ervaringen gevraagd petrie en cavallo

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:38

ik ben ook niet zo weg van cavallo, ik had ook het regenlaarseffect. Ik heb nu Petrie Anky, en die zitten heerlijk. Zlefs met inlopen geen problemen gehad!

Lipydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:09

Ligt het er ook niet aan hoe je je laarzen opbergt en verzorgt? Kijk, als je je laarzen gewoon zo laat staan (rechtop) na het rijden zonder er een laarzenspanner in te doen dan vraag je erom.

Maar ik zal als ik jou was (TS) even de zoekfunctie gebruiken, want er staat al veel topics open over dit onderwerp

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 15:13

Ik ben supernetjes op mijn laarzen dus die gaat helaas niet op...

Anoniem

Re: ervaringen gevraagd petrie en cavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:14

@Urielle, zie net je onderschrift, leuk, en gefeliciteerd.

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 20:33

zoekfunctie doet t niet...

urielle leuk een kleine erbij

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 07:34

Ik heb de Cavallo en ben zeer tevreden.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 07:45

Ik heb al 20 jaar Petries. Dezelfde, wel te verstaan. Ik heb ze wel al eens moeten laten verzolen, maar voor de rest: perfect. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ze niet dagelijks gebruik ofzo, dus ze slijten ook niet hard, maar toch...

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 07:49

ook ik ben op zoek naar nieuwe laarzen, dus ga dit topic ook even volgen

heb nu laarzen van Lipica, ze zijn 3 jaar oud en ik ben er supertevreden over, ze waren helemaal op maakt gemaakt enzo dus zaten perfect. geen dag problemen gehad met inlopen o.i.d. kon er zo mee wegrijden. ze zijn van vrij soepel leer en daarom twijfel ik een beetje over de petrie's..die zijn toch vrij stug (heb al verschillende modellen gepast) en ik twijfel heel erg omdat ik dat soepele wel fijn vond, dus wil graag weten hoedat zit bij cavallo's.

de reden dat ik nieuwe wil is dat ik die lipica's op m'n 13e heb gekregen en ze passen nog wel, maar ze gaan wel erg moeizaam aan en uit

oja, op die lipica's ben ik altijd netjes geweest, niet dat ik ze elke keer na het rijden oppoetste, maar wel altijd in de spanners en meestal wel 1 keer in de week met zadelzeep schoonmaken en ook regelmatig gevet enzo.. Als ik ze opgepoetst heb krijg ik regelmatig te horen, goh, heb je nou nieuwe rijlaarzen?? ze zien er dus nog steeds super uit.. geen slijtplekken, waren €200,-... alleen ik wil nu ook graag een laars met een hogere dressuurboog, weet misschien iemand of dat je bij lipica ook modellen met dressuurboog hebt?

Junsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:37

Cavallo is kalfs leder is dus eerders soepel en Petrie's is rundleder duurt dus wat langer voor de ze soepel zijn .. Een vriendin van mij heeft Cavallo vind ze super fijner laarzen en ik heb zelf Petrie's en die vind ik even goed zitten dus een ander verschil zou ik je niet kunnen zeggen succes er mee !!!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:31

Cavallo is er ook in rundsleer en Petries ook in kalfsleer, ligt er aan welk model je aanschaft

russel & mizsz bedankt voor de goede wensen, we zijn er zeker erg blij mee (als ik geen takkehumeur heb van de zwangerschapshormonen )

bambi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:41

IK heb ook Cavallo en al jarenen ben er zeer tevreden over.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:42

Ik heb, geloof ik, ook de Cavallo Talent's. Ben erg te spreken over deze laarzen. Het zijn voor mij ideale trainingslaarzen. Zijn betaalbaar, soepel (!) en heb er nou, in 3 jaar, nog nooit een probleem mee gehad. Er is nog niets aan gemaakt en/of versteld, terwijl ik ze praktisch elke dag draag.\

Ik heb trouwens wel enorm dunne kuiten, een lage wreef en smalle voeten en de laarzen zijn rond mijn enkel behoorlijk 'uitgelubberd', maar met rijden zie en voel je daar helemaal niets van.

Afbeelding

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:00

ik volg het topic ook ff wil wel graag petries kopen!!

Mizsz_Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 19:16

ik ga dus zeker weten voor het huismerk van huet..
en dan het model Epsom..

wat is behalve makkelijker in en uitstappen het verschil tussen ritsen of zonder ritsen.
bij dit model kan de rits ook tot de contrefort??

http://www.rijlaarzen.nl/nieuws/epsom.htm

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:17

ik heb nu ee njaar petries en ik moet zeggen ze zitten heerlijk. bevalt me erg goed. volgende keer weer petrie!!!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:35

Ik heb trouwens een hoge wreef en kwam niet in de Petries, vandaar Cavallo

Mosquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:23

Ik heb mijn petrie's gelukkig verkocht, wat een stugge krengen !!
Het leek wel bordkarton.
Je hebt echt geen gevoel, geef mij maar een soepele laars dan voel je tenminste je paard, een cavallo of derby, die zijn soepeler.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:53

Ik vind het stugge van Petri's juist fijn. In die slappe dingen heb ik het gevoel dat mijn benen alle kanten op vliegen.

Het is dus maar net wat jij fijn vind.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:03

oke, ik denk dat ik dan toch voor Cavallo's ga, vanwege de dat ze wat soepeler zouden zijn

laarzen van Derby? in wat voor prijsklasse moet ik dan denken en hoe zien die eruit?

L_Odette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:18

Ik heb zelf geen petri's cavallo's of derby's... Ik heb de Mountainhorse sportive high rider...heeeeeeeerlijk..!!! Hoorde altijd enge verhalen over rijden met nieuwe lederen rijlaarzen(ingescheurde knieholtes,blaren,drukplekken...) Maar heb nergens last van, ze zijn standaard uitgevoerd met een rits en elastiek voor extra berwegingsruimte in de winter...(ivm de rijbroek en sokken) maar het zijn heeeerlijke warme laarzen. Heerlijke binnenzool(deze veert licht). kijk voor meer info op www.mountainhorse.de

Die van mij waren 180 euro. Wel duur maar ach, alles is duur..

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:41

ja, maar die zijn wat sportiever, meer recreatief..ik weet niet, maar vind ze niet zo mooi als dressuurlaars

L_Odette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:50

Mja...heb je gelijk in Thinka....Maar je mag er wel mee starten... Maar als je echt hele mooie rijlaarzen wil dan zou ik ook voor die *eigenlijk toch wel geweldig uitziende echte dressuurlaarzen* gaan... Vind ze zelf ook super om te zien. Maar ik rij liever recreatief:D

hesterve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:55

Hoi aafke84 wanneer is die meneer overleden d?ben met een vriendin in oktober nog daar geweest was een hele aardige man!
Nu even on-topic:ik heb zelf de Petrie perfect vorig jaar had ik een paar aangescheft en na een maand of 6/7 allemaal blaasjes op de kuiten v.d. laars ben terug naar de winkel gegaan die hebben ze opgestuurd naar Petrie en heb een paar nieuwe gehad Daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad.(ook weinig mee gereden door een blessure van mn paard)ik vind dat stijve juist fijn ook geen last gehad met inlopen trouwens.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:54

Ik trek mijn mening over Petrie in, ik zie nu slijtage/kale plekken op mijn 1 maand oude Petries...
Doe mij maar mijn cavallo's, die zijn waanzinnig duurzaam...
Petrie eens en nooit weer voor mij

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:18

Zo zie je dan meningen altijd heel verschillend zijn..
Ik vind persoonlijk Petrie eleganter, Cavallo heeft een lompere voet...