven worden er dan een centimeter meer vanaf gehaald zodat de pony echt op z'n eigen voetzolen loopt.
Maar eerst was die pony "gewoon" bekapt en nu heeft hij de overgang moeten maken naar natuurlijk bekappen, en hij glijdt tijdens het rijden steeds uit. Natuurlijk went dit wel maar toch, ik wou even weten of iemand hier meer van weet en of dit voor de pony nou echt fijner is?
Laat het even weten!
qt_shetties schreef:en het viel mij op, dat de mensen die het ook doen er eigenlijk altijd 100% tevreden over zijn!
Miirthe schreef:Het boeit me zeer, ik vind het alleen zo;n risico na zo'n dagcursus, ik zou liever leren hoe je de hoeven mooi rond moet vijlen, mijn paard loopt nl. al 3 jaar blootvoets en wordt weinig bekapt en heeft superhoeven.
Miirthe schreef:Het boeit me zeer, ik vind het alleen zo;n risico na zo'n dagcursus, ik zou liever leren hoe je de hoeven mooi rond moet vijlen, mijn paard loopt nl. al 3 jaar blootvoets en wordt weinig bekapt en heeft superhoeven.
Wendy schreef:[
Op de straal lopen is niet verkeerd, volgens de theorie achter het natuurlijk bekappen moet een paard lopen op de straal en de zool.
De hoeven zijn niet snel te kort, veel mensen denken dat een paard op de 'draagrand' van de hoef moet lopen, net als een hoefijzer zeg maar, maar dat is niet hoe paarden in de natuur lopen.
[/quote]