Het kruinenpaard *?betekenis?*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 22:48

SuperRoos schreef:
mensen kan je analyseren aan de hand van de vorm van de tenen

Ha ha Roos, ga je mijn tenen ook een keer "doen" dan ???

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:34

je kan bij een paard nooit aan de hand van alleen de kruinen het karakter bepalen, het zal wel meespelen,
ik leg nu alleen dit uit maar als dingen niet kloppen dan is dat waarschijnlijk omdat ze versterkt of verzwakt worden door andere kenmerken

stefstar: 70% van de paarden met 2 kruinen hebben de neiging om sterker en emotioneler te reageren dan gemiddeld, ze kunnen op onverwachte momenten van streek raken zonder een echte reden
wanneer zo'n paard zn beheersing verliest is het het beste hem even te laten, ga het gevecht niet aan want dat versterkt het ongewenste gedrag alleen maar, ook straffen.. daar worden ze alleen maar onwilliger door
hier staat tegenover dat een paard met 2 kruinen een geweldig paard kan zijn
vb van paarden met 2 kruinen die ik heb gezien:
paarden die onberijdbaar waren
die de stal afbraken
nerveus waren van alles en niets
slecht tegen stress kunnen
gespannen
uit de wei breken etc etc etc...
nog veel meer dingen

urselin, het is moeilijk wat te zeggen over die kruin, zijn het er nou 2, of nog meer, het is een onduidelijke kruin
wanneer het er 2 zijn gaat dan van hier boven op
een paard met 3 kruinen is vaak gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar, kunnen zeer fascinerende persoonlijkheden zijn...

keevagirl, haha als ik de techniek geleerd heb ga ik dat zeker bij je doen

Stefstar

Re: Het kruinenpaard *?betekenis?*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:04

Jaa, Mijn pony is schrikerig en nerveus en daardoor al 1 x verkocht, Bij mij gaat het wel goed maar hij schrikt ontzettend veel.

Hij word ook gek als hij alleen op stal staat.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:37

Ik vind het heel interessant, mijn paard heeft 3 kruinen op zijn hoofd. Ik ga eens op de site van Superroos kijken..

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:46

stefstar, je paardje is echt een 2 kruinen paardje, het kan ook zijn dat andere kenmerken dit nog versterken, interessant hoor!
gelukkig dat het bij jou een stuk beter gaat, als dat soort dieren een baasje hebben dat hun begrijpt en straft wordt alles alleen maar erger en gevaarlijker

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:08

Leuk om dit te lezen...
Wij hebben iig 1 paardje op stal die de kruin onder dr ogen heeft zitten

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:19

SuperRoos schreef:
stefstar, je paardje is echt een 2 kruinen paardje, het kan ook zijn dat andere kenmerken dit nog versterken, interessant hoor!
gelukkig dat het bij jou een stuk beter gaat, als dat soort dieren een baasje hebben dat hun begrijpt en straft wordt alles alleen maar erger en gevaarlijker

Ja, Ik vind het ook erg interessant! Dat je dat aan kruinen kan zien!

Maar ik negeer hem wel altijd gewoon als hij schrikt of wat dan ook, Dat helpt het beste hoor. Gewoon doorlopen en klaar. Ik ga hem idd niet straffen want dan word die helemaal over de zeik. Maar als hij ergens niet langs wil dan heb ik zoiets van stel je niet aan en drijf hem wel gewoon door. Als je tegen hem gaat praten van "Hoo maar" enz. Dan word het alleen maar erger! Daar gaat hij alles alleen maar enger vinden. En als hij er langs gaat hij wel een klopje op zijn schouder hoor, Stoere jongen dat hij zomaar langs een grassprietje gaat Echt van de domste dingen schrikt hij

Allegra hier is trouwens de vorige eigenaar

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:25

wat grappig dit!
wist niet dat dat wat kon betekenen....!!
ook nooit echt op gelet...
weet wel dat ze er zowiezo 1 in haar kol heeft..
zal bij mijn shet ook wel es op onderzoek uitgaan...
beetje moeilijker tellen met al dat haar maargoed....

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 09:43

Ik heb nog eens goed geteld en er zijn bij Mazzel zelfs 4 kruinen...!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:06

welshfanatic, een hele slimme zeker
ik ken paardjes met die kruin die stallen en hekken konden open maken en zo met de hele kudde op pad gingen! hihi

stefstar, allegra ken ik wel ja, met de fjord mt 4 kruinen nu heel interessant ook
wat je beschrijft bij jouw paardje, zo lijk je er idd goed mee om te gaan, niet de nadruk leggen op die angst dus, ook niet de HOO maar... dan is het bevestigend dat er idd iets is waa ie van moet schrikken, dat pak je goed aan dus!

aletje, shets zijn vaak moeilijk te analyseren, echt bossen haar en baarden en pony's niet normaal hihi

acsm, 4 kruinen maakt het een zeldzaam en fascineren karakter, dat ze intelligent is wisten we al maar dit maakt haar dus nog intelligenter denk ik, een ongewoon en interessant karakter...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:11

even een heel klein zijsprongetje hoor:

maar hoe zat dat nou met die duimdruk van allah die je bij sommige paarden ziet?

( deukje in schouder/hals)

sorry ben off-topic, maar moest t ff vragen

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:12

zou de duimdruk van allah zijn of zoiets... weet het ook niet maar ik zie hem bij 9 van de 10 paarden
vaak is zo'n kuil een litteken van een trap van vroeger op een spier
het heeft in ieder geval niks te maken met de theorie van linda tellington jones

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 01:34

Ik zie dat idd ook bij veel paarden. Mazzel heeft het ook.

ShirleyA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:58

SuperRoos schreef:
70% van de paarden met 2 kruinen hebben de neiging om sterker en emotioneler te reageren dan gemiddeld, ze kunnen op onverwachte momenten van streek raken zonder een echte reden
wanneer zo'n paard zn beheersing verliest is het het beste hem even te laten, ga het gevecht niet aan want dat versterkt het ongewenste gedrag alleen maar, ook straffen.. daar worden ze alleen maar onwilliger door
hier staat tegenover dat een paard met 2 kruinen een geweldig paard kan zijn
vb van paarden met 2 kruinen die ik heb gezien:
paarden die onberijdbaar waren
die de stal afbraken
nerveus waren van alles en niets
slecht tegen stress kunnen
gespannen
uit de wei breken etc etc etc...
nog veel meer dingen

Leuk, mijn paard heeft er ook 2 en ik herken dit wel, vooral toen ik m net had. Overal bang voor ook voor mensen, kon echt niet zo maar zijn stal in dan stond ie al klaar om te schoppen. met veel rust en geduld heb ik m altijd benaderd en merkte al snel dat ie in zijn stress-buien toch erg aan me hing, ondanks zijn angst. Nu is hij echt veel zekerder v zichzelf en gaat overal langs! Maar hij is nog wel erg aanhankelijk, straffen met n tik doet m niets maar n boze stem: dat vind ie echt heel erg! Gaat ie slijmen... om t goed te maken. Hij is ook heel gevoelig voor n compliment: dan doet ie alles voor je!

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:46

SuperRoos schreef:
welshfanatic, een hele slimme zeker
ik ken paardjes met die kruin die stallen en hekken konden open maken en zo met de hele kudde op pad gingen! hihi

Het is iig wel de baas over de hele kudde! Ze is de oudste en als we ze roepen is zij meestal degene die de groep aanspoort naar huis te gaan.
Alleen staat ze sinds kort niet meer in de kudde omdat ze ze gewoon niet meer kan bijbenen... ze is wat stijfjes en met al dat jonge spul is het te vermoeiend.
Ze staat nu los op het erg, wat rond te lopen en te genieten van alles wat ze ziet en de extra aandacht!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:33

shirleya, leuk om te lezen

welshfanatic, mooi van dat oude paardje zeg, leuk wat je zegt
en nu staat ze lekker op het erf dus, wel begrijpelijk met al dat jonge spul dat dat een beetje teveel is voor dr, maar ze zal het heerlijk vinden om overal te kunnen struinen op het erf denk ik

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:07

Jah ze geniet er wel van!
Lekker languit liggen zonders al die veulens bovenop dr te springen en te bemoeien!
Ze krijgt dit jaar haar laatste veulen... dus ze kan zich er op haar gemakje op voorbereiden!