Paardrijbroek met wijde pijpen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:23

Ze zijn in de breedte heel flexibel, maar het verschilt per merk en model.

De enkelkeurige HKM die ik heb is maat 40 en zit perfect (ik heb idd maat 40 normaliter), maar ik heb ook een jeansmodel gehad (2-kleurig), ook maat 40 en die zat echt te krap. Daarvan zoek ik dus nog een maat 42.
Bij de ebay-advertenties staat vaak de bandmaat (dubbel gemeten) de totale lengte en de binnenbeen lengte, zodat je zelf kunt nameten welke maat je moet hebben.

De eerste keren na het wassen zou ik hem niet in de droger doen, als hij wat ouder is kan het wel.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:02

dank je wel

*gaat gelijk ebay afstruinen*

fransje23

Re: Paardrijbroek met wijde pijpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:17

Ik heb in oktober mijn eerste jodphurdbroek van HKM gekocht en nu wil ik eigenlijk niets anders meer. Inmiddels heb ik er tweedehands nog 1 bijgekocht (blauwe westernmodel)!
Die broeken zitten erg lekker. Ik heb geen last van plooitjes bij mijn knieen etc.
Ik heb overgens wel van mensen gehoord dat de broekspijpen tussen hun beugelriemen kwamen te zitten. Hoe ze dat doen???? Geen idee, daar heb ik dus geen last van!
Die HKM-broeken vallen bij mij trouwens erg goed. Het damesmodel is ook echt een damesmodel en niet een alleen voor dames zonder heupen etc.
Die van sonnenreiter zijn trouwens ook wel heel erg mooi....

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:19

ik wist niet een s dsat ze bestaan maar in ooteman kwma ik iemand tegen die het had over ijsland broekn enzo.
en hoe mooi ze wel zijn en hoe duur ook wel

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:37

Wat een reacties weet iemand misschien of ze ook gewoon in de winkel te koop zijn. ik wil het namelijk voor mijn verjaardag vragen aan mijn oma en die vind het wel leuk om mee te gaan als we m gaan kopen. en vind ik zowiezo handiger met passen

misschien bij hyporama ofzow? of in brabant?

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:42

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:57

Met model Kim

fransje23

Re: Paardrijbroek met wijde pijpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:06

Ik heb de mijne ook gewoon in de winkel gekocht hoor. Of ze ook bij jou in de buurt in de winkel hangen weet ik niet. Misschien kan je via een site van HKM of sonnenrieter verkoopadressen vinden?

Sybelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:12

Urielle schreef:
Schuren die niet ontzettend aan je kuiten met rijden?

Sugarmiss schreef:
Nee hoor daar heb je geen last van (al zit ik met mijn kuiten niet konstant tegen mijn paard aan )

Nee heb ik ook geen last van alleen als ik op het paard van een vriendin van mij rijdt krijg ik wel last van 'tocht van onder' zal ik maar zeggen. Op mijn IJslander heb nergens last van maar bij die joekel van 1.80m moet ik toch echt kniekousen onder de broek aan om bevroren kuiten te vermijden

NdV74

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:33

Sugarmiss schreef:
Vanaf Ebay, soms nieuw en soms 2e hands als ze er nog goed uitzien.
Worden ze nog thuisbezorgd ook

Ik heb ook op ebay gekeken want ik vind deze broeken wel heel erg leuk. Maar hoe zit het met die maten? Komen die overeen met de nederlandse maten of wijken ze af?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:36

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:54

@Misterylady: de maten zijn europees dus kunnen net zoveel afwijken als normale rijbroeken doen.
Soms staan de breedte/lengte-maten erbij in de aanbieding en anders moet je de verkoper even een vraag stellen.