navelpiercing en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:10

Ik heb ook rijbroeken tot over mn navel, moet je terug vouwen zeg maar, zodat ze onder je navel zitten. Ik heb hem nu een jaar, en heb nergens meer last van. Ik kon er vanaf begin af aan gewoon mee rijden En ik had er de 1e week wel een pleister op, ivm viezigheid enzo.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:22

Ik heb die van mij nu al 4 jaar en nooit problemen mee gehad.
Ik denk wel dat een staafje zoiezo handiger is als een ringetje.
Dit omdat je bij een ringetje verplicht 2 weken 2 dingetjes naast je ringetje moet hebben om hem recht dicht te laten groeien.
Tot nu toe is bij iedereen die ik ken met een ringetje het gaan ontsteken en bij de mensen met een staafje niet.
Ik heb de eerste week een gaasje erop gedaan maar daarna niet meer.

Broek omslaan kan maar je kan ook even kijken voor goedkope tweedehands rijbroeken die laag vallen en dus niet in de weg zitten.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:25

Bij het zetten kreeg ik ook een ringetje maar daar zat verder niks aan zoals jij net noemt. Wat is dat dan precies? Ik heb nu ruim 8 jaar die piercing en idd toen ik er een staafje in deed waren de problemen al snel over. Zelfs tijdens de zwangerschap heb ik de piercing erin kunnen houden!

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:32

ik kan dis echt niet tegen gefrutsel aan mijn navel, dus ik neem echt geen pierc daar, maar het lijkt me zoon poedersuiker gevoel om een pierc te hebben en je broek dei ertegen aan duwt,
omvouwen is het best, maar als je een hele hoge broek heb is 1 keer niet genoeg, en ik vind het niet lekker zitten met mn rijbroek 2 keer omgeslagen, dus dan als je in het zadel zit( anders zit het niet goed bij je kruis) naar beneden trekken>)

CherrenJessy

Re: navelpiercing en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:38

Toen ik mijn navelpierging liet zeggen (dan praten we over 5,5jaar geleden) kreeg ik te horen dat ik zowieso de eerste paar weken mijn broek helemaal naar beneden moest vouwen. Dus ook mijn rijbroek.deze klapte ik dan om(dat die elastieke rand dubbel zit) en vouwde dan het gedeelte waar de rits zat enzow naar binnen...
Maar inmiddels doe ik er niets meer overheen ofzo... alleen sommige broeken sluiten precies onder het bovenste balletje en als die blijft haken voel je dat behoorlijk!!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:38

ja in het begin zou het wel een beetje iri kunnen zijn.
maar nu heb ik er geen last meer van

maar ja dan trek ik mijn broeken ook niet zo hoog op

lisannetj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:39

ik ben benieuwd.. over 3 weken mag ik er een laten zetten..

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:08

ik sla nu nog steeds hoge broeken om, terwijl ik mijn navelpiercing al 3 jaar ofzo heb. bij de hoge broeken drukt het net op het bovenste balletje, en dat voelt irritant. ik kan niet zeggen dat het zeer doet, maar prettig voelt het ook niet.

in het begin sloeg ik ze dus ook om, en deed ik altijd een shirtje aan die bij de broek in kon, zodat de broek de piercing niet aan kon raken. en na die tijd direct met zeezout oplossing schoonmaken. ik weet niet of dat echt nodig is, maar ik vond het toen wel een prettig idee.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 15:24

heb me navelpiercing

wat ook een probeel is bij mij. ik kan ze wel opslaan me ze slaan dan weet terug. heel iri ga zo paardrijden. Dus ga het proberen, En als het niet lukt stop ik gewoon

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:55

ik heb al 5 jaar een navelpiercing, gewoon je rijbroek omslaan of een pleister erop. Is maar tijdelijk die pleister! Later voel je het niet meer. In het begin is het gevoelig.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:10

Ik heb er weinig last van met rijden of met het dragen van broeken.
Alleen mijn wedstrijdbroek(van cavallo met een hoge band) daar kan ik altijd wel mijn piercing voelen zitten!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:31

Ik heb de eerste paar dagen niet gereden. Maar als ik op stal was had ik er een gaasje overheen, zodat er geen vuil bij kon komen. Verder heb ik er met rijden helemaal geen last van gehad!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:57

ik wou mijn gaasje vandaag erop laten zitten. Maar bleef niet zitten ook niet met een plijster.Heb dus zonder gaasje gedaan. maar een lange trui aan gedaan en een jas overheen. Om toch schoon te houden.

ga zo douchen en dan gelijk schoonmaken

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:37

Toen ik mijn piercing net had (ong. 7 jaar geleden) had ik ook nog rijbroeken die hoog kwamen. Ik heb mijn t-shirt bij de broek ingestopt en de knoop niet dichtgmaakt. De boord sloeg ik naar binnen toe om. Na een paar weken heb je nergens meer last van. Ik moet wel zeggen dat ik nu altijd rijbroeken draag die wat lager komen (Cavallo of Eurostar Klarissa bijv.). In elk geval geen pleister overheen doen, een steriel gaasje dat je met leukoplast vastmaakt zou nog kunnen. Trouwens, wel zorgen dat je echt vaak genoeg goed ontsmet. Ik heb heel lang gewassen en gedouched met Unicura 3, mijn piercing is nooit ontstoken.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:06

Ik heb 3 maanden geleden een navelpiercing laten zetten en ik hoefde alleen in de eerste week m'n rijbroek een beetje lager te doen (of omvouwen als dat kan) en daarna kon m'n rijbroek weer normaal

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:08

.
Laatst bijgewerkt door Loezoe op 19-12-23 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:11

ik moet uni cura 2 gebruiken. Maar wist niet welke dat was

dus heb ik uni cura ultra gekocht. is dat de goede? of moet ik uni cura balance gebruiken?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:13

hier een foto

Afbeelding

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:24

Je kunt beter zeep vrije wasgel gebruiken. Mij is verteld dat Uni Cura slecht is omdat het desinfecterend is. Ik heb altijd Zwitsal gebruikt, en dat ging super!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:42

Ik heb het ook altijd met Unicura gewassen omdat dat toen moest.
Maar goed ik heb hem ook laten zetten toen het nog niet zo bekend was, misschien wisten ze er toen nog niet zoveel van?!
Ontsmetten is overigens nooit verkeerd open wond(jes) worden ook gewoon ontsmet

Vivande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 15:21

Ik heb er ook 1, heb gewoon paardrij-heupbroeken aan .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:21

Je kunt overigens uiteraard je (rij)broeken ook open laten..

2000_rachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:12

hoi!
ik krijg vanavond mijnnavelpiercing *\o/*
heeft toch zo zn voordelen als jeouders uit elkaar zijn :j
Maar ik wou eigenlijk wat anders vragen, kan ik mijn bodyprotector wel gewoon aan met rijden?
Mijn pony is erg braf maar omdat ze zo jong isgeeft ze zo nu en dan nog wl eens een bokje... :=
daarom moet ik van eigenaar met bodyprotector rijden, iemand tips?

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:14

In het begin een extra hemd er onder en pleister :j

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:29

Ik heb de mijne nu al zo'n 7 jaar en nooit echt last van gehad met paardrijden. Ik zorg wel altijd dat mijn broeken onder mijn navel komen, en tot nu toe lukt dat prima :).