Moeten jullie er veel voor laten vallen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:48

Ik heb mijn paard nu een jaar en ik studeer en ik vind het vooral qua tijd goed te doen. Financieel word ik gelukkig nog een beetje gesteund door mn ouders. Hij staat op een pensionstal (10km) en qua verzorging wordt heel veel voor me gedaan. Ze voeren, mesten, gooien ze de wei in etc. Anders zou ik het neit kunnen, zeker niet aangezien het best nog ver is. Dus ik ga er een keer of 5 per week heen en dan rijd ik bijna altijd. De andere twee dagen heeft hij rust, dus nooit de zondag want dan worden ze niet buiten gezet.

Ik heb niet het idee dat ik veel hoef op te geven, ik ga nog net zo veel uit als eerst en ik ga ook nog een keer per jaar op vakantie. Wel probeer ik die vakantie zo kort mogelijk te maken want vorig jaar ging ik hem al erg missen na 8 dagen. Maar ik werk gewoon wat meer dan eerst en ik geef wat minder geld aan onzinnige dingen als cd's, films en kleren.

Wien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 16:04

Nou ik heb besloten.... Ik vind dat ik nog even moet wachten tot ik klaar ben met studeren! Als ik het dan nog steeds echt wil (wat ik denk van wel) Kan ik er als nog een kopen!!! Als ik er dan nog steeds een paard wil weet ik ook echt helemaal zeker dat dat is wat ik wil!!! Dus ik moet nog even wachten en ik zoek nu gewoon een ander verzorgpaard waar ik wel wedtsrijden mee mag rijden!!!
Het is nu gewoon nog een te grote stap denk ik....

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:27

heey ik heb net een week een eigen paard. En echt ik zou een paard kopen als je kan!
Ik moet 's ochtends naar stal om mijn paard buiten te zetten en 's avonds om hem binnen te zetten. En dan na school om te rijden (soms gaat hij daarna ook al naar binnen) En elke dag maak ik zijn stal weer een beetje fatsoenlijk en 1 keer in de week gaat de hele stal leeg. Verder heb ik ook nog een shet die ik ongeveer 4 keer per week aan het werk zet.
En ik geef er niet veel voor op, misschien mijn nachtrust Na het uitgaan sta ik eerder op om hem buiten te zetten. En op vakantie gaan lukt ook wel, er is altijd wel iemand die een beetje op mijn paard wil letten. En hij redt zichzelf ook wel
Het enige nadeel is dat ik na mijn eindexamen graag op reis wil. Maar of dat er in zit...
en school en vriendinnen, dat gaat ook nog en als ik het drukker krijg met school zoek ik een bijrijdster.
Mij lukt het dus nog prima, maarja ik heb mijn paard dan ook net een week Maar ik verwacht geen grote problemen anders had ik geen paard gekocht

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:14

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als Myra1.
Ik doe ook 6VWO en heb inmiddels 7 jaar eigen ponies en paarden. Ik weet dus niet beter dan dat ik prioriteiten heb moeten stellen.
Nu hebben we een paard die ik Z dressuur start en dat vergt dus behoorlijke training. Ik heb het geluk dat mijn moeder ook rijdt en heeft gereden, dus stalling ed hoef ik niet zelf te betalen. Ik rijd sowieso 5x in de week en heb meestal één keer in de week het geluk dat mijn moeder het paard eruit haalt.
Inmiddels staan we op een stal die 20 km van mijn huis is, dus niet bijster naast de deur..

Verder hockey ik ook nog 3 à 4x per week erg fanatiek. Ik train oa altijd op vrijdagavond en ga zaterdagochtend dan toch om half 9 naar stal. Heel vaak uit, ga ik ook niet, want dan kan ik zondags niet meer fatsoenlijk hockeyen.

Echt 's middags afspreken met vriendinnen doe ik inderdaad weinig, maar dat stoort me niet zo.

Ohja, met vakanties is het eigenlijk ook geen probleem. Ik ben een fanatieke zeiler en snowboarder en ga meestal 3x per jaar op vakantie. Gelukkig heb ik een trainster die me kan helpen met het opvangen van het paard. In de loop der jaren hebben we een leuke groep mensen verzameld, waarmee alles goed te regelen is.

Na dit schooljaar ga ik dus ook studeren en ik overweeg heel hard om het paard mee te nemen en dan daar te stallen. Ik geloof toch niet dat ik het zou kunnen missen!

Tja, prioriteiten stellen is inderdaad het belangrijkste. Je zult er vrijwel zeker dingen voor moeten opgeven, maar met goed plannen kom je een heel eind!

MabuPets

Re: Moeten jullie er veel voor laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:36

ik heb het makkelijk mijn ouders betalen alles, en ik hoef alleen naar school erheen en word weer opgehaald, ik heb minder tijd voor huiswerk maar het is goed bij te houden,,

SharirBobby

Re: Moeten jullie er veel voor laten vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 17:38

Ja ik moet er veel voor laten vallen
Maar dat vind ik niet erg, krijg er genoeg voor terug.

En zo armoedig heb ik het trouwens ook weer niet, kan zelfs nog op vakantie, van de zomer heb ik al 3 weken VS, 1 week Luxemburg en 1 week Aken (ja met de wereldruiterspelen) geboekt
ietwat overdreven moet ik toegeven maar kan het uitleggen

Kleren kom ik ook echt niet te kort trouwens.

Maar uitgaan elk weekend zit er echt niet in, en een patatje op het station kopen ook niet (--> goed voor de lijn trouwens), maar dat soort dingen vind ik echt niet erg.

en een film huren met vriendinnen en die op de bank kijken met een lading chips ipv bioscoop is ook hastikke gezellig, of naar het strand gaan ofzo, ik ben wat handiger geworden in het verzinnen van goedkopere uitjes zegmaar om zo toch nog eens wat te kunnen doen

en erg vind ik het niet, heb een pony en een paard die het meer dan waard zijn

Wien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 19:14

SharirBobby, moet jij veel laten vallen door de tijd??? Want dat is meer mijn vraag.... De rest gaat namelijk wel lukken denk... Het is alleen die verdomde tijd

SharirBobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:05

Wien schreef:
SharirBobby, moet jij veel laten vallen door de tijd??? Want dat is meer mijn vraag.... De rest gaat namelijk wel lukken denk... Het is alleen die verdomde tijd

Niet goed gelezen dus

Qua tijd, tja ik doe een opleiding met paarden, dus of hij staat op school en ik rij hem in schooltijd, of hij staat op stage en dan rij ik hem in mijn stage-uren, of hij staat thuis, maa rin dat laatste geval heb ik vakantie, dus qua tijd heb ik bijna nooit problemen.
Mijn pony wordt trouwens door anderen verzorgd als ik op school/stage ben omdat ik dan ook niet thuis slaap.

Maar voordat ik aan deze opleiding begon, zat ik op de havo en op de lerarenopleiding wiskunde en daarnaast had ik ook nog altijd allerlei bijbaantjes en dus ook al mijn pony. Toen was het vaak best lastig plannen met mijn tijd moet ik eerlijk zeggen. Tijd voor de nodige verzorging (we moeten alles zelf doen qua voeren enzo) lukte altijd wel voor schooltijd/'s avonds na het werk, maar het kwam wel regelmatig voor dat ik gewoon geen tijd had om bijv. te rijden omdat ik dan naar school ging en daarna direct werken tot 's avonds en wij hadden toen geen verlichte bak ter beschikking dus 's avonds laat nog rijden ging niet.
Gelukkig stond mijn pony op de wei, dus een dag rijden maakte voor hem niet uit, en bovendien deed ik hem toen samen met mijn zus dus dat scheelde ook wel.

Als hij in die tijd niet op de wei had gestaan en ik hem in mijn eentje beweging had moeten geven, had ik het gewoon niet gered op sommige dagen met school + werk, dus ja, dan had ik er dingen voor moeten laten.
Nu valt er natuurlijk wat voor te zeggen dat als ik hem echt elke dag beweging had moeten geven ik mijn werk wat anders had moeten inplannen, zodat ik elke dag tijd had gehad, maar omdat dat niet aan de orde was, maakte ik gewoon zo veel mogelijk uren om geld te verdienen

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:24

Ik heb 3 paarden aan huis staan, rij er 2 (1 is een jaarling) die twee oudere paarden heb ik al heel lang (19 en 21 jaar) daarbij 2 HBO studies gedaan + fulltime baan, momenteel aan 3 hbo studie bezig. Op vakantie ben ik al heel lang niet geweest .....uitgaan...zelden....vrienden...die komen meestal naar mij toe want ik heb daar geen tijd voor ..... enige wat ik naast werken, paarden mesten/rijden etc.. huishouden en studeren nog doe is vrijwilliger zijn bij het dierenasiel anders verveel ik me zo

Dus het is maar net waar je veel belang aan hecht !

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:12

ligt eraan pensionstalling is een stuk makkelijker dan aan huis.

ik heb hem aan huis, wat moet ik er voor laten vallen.
hmm niet heel veel, ik moet af en toe een keer op en neer naar huis, heel soms krijg ik het niet geregelt met vakantie, maar meestal wel.

a