Maya schreef:Amanda is trouwens een Haflinger en die heeft niet persé elke dag beweging nodig.
Ik heb ook een Haflinger die nu redelijk in het werk staat. Ze heeft pas een ongeplande rustdag gehad, alleen een uurtje in de wei gestaan. Dat heb ik geweten de dag erna, in draf de stal uit, staan steigeren toen ik een plukje voorpluk onder de frontriem vandaan wilde halen en in volle galop aan de longeerlijn.
Ik zal er ook heus wel eens aan moeten geloven een nat paard te pakken, maar ik probeer haar wel zo droog mogelijk te krijgen. Ik laat haar dus niet stil staan, maar afhankelijk van de dagen ervoor en de planning voor de dagen erna en de drukte op stal, ga ik vrijspringen, wacht ik tot ze droog is of heeft ze gewoon pech en moet ze maar nat aan de slag. Ik verwacht alleen dat die muts meteen zal willen rollen in de bak, dan maar met zadel }> .
. Ik heb de laatste dagen Pjelk en Beau ook gewoon gezadeld als ze kletsnat waren. Soms was het immers maar een paar minuten droog tussen de buien door en zie dan maar eens meteen ter plaatse te zijn. Ik vind zelf dat ze hun beweging nodig hebben en een stal heb ik niet. Krijgen ze trouwens geen beweging dan moeten ze hun energie kwijt in de wei en ja dan blijft er in deze tijden weinig gras over... Ik hou het dus maar gewoon bij rijden op (eerst beetje drooggewreven) nat paard in de regen.