Paard verkopen naar Italië?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

Re: Paard verkopen naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:10

Cassebas1991 schreef:
venusjah schreef:

Ik denk niet dat die een paard van 1600 euro naar de slacht gaat doen hoor .. denk dat het dan wel wat te duur word voor hem!

als er nu ook 1600 euro voor geboden was....maar er is maar 600 euro voor geboden

Nee,hij zou er 600 euro
meer

voor geven dan dat ik ze in België verkoop,en hier in België staat ze te koop voor 1000euro dus dat word in totaal wel 1600 euro

[/quote]

Ezri_Jo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:15

aha dat klinkt wel een stuk beter....maar Italie blijft geen goed idee...sorry als ik je dit zeg...maar ik zou t echt niet doen

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:22

Volgens mij ben ik ook de eenige die nog nix gehoort had over de transport naar Italië?

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:22

hey heb ik het niet met jou over dat paard gehad via pm?

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:23

als jou paard door een opkoper gekocht word en daarna naar italie gaat kun je wel raden wat er mee gebeurd, hij of zij gaat dan op een slachttranssport via belgie(verzamelplaats) door naar italie. voor geen geld ter wereld zou ik dat mijn paard aandoen, dan maar iets minder en haar/hem in nederland laten slachten.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:29

Als ik hoor dat het dier met een grote groep vanuit België naar Italië zou gaan en daar lekker op de weide komt... heb ik mn bedenkingen erbij..

'lekker op de weide' is meestal de benaming voor de eeuwige weides tegen mensen die je beter niet kan vertellen dat lievelingspaard dood is..

Met groep België ---> Italië klinkt als vleestransport.

Enige wat ik me dan afvraag is waarom ze 1600 euro zouden geven voor 1 paard met atrose... daar gaat het slachtverhaaltje dan weer de mist in.

Maar vraag me zowiezo af waarom iemand 1600 euro zou geven voor een paard met artrose.... ( niet raar bedoeld hoor )

Als het paard je echt aan het hart gaat zou ik meer willen weten van de plek waar ze terecht komt, en ook bewijzen willen. Maar dan nog, zou ik haar liever gewoon voor wat minder in eigen land verkopen aan een particulier. En niet aan een vaag mannetje van de kennis van de tandarts van de overbuurman van.....

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:30

hou nou ens een keer op , met naar de slacht, denk je dat ze daar zo gek zijn om 1600 te geven voor een slachtpaard, en nog transportkosten erover heen laten komen,

beetje blont hier allemaal, jullie zitten haar helemaal bang te praten

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:33

Vlees in Italie is duurder als in Nederland, Belgie, noem maar op. Ze moeten dus ook meer voor de dieren betalen die ze opkopen om te slachten. Ik ben er vrij zeker van als ik je verhaal lees, dat het echt niet zo is dat je paardje naar een leuke ranch gaat en er af en toe nog op wordt gereden.
Zou haar gewoon netjes verkopen aan iemand bij je in de buurt o.i.d. maar zeker niet verkopen aan een opkoper!! Er gebeurd zoveel op die transporten, van kreupele paarden die doorverkocht worden tot goede paarden die bij de slacht belanden. Jou paardje heeft artrose, en aangezien artrose niet veel beter kan worden, ga er maar niet vanuit dat ze haar een goed thuis geven. Zou t dus niet doen als je om r geeft, wat je geheid doet . Mocht je toch voor t grotere bedrag gaan, dan zou ik er als ik jou was meegaan wegbrengen...
Sucses iig!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:35

ik weet wel dat je, als je je paard voor de slacht in italie verkoopt, dat je er meer voor krijgt dan hier in nederland, ook al moeten ze zo ver vervpoert worden.

ook heb ik de foto's gezien van hoe paarden daar aan komen, je maag draait er van om....

maar of ze echt 1600 euro voor een paard betalen, met artrose?

dat kan ik me in beide gevallen (op de weide of de eeuwige weiden) weinig voorstellen....

Mayra_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:36

liannes schreef:
hou nou ens een keer op , met naar de slacht, denk je dat ze daar zo gek zijn om 1600 te geven voor een slachtpaard, en nog transportkosten erover heen laten komen,

beetje blont hier allemaal, jullie zitten haar helemaal bang te praten

Maar de meesten mensen denken bij een reis naar Italië met paarden meteen aan de slachterij is ook wel zo want er gaan veel paarden naar Italië om die slachtredenen maar goed. Ik heb er ook mijn bedenkingen bij misschien verkoopt die man je paard zomaar door en gaan er mensen toch intensief op rijden en dat lijkt me nou niet het beste voor een paard met atrose.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:41

pas op, hoor!

Naar Italie gaan altijd de Salami transporten met paarden de dierenbescherming probeert deze praktijken al jaren te stoppen omdat ze daar andere regels hebben over hoe met slachtpaarden om te gaan,
eiegenlijk geen regels. Op de site van de dierenbescherming kan je het lezen.

Misschien zijn het wel eerlijke mensen hoor maar ik zou het eerst 100% zeker moeten weten als ik jou was!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:54

Heb je wel verteld dat het paard atrose heeft?

magic84331

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:55

Italie het land van de salami ... , wel ik zou mijn paard er niet naartoe verkopen ... en zeker niet als je met een tussen persoon werkt.
Maar ja als je voor die 600 euro meer kiest moet je de ev risico's van dragen dat ze voor de slacht is.
Ik weet dat Italie het land is waar het meeste paarden geslacht worden ...

Laat maar weten wat je beslist hebt !!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:59

Yvonniej schreef:

Dat weet ik niet,mijn vader heeft dat geregeld

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:02

magic84331 schreef:
Italie het land van de salami ... , wel ik zou mijn paard er niet naartoe verkopen ... en zeker niet als je met een tussen persoon werkt.
Maar ja als je voor die 600 euro meer kiest moet je de ev risico's van dragen dat ze voor de slacht is.
Ik weet dat Italie het land is waar het meeste paarden geslacht worden ...

Laat maar weten wat je beslist hebt !!

Ik kies niet voor de 600 euro meer,maar van mijn vader moet ze worden verkocht voor zeker 1000 euro. En als er hier iemand is die ze wil voor 1000 euro word ze daaraan verkocht,maar dan moeten we wel iemand vinden natuurlijk hé. Ik heb ook véél liever dat ze een goede thuis krijgt hoor

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:05

Gezien de leeftijd van je paard, de artrose en het verhaal dat het 'via via' is en 'op een weide met andere paarden en af en toe rijden' zou ik er niks van geloven.

Je paard gaat linea recta de salami in.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:07

venusjah schreef:
Yvonniej schreef:

Dat weet ik niet,mijn vader heeft dat geregeld

Daar zit het hem in... ik durf er een stuiver voor om te leggen, dat je vader dit achter gehouden heeft! Wat in principe nog geen reden... en LianneS, denk eens logisch na... Nederland haalt het vlees wat vers in de AH verkocht wordt ook uit landen als Hongarije en koeien e.d. gaan ook voor hetzelfde bedrag richting worst-transport...

We maken haar niet bang, ze moet alleen even de realiteit onder ogen zien! Als ze daadwerkelijk zoveel om haar paard geeft, ziet ze dit onder ogen, zorgt ze dat ze bij de verkoop is en weet ze tenminste waar ze over praat...!

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:11

Jullie kunnen allemaal gelijk hebben hoor,maar ik snap niet waarom hij ze dan wil kopen voor 1600 euro? Daar doet ie dan toch super veel verlies op?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:36

Net wat er gezegd wordt, of je vader heeft niet doorgegeven dat je paardje artrose heeft, en die man denkt een leuk koopje gevonden te hebben,als dat t niet is, het vlees is daar in Italie duurder, dus de slachtdieren ook. Dus nee, verlies is er niet dan.
Niet kwaad bedoeld, maar zou me als ik jou was er wel wat meer in verdiepen waar je beestje heen gaat hoor!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:52

Er gaat heel veel naar Italie voor de slacht, kijk maar naar hoe dat gaat op paardenmarkten en dergelijke, die kopen gewoon alles op, en dan idd per vrachtwagen.
Maar dat moet voor hen natuurlijk wel uit kunnen, en dat kan het vaak wel. Maar heb je er idd wel bij gezegd dat je paard artrose heeft?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:21

ik zou het niet doen. hou hem tenminste een beetje in de buurt, zodat je hem makkelijker kan opzoeken. daarbij ben ik het met Apple eens. waarom kan hij zijn oude dag niet bij jou slijten, ook al kan je er niet meer op rijden?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:21

http://www.ciwf.nl/inactie/transport/meerfilm/

Hier o.a. een filmpje over het paardentransport naar Italië. Deze paarden kwamen uit Oost-Europa, maar het maakt wel duidelijk hoe er in Italië met de paarden wordt omgegaan. Je wordt hier dus echt niet vrolijk van!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:25

venusjah schreef:
Dat gaan ze echt wel niet doen met venus hoor Dan doen ze super veel verlies,dus daar hebben ze echt nix aan. En ik woon in België dus het is iemand die paarden uit België meevoert.

Beetje naïef, vind je zelf ook niet? Verder weet ik niet in welke mate jouw paard artrose heeft en waarom je hem wegdoet (wil je wedstrijd rijden, kan je paard überhaupt nog gereden worden) maar ik vind het niet eerlijk tegenover je paard om hem de handel in te doen met deze kwaal.

Ik heb er nl. weinig vertrouwen in dat ze 1.500 km verderop rekening gaan houden met de gezondheid van je paard. Daar gaat òf gewoon op gereden worden òf hij gaat wel naar de eerste beste salamifabriek. En buiten dat, wil je een paard dat al niet goed is op zo'n lang transport zetten? En noem me wantrouwig maar ik geloof er geen bal van dat ze een paard uit NL halen om enkel als weideversiering te laten dienen.

Als je paard nog goed genoeg is om pijnvrij als recreatiepaard te dienen dan moet je zelf een goed tehuis voor hem zoeken en eerlijk zijn medische geschiedenis erbij vertellen.

Het spijt me meid, dit soort acties kan ik niet achter staan. Stank voor dank noem ik dat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:30

Waarom denkt iedereen meteen dat als er een paard naar Italie gaat dat het voor de slacht is? Er gaan ook wekelijks vele transporten naar Italie die geen slachtpaarden zijn. Paarden in Italie zijn erg duur en paarden uit Nederland erg gewild, en dus niet alleen voor de slacht. Een paard van 1600 euro, daar lijden ze echt verlies op als ze die zouden slachten. Geloof me, ik ken de handelaren die paarden op transport richting salami zetten, maar ik ken ook de handelaren die gewone transporten naar Italie doen, en ik ken ook de prijzen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:30

venusjah schreef:
Jullie kunnen allemaal gelijk hebben hoor,maar ik snap niet waarom hij ze dan wil kopen voor 1600 euro? Daar doet ie dan toch super veel verlies op?

Misschien is je vader wel niet helemaal eerlijk tegen je.........ik vind het vervelend om tegen je te zeggen maar ik heb de indruk dat hij nu snel je paard wil verkopen.

Als ik jou was zou ik zeggen dat ik me bedacht heb en hem wil houden.....