Te dik? [shet]

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:44

haha als ik dit zo lees heeft mijn hoogdrachtige haf merrie het maar slecht!!
die krijgt een halve kilo brok per dag en sochtends en savonds 2 plakken hooi......

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 08:45

Dana01 schreef:
haha als ik dit zo lees heeft mijn hoogdrachtige haf merrie het maar slecht!!
die krijgt een halve kilo brok per dag en sochtends en savonds 2 plakken hooi......

Me vriendin geeft haar fjord iets van 3/4 plakken hooi per dag, staat op een land (groot land Mét gras) en hoeveel brok weet ik niet.
als ze gereden heeft iig. meer dan normaal

Abaigeal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:00

Ze is wel aan de dikke kant ja
Het klopt wel dat ze waarschijnlijk een dikke vacht heeft nu maar ze is toch wel dik.
Rena (shet) is ook wel dik en heeft ook last van hoefbevangenheid dus die moeten we gewoon veel beweging geven en die krijgen alleen sávonds een beetje hooi.
De veearts heeft gezegd dat ze zo min mogelijk extra eten moest krijgen dus eigenlijk alleen maar hooi, vroeger kregen ze ook biks maar dat dus nu ook niet.

Dineoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:00

ze is wel enorm dik hihi ik zou ook apart voeren en stuk minder Lekker veel bewegen met dat beessie

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:06

Ze is idd dik, en niet drachtig las ik. Dat brede is denk haar bouw maar die buik niet . Als je haar op rantsoen zet, kijk dan uit dat het niet ineens heel weinig eten geeft dan kunnen ze vet in het bloed krijgen en erg ziek worden. Tis wel een leukerd

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:08

Ze is wel wat aan de dikke kant ja.
Brok heeft ze niet nodig als ze niet echt heel erg werkt imo.

Zelfs mijn Shetlander krijgt bij een goed uur werken maar een kilo biks met wat muesli, en dat is meer dan voldoende.
Ligt natuurlijk wel aan de pony.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:11

Ik zou de muesli en de wortels maar schrappen voorlopig, heeft ze echt niet nodig en zet enorm aan.