Wat si de makkelijkste manier om het zaakje schoon te maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:03

jiehaaa schreef:
En vooral het bolletje vuil verwijderen, bij het gaatje. Dat is vaak de oorzaak van nare ontstekingen.

Ik ken iemand die haar paard in moest laten slapen, ivm een infectie door niet goed schoonmaken. Echt zielig

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:04

Pannie schreef:
wat ik me wel afvraag he...waarom dit doen? in het wild word zoiets toch ook niet gedaan? of ben ik nou zo blond?

Als hij straks een merrie moet dekken is het wel zo fris als het boeltje schoon is, en daarnaast is het wel zo prettig dat je weet dat je er zelf alles aan doet om ontstekingen of wat dan ook te voorkomen.

Maar er zijn vele mensen die het met babydoekjes doen? Die kan dus verder geen kwaad. Ik gebruik overal babydoekjes voor maar had ze daar nog nooit voor gebruikt.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:22

-
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 28-04-24 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:30

Niet echt gezond, alleen dat is al een reden om het goed bij te houden

Anneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:12

kitjuh schreef:
Getver ik heb het vorige keer ook bij amigo gedaan. Als hij staat te eten wl hij hem er nog weleens uithangen. Dus ik met een zakdoekje echt grote korsten eraf gehaald. Stond zowat te kokhalsen zo groot waren de stukken. Amigo begon gelijk te meppen en heeft toen ook z'n zaakje maar ingetrokken. Nu weet ik pas echt wat ze met kopkaas bedoelen.

Ik lig helemaal in een deuk, lekker droog!

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:15

ik heb het meerdere malen geprobeert als hij 'hem ' toevallig liet hangen maar zodra ik in de buurt kom kan ik maar beter wegwezen want hij gaat dan echt dreigen, of hij echt schopt weet ik niet maar wil het niet uitproberen. heeft iemand tips?

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:23

Dat probleem had ik dus ook, ik heb hem gewoon vastgezet en eerst alleen met mn hand om het zaakje wezen vrijven totdat hij dat goed vond en zo steeds wat verder gegaan. Maar leuk vind hij het nog steeds niet en wil nog steeds wel eens slaan.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:27

ikke schreef:
Winkie schreef:
Ik kreeg laatst de tip om er babyolie op te spuiten. Dat hoef je ook niet meer af te spoelen dus lekker snel en makkelijk. Misschien wordt 'ie' dan niet helemaal schoon maar hij zal minder last hebben van korsten. Alleen dat zal niet helpen bij een ontsteking denk ik zo.

Dit doe ik ook, ik vermeng babyolie met water en spuit dit erop..
Het werkt echt super! Alles weekt eraf..
En doordat je het vermengt is het niet zo heel erg vet,
dus heb geen last dat het ander vuil aantrekt tot nu toe!

Ik kan echt iedereen babyolie aanraden,
maarr vermeng het wel met water!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:55

Pannie schreef:
wat ik me wel afvraag he...waarom dit doen? in het wild word zoiets toch ook niet gedaan? of ben ik nou zo blond?

Als je ervoor zorgt dat ie een paar merries heeft om regelmatig te dekken, minimaal een keer per week met hem gaat zwemmen en hem daarnaast leert een keer of twee - drie per dag uit flink uit te schachten en een erectie te krijgen, dan hoef je er verder niks aan te doen.
Succes met oefenen, ik hoor graag hoe je het hem geleerd hebt.........

Overigens is het waarschijnlijk ook zo dat ruinen meer smegma (= die plakzooi) aanmaken, hier zijn de geleerden het nog niet helemaal over eens.

Chantal1973

Re: Wat si de makkelijkste manier om het zaakje schoon te ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:58

Ooit van lactacyd gehoord?
Dat is speciaal voor vrouwen om de vagina schoon te maken.
Misschien ook wat voor paarden lu... uh piemels en schede's.
Deze zeep tast de zuurgraad niet aan.
Voor de rest zo min mogelijk aan komen hoe meer er met middeltjes aangezeten worden hoe meer smeer er aan gemaakt word.
Maar als er idd flink wat korsten hangen dan toch maar schoon maken. Zo mag binnenkort mijn vriendin haar shet ruin doen die heeft een best wel vieze piemel. Hahahaha ben ik blij met mijn merries.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 22:00

Mijn pony is op zich altijd heel erg schoon, zo af en toe een stukje, maar wil die dan eigenlijk wel weghalen want ben bang dat er anders alleen maar meer komen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:21

ik maakte het zaakie van mn pony altijd schoon met water(tuinslang)/spons en babyolie...dat spoot ik er dan in en liet het 2 dagen zitten dan de tuinslang er weer op en schoon was alles weer. als ie m uit had hangen haalde ik er sowieso een spons overheen om de velletjes en troep eraf te halen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:26

Myrddin schreef:
Hahahaha ben ik blij met mijn merries.

Moet ik je even uit de droom helpen..........

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:59

Tussen de tepels van de merrie kan het ook flink gaan aankoeken.. sjemig wat ik daar van de week allemaal vanaf gepulkt heb! Ze vond het eerst niet leuk dat ik eraan zat, maar na veel rustig gepraat en gelul (haha) vond ze het geen probleem meer. Heb de boel dan ook flink schoonkunnen maken, en ga het nu wel goed bijhouden!

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 23:18

mijn merrie staat er helemaal van te genieten (ik denk door het gekrabbel (misschien jeuk?) ze ging zelfs tegen de muur aan krabbelen net zoals paarden bij elkaar doen..

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:47

ikke schreef:
Myrddin schreef:
Hahahaha ben ik blij met mijn merries.

Moet ik je even uit de droom helpen..........

Nee hoor maak mijn merries ook regelmatig schoon dus weet wat het inhoud. Maar zo'n koker is een stuk dieper past bij een flinke pony een hele arm in.

Weet men trouwens dat als je aan piemels en schede's schoonmaakt dat je dan handschoenen aan moet doen?
Het blijkt dat het een vergrote kans geeft op kanker.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:55

ikke schreef:
Pannie schreef:

Als je ervoor zorgt dat ie een paar merries heeft om regelmatig te dekken, minimaal een keer per week met hem gaat zwemmen en hem daarnaast leert een keer of twee - drie per dag uit flink uit te schachten en een erectie te krijgen, dan hoef je er verder niks aan te doen.
Succes met oefenen, ik hoor graag hoe je het hem geleerd hebt.........

Het was maar gewoon een vraag hoor...

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:16

Pannie schreef:
Het was maar gewoon een vraag hoor...

Het is ook maar heel gewoon het antwoord op hoe paarden het in de vrije natuur regelen. Geen persoonlijke aanval, d'r had eigenlijk een achter gehoord, sorry.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:16

Mijn paard schacht niet uit als ik erbij ben..
Als ik 'het' wil schoonmaken, dan lukt het echt niet..

Heeft iemand tips? Hoe kan je zn geslachtsdeel schoonkrijgen zonder dat hij uitschacht??