Utrechtse paardenmarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 17:46

hey lau ik weet dat je t stom vind dat rowy verkocht is maar niet opgeven!

ik weet ook dat je erg kieskeurig bent daarom moet je echt veel geduld hebben... omdat je vrij veel eisen hebt, dat is niet erg maar je moet er wel lang voor zoeken...

je kan over een poosje weer naar sjef gaan kijken, of aan je kennis vragen dat die ook opletten en overal briefjes rondhangen (boerenbond,manege,etc) van internet is t toch net effies anders...

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:33

Beste Boogie,
als je op de paardemarkt in utrecht gaat kopen weet je zeker dat je ellende gaat krijgen, de paarden worden op het moment dat ze daarheen gaan met allerlei middeltjes opgeknapt en dan lijkt het wel weer wat een goede paardenman die daar doorheen kijkt.
verder staan er een hoop slachtpaarden en vroeger maar dat zal nu wel niet anders zijn paarden met grote wonden die vers zijn of zweren.
De paarden worden er beestachtig behandeld geslagen met stokken, geschopt en meer ellende.
bespaar jezelf deze ellende en zoek gewoon verder, wact op het najaar dan worden de pony's over het algemeen iets goedkoper. En anders schaaf je eisen een beetje bij Haha! .
suc6 Debbiedee

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 19:46

Heb geduld meid!
Ik weet dat het moeilijk is, zeker als je dolgraag je eigen paardje wil gaan kopen, maar er zijn er zat: haastige spoed is zelden goed!

Succes ermee!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 20:55

weet je hoe lang ik al an het zoeken ben naar hét paardje???
nou das zeker al dik een jaar

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-02 23:35

Heb niet teveel haast en bedenk vantevoren heel goed wat je wilt. Koop niet een pony van een handelaar of van de Utrechtse paardenmarkt. Ik ben daar een tijdje terug geweest, het is niet veel. Heb toen een handelaar gesproken die mij vertelde dat hij daar alleen kwam om paarden goedkoop te kopen en zelf naar de slager te brengen. Het is allemaal afdankertjes daar, heel sneu, ik ga daar dan ook niet meer heen. Heb slapeloze nachten gehad van een 2-jarige draverhengst die niet goed genoeg was op de baan en voor F1400,- aan de slager verkocht werd Huilen .

Je kunt niet in een paard kijken, dus neem iemand mee die kijk heeft op die dingen en laat de pony altijd keuren door een onafhankelijke dierenarts.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 08:48

het is ook niet dat ik teveel haast heb ofzo, ik heb alles al geregeld, maar ik wil gewoon graag snel een pony hebben, nu ik echt alles geregeld heb. het is ook niet dat ik er dan 1 koop die me niet bevalt omdat ik er snel een wil hebben. maar ik wil gewoon snel de goeie vinden!
natuurlijk laat ik mn pony dan keuren, maja dat gaat niet op een paardenmarkt. dus ik denk niet dat ik daarheen ga..gewoon belachelijk om een paard van 2 jaar te slachten omdat hij niet goed genoeg is!

nog iets zeiligs: op de paardenmarkt in Lottum(daar zagen ze er wel goed uit trouwens en sommige waren zelfs gevlochten) stond zon shetlandveulentje, die hadden ze geschoren, en een heel mini dekentje op die alleen de rug bedekte! en het was best koud weer, dat beestje had gewoon kippenvel

Sydney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 08:57

Ik snap wel dat je enthousiast bent, en nu zo snel mogelijk je pony wilt hebben, nu het eindelijk kan. Ik heb dat zelf ook hoor, ik heb nu ook genoeg geld voor een leuke shet, die ik altijd al heb willen hebben, maar het is zo belangrijk dat je er eentje neemt, die je écht leuk vind!

Nu is er misschien niet zo veel aanbod op marktplaats (of iig niet iets wat je wilt), dan wacht je gewoon weer een tijdje en dan is er vast weer vanalles leuks en liefs en goedkoops te koop.