Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:20

Nah, was het maar zo... Ik rijd de hele winter al met die neoprenen chaps van Kitt maar nee hoor, geen effect.

Pellie

Re: Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:07

Antheman schreef:
1 wens weet je al van me.

Verder ben ik erg gecharmeerd van jodphur rijbroeken. Er zijn weinig modellen die betaalbaar zijn. Ik ben bereid om tot de 100 euro voor een jodphur broek uit te geven.

Eis: voldoende lang, strak, doch elastisch
Goede kleur, ik hou dus wel van mode
zakken en ritsen ed hoef ik niet
uiteraard de naden op de juiste plek
Relatief snel droog ivm regenbuien
Deze broek kan haast niet licht zijn, ivm inzet stuk wat van nepleer is
Materiaal géén katoen ivm veel te snelle slijtage

ik heb eentje van HKM, prima broekje alleen dat stuk rond je onderbenen blijft toch altijd gevoelig voor draaiigen en afzakkende sokken, hoe goed je sokken ook zijn.
dus als daar nog iets op gevonden wordt..!!??!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:26

Grappig , ben ik ook mee bezig , fijne broeken voor Innova Tack

Heb al een mooi ontwerpje liggen waar ook met dit alles rekening gehouden wordt , hoop dat het gemaakt kan worden

Ik wil dan in principe 3 maten hebben vanwege de flink stretchende stof , en dan elke maat in 2 lengtes. Weet alleen nog niet precies welke lengtes ik zal kiezen , zit eerst af te wachten of mijn ontwerp wel gemaakt kan worden want het is iets anders dan anders

Ik wil dan een maat voor de korte mensen zoals ik , rond de 1m 60 , en dan een normale / lange maat.

Eerst maar even heel beperkt verder qua mogelijkheden , als het dan loopt dan kan ik het altijd nog uitbreiden. Dat is wel jammer als je weinig fortuin hebt verder , ben je altijd beperkt in je mogelijkheden.

Het mooiste zou het natuurlijk zijn als je direct vanaf het begin kunt komen met voor iedereen een broek op maat , en een flink kleuren assortiment.

Maar dan zou je het beste een bestaande broek kunnen gaan wederverkopen omdat er dan een grote producent achter zit die wellicht alles op voorraad houdt en je zodoende kunt bestellen wat je nodig hebt , en dan met 5 stuks kunt komen ipv dat je er meteen 50 per kleur / maat minimaal moet laten maken....
De meeste dingen die ik op mijn verlanglijstje heb staan zijn hier al wel voorbij gekomen

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 20:44

Ik vind het onderstaande dus een hele gave broek..kost een paar centen en hij bestaat al. Of hij ook lekker zit weet ik niet

AfbeeldingAfbeelding

Diezelfde mensen verkopen ook het volgende modelletje

AfbeeldingAfbeelding

Er is mij verteld dat geern enkele vrouw een broek met van die puilzakken op haar dijen wil hebben.....

Ik draag zelf het volgende, maar die zijn voor mij eugenlijk te kort. Dus in de winter altijd met chaps, vanwege de blote enkels. Niet charmant ook

Afbeelding

En katoen moet ook niet nat worden

Afbeelding Zou dit wat zijn?????

Afbeelding Van deze broekjes word ik zeer blij...ze hebben nog meer kleurtjes ook. Voor zover ik weet in Nederland niet erg algemeen te koop en helaas ook weer van katoen....

HIER staat de rest van de HAC TAC rijbroeken.....

RiNa06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:08

in koud weer loekker warm,, goed ademend, waterdicht

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:47

Ik heb 3 Mondoni Sahara's in verschillende kleuren. Zijn helemaal van katoen en zitten mij lekker. Maat 42. Als het héél koud is doe ik er een katoenen legging onder.
Ik hoef geen zakken en zeker geen kontzakken. Gsm gaat in mijn jas of bodywarmer. Geld en snoepjes ook. Broeken worden alleen wat valig na een tijd. Nou ja.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:32

Die HAC TAC dingen hebben elastiek in de taille! Met een koortje.

Nee dus

Die eerste zwarte jodphur is erg mooi! En met dat dijen geval zul je mij niet aantreffen

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:47

Die eerste is wel leuk , lijkt wel een HKM ?

Die tweede is idd niet echt flatteus nee

Wat mankeerd er aan elastiek met een koordje ? Lekker vastsnoeren boven een zwembandje juist

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:51

Ademend, waterdicht, anatomisch gevormd en een heupbroekmodel. Dat zou voor mij de ideale rijbroek zijn

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:52

pmarena schreef:
Wat mankeerd er aan elastiek met een koordje ? Lekker vastsnoeren boven een zwembandje juist

Leuk voor maatje 36

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:54

Nee maar serieus ?

Met een zwembandje is het niet flatteus / prettig op zich , maar jij bent best wel slank....wat is voor jou het vervelende eraan dan ? Je klinkt er zo fel tegen

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:21

pmarena schreef:
Nee maar serieus ?

Met een zwembandje is het niet flatteus / prettig op zich , maar jij bent best wel slank....wat is voor jou het vervelende eraan dan ? Je klinkt er zo fel tegen

Ik heb ook een zwembandje hoor. Dat wil je niet boven een koordje gesnoerd hebben.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:25

De bovenste 2 broeken (dus de jeans met de opvallende stiksels en die met die dijbeenzakken) zijn van Golden Dress. Nummertje 3 is Harry's Horse. De endurancebroek met rode streep is HacTac en de jeans er onder ook.

Mijn telefoon maak ik - als het geen jassen weer is - anders vast, maar daar maak ik later wel een foto van....

Ik ben ook niet zo'n liefhebber van aansnoerkoordjes

http://www.studinnovation.fr/fiche.htm

*edit* Het plaatje bleef een kruisje, dus nu maar de link

Deze broek van Stud One lijkt MIJ dan ook helemaal niets Geen zakken, geen model.... Maar waarschijnlijk is het stofje helemaal super.

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:12

Buitenzinnig schreef:
De bovenste 2 broeken (dus de jeans met de opvallende stiksels en die met die dijbeenzakken) zijn van Golden Dress. Nummertje 3 is Harry's Horse. De endurancebroek met rode streep is HacTac en de jeans er onder ook.

Mijn telefoon maak ik - als het geen jassen weer is - anders vast, maar daar maak ik later wel een foto van....

Deze broek van Stud One lijkt MIJ dan ook helemaal niets Geen zakken, geen model.... Maar waarschijnlijk is het stofje helemaal super.

Het lijkt mij een beetje op van dat glimspul, hoe heet dat ook alweer?? Spandex???

Ik ben nogal dun en ik heb altijd een probleem met broeken. Als je heel dun ben staat geen enkele broek. Spillepoot is een veel gehoorde uitdrukking!!!

Dus mijn wens is: een broek die goed zit bij een spillepoot!!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:36

Buitenzinnig schreef:
HIER staat de rest van de HAC TAC rijbroeken.....

HAC TAC zijn erg fijne broeken... ik heb er ook 1 gehad... die is inmiddels helaas op, maar ik heb er zeker 10 jaar mee gedaan...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 18:49

Hier ook een blije (ex)gebruiker.
Dus zoiets als de HacTac jeans broek maar dan in wat meer Hi Tech materiaal?????

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:02

Voor Vedetje met spillebenen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Die knopen lijken me wel wat...je trek hem dus makkelijlk ergens over aan. Moet wel met hoge laarzen. Ik vind het wel wat hebben....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:12

@BZ: bekijk de gids van Kreamer eens, daar staan Steeds's spijkerrijbroeken in die precies lijken op de Hac Tac dingen. ik rij daar al jaren mee, maar vind iets wijdere pijpen toch prettiger. Die heeft Kreamer ook, weliswaar in een heupmodel, maar met een geweldige pasvorm.
En een heel interessante prijs

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:24

Buitenzinnig schreef:
Voor Vedetje met spillebenen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Die knopen lijken me wel wat...je trek hem dus makkelijlk ergens over aan. Moet wel met hoge laarzen. Ik vind het wel wat hebben....

Hahaha, geweldig!!!!!!

Maar waar heb je dit in godsnaam vandaan???? Extreem is het wel ja, wie draagt er zoiets?

Een goede pasvorm is voor mij dus heel belangrijk. En warmte in de winter ook, want spillebenen hebben het snel koud.
Misschien moet ik ook maar aan de neopreenchaps.

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:25

Sugarmiss schreef:
@BZ: bekijk de gids van Kreamer eens, daar staan Steeds's spijkerrijbroeken in die precies lijken op de Hac Tac dingen. ik rij daar al jaren mee, maar vind iets wijdere pijpen toch prettiger. Die heeft Kreamer ook, weliswaar in een heupmodel, maar met een geweldige pasvorm.
En een heel interessante prijs

Link?????

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:26

Buitenzinnig schreef:
Hier ook een blije (ex)gebruiker.
Dus zoiets als de HacTac jeans broek maar dan in wat meer Hi Tech materiaal?????

Ja zoiets... met extra isolatiemateriaal voor de koudere dagen...
en in leuke kleurtjes...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:27

Vedetje schreef:
Maar waar heb je dit in godsnaam vandaan???? Extreem is het wel ja, wie draagt er zoiets?

http://extremewesternwear.com/pants.htm

Citaat:
Een goede pasvorm is voor mij dus heel belangrijk. En warmte in de winter ook, want spillebenen hebben het snel koud.
Misschien moet ik ook maar aan de neopreenchaps.

Die zijn echt lekker...ik wil ze ook gaan verkopen van Kitt (Blue Balance) Je moet ze alleen niet uitdoen na het rijden...dàt is koud!!!! brrrrrrrrrr

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:32

Vedetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:39

Ik heb ook een thermebroek geprobeerd maar dat vind ik echt niks. Gleed op mijn zadel! En een legging onder mijn broek heb ik al weken, maar toch zijn de spillebenen blauw!!!

Toch maar aan de neopreenchaps!! Hebbe, hebbe!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:41

Buitenzinnig schreef:

Ik heb deze mogen 'bevoelen' tijdens het EK Endurance in Frankrijk afgelopen zomer, daar was een stand van Stud One. Heb 'm zelf niet gepast, Blue Balance hier op Bokt heeft er wel eentje meegenomen. Het team van Bahrein o.a. heeft er het EK mee gereden (160 km), ik weet alleen niet hoe de bevindingen waren. Mij leek het wel een fijn stofje, vooral omdat het zitvlak wat stroever is. Die lycra endurancerijbroek ('pamperbroek') van Carousel die ik heb, vind ik dus eigenlijk net wat te glad.

Maar idd, met koordje en zonder zakken is ook niet mijn favoriete model. Met wat aanpassingen zou het een fijne broek kunnen worden. Voorlopig blijf ik 'gewoon' voor de katoenen rijbroek met kunstleren zitvlak gaan, met in de winter lange Kitt-chaps erover. Bevalt me tot nu toe prima.

Bij die bruine, groene en blauwe 'broeken' op de foto hierboven moet ik trouwens aan de Franse cavalerie van eeuwen geleden denken.