Whisperke schreef:Mijn spaarrekening gaat dan open als ik 18 wordt (juli). Dus event. kosten kan ik dan betalen
Dus je bent van plan om hier spaargeld in te gaan steken, niet voor een eenmalige uitgave maar op maandelijkse basis? Dat lijkt me nou geen goed idee. Het lijkt me ook niet dat je ouders jarenlang voor jou een spaarrekening gebouwd hebben zodat jij die in een paar maanden (en dat gaat echt veel sneller als je denkt) leeg kan halen.
Paarden ETEN geld. Dat is moeilijk voorstelbaar als je nooit van dichtbij de kosten meegemaakt heb. Er zijn *altijd* extra kosten, onvoorziene kosten en kosten die je er echt even niet bij kunt hebben. En als je maandelijks moet schrapen om je paard te kunnen onderhouden gaat het plezier en de ontspanning er vaak ook vlot af.
Hoe pijnlijk het ook is, dit lijkt me geen goede beslissing. Hoeveel je ook van een paard houd, als het dier je gaat belemmeren in wat je met je leven wil (rijbewijs, uit huis, studeren?) dan is dat voor niemand een goede situatie.
En wie zegt dat verkopen slecht uit pakt voor het paard? Misschien komt 'ie wel bij hele leuke mensen terecht waar jij af en toe eens op bezoek kan en waar hij het heel goed krijgt... zonder dat de nieuwe eigenaren 7 dagen in de week moeten werken om z'n stalling te betalen.