Mijn huidige smid heeft nooit stagaires
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik heb niet zo'n makkelijk te bekappen paard... mmmarieke schreef:ook ik verstrouw mijn hoefsmid ook wel, maar ik betaal voor een gediplomeerde hoefsmid dus alleen hij mag aan mijn pony's knutselen.
misschien kunnen die stagaires het ook wel maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Stel dat zo'n stagiere iets verkeerds doet .....
)

. Zou zelf niet graag een nieuwe smid willen die nog nooit een levend paard had bekapt - en eens moet toch de eerste keer zijn. maverick schreef:nee, leren doen ze maar op dode pootjes of op mangege paarden, niet op onze sport/handels paarden.Hiervoor heeft de smid trouwens alle begrip.
Banjer schreef:Tuurlijk moeten stagiaires ook oefenen... maar dan idd op dode benen, of gips-benen....
, van de week mag ik weer
).
. Mist schreef:Mijn hoefsmid neemt regelmatig andere hoefsmeden in opleiding mee (die zijn dus al hoefsmid) maar die mogen van HEM sowieso niet aan mijn arthrosepaard komen- 1x mocht er eentje een ijzer smeden...maar daar was weinig goeds aan zo te horenen hij heeft dat uiteindelijk zelf overgenomen...je bent perfectionistisch of je bent het niet
.
Elke keer als er een nieuw slachtoffer bij is dan wens ik ze veel sterktemijn hoefsmid is niet echt de makkelijkste
Ik hou ook altijd mijn hart vast. Vaak weten ze daadwerkelijk heel weinig theoretische dingen, en dan wacht ik al op de reactie van de smid. Die man is zo streng, maar dat moet ook wel.
hij had toen net zijn diploma op zak dus neem aan dat ie het wel kan!
en die arme jongen heeft het geweten
de zweetdruppels vielen met flinke snelheid van zen hoofd af