Wat voor paard kopen? (klein type)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:25

De mijne is ook gewoon kwpn en 1.63, maar voldoet wel aan je beeld van pony-achtige uitstraling Er zijn er zat zoals hij hoor

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:01

Ik heb ook een vrij klein paard - 1.60m. De mijne is een Burggraaf, maar die lijkt gewoon op een paard van 1.65m alleen heeft ze te korte benen.

Ik heb van Kennedy 2 mooie kleinere dieren gezien. Een E-pony en een klein paard. Hele mooie luxe dieren. Je moet er gewoon even tegenaan lopen.

Kijk ook eens op MP rond en laat her en der vallen dat je een luxe damespaardje zoekt. Je komt vanzelf een tegen. Happy hunting!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:02

Ik heb ook een vrij klein en compact paard. Dit komt omdat het een halfbloed is. (Now or Never M stb x ster sport(dr) Saros xx)

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:11

Ik ben zelf ook de grootste niet (1.65) , en val toch nog het meest op kleine types/ponymaat. Ik heb twee Quarter Horses van 1.45m en 148m (nog in de groei).

Overigens: niets MOET! Als jij je prettiger voelt op een kleine maat paard/grote maat pony, kun je gewoon bij de paarden starten hoor!

lotttttttt

Re: Wat voor paard kopen? (klein type)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:37

Ja het aller liefst koop ik nu een pony van 1.45 - 1.50 , een New forest of een nrpsje ofzo, maar ik weet dat ik daar over 2 jaar spijt van krijg.. Ik heb ook een verkeerd beeld van paarden boven de 1.60 Gelijk het idee dat ik zoveel dingen niet meer kan doen, terwijl dat hartstikke meevalt, en misschien wel helemaal niet waar is. bijv. lekkere lange bosritten maken, is ook zo nu en dan leuk! zie dat toch meer voor me op een pony dan een paard, snapt iemand een beetje wat ik bedoel?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:41

Ik heb een Andalusier, die is 1.60, en mooi rond, heel compacte paardjes.
De meeste zijn tussen de 1.50 en 1.60, kunnen heerlijk verzamelen,zou super voor je zijn.
Wel even goed lezen en informeren, zijn behoorlijk temperamentvolle paarden.........

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:47

jaa dat is ook een mooie optie, zijn die ook wel eens licht gebouwd, ik heb er gelijk zo'n zwaar beeld bij!

( dat temperametvolle moet geen probleem zijn, heb nu een arabier dus ben wat gewend. Helaas moet die wegens omstandigheden misschien weg )

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:49

Ik zou als ik jou was eens naar NRPS-jes, arabiertjes en of andalusiers kijken ,kleine hoofdjes en niet heel groot en breed.

ik weet niet wat voor prijsklasse je zoekt, dus daar moet je ook nog over nadenken

kijk eens op marktplaats.nl en sporthorses.nl en hippios.nl hier staan ook wel stallen op di meerdere paarden te koop hebben staan

succes

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:55

Zelf zal ik altijd blijven kiezen voor een pony, maar dat is voor iedereen verschillend. Het gaat er maar net om wat je zelf wilt.

Als je een beetje pony uitstraling wil houden, dan zou ik voor een grotere maat NRPS gaan.

Bij ons op stal hebben we een sjieke NRPS van 1.62.

Het is een vos en ik heb een foto gevonden op onze website! Die zwarte stippen horen er niet op...
Let op:

Afbeelding

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:23

lotttttttt schreef:
(...) Ik heb ook een verkeerd beeld van paarden boven de 1.60 Gelijk het idee dat ik zoveel dingen niet meer kan doen, terwijl dat hartstikke meevalt, en misschien wel helemaal niet waar is. bijv. lekkere lange bosritten maken, is ook zo nu en dan leuk! zie dat toch meer voor me op een pony dan een paard, snapt iemand een beetje wat ik bedoel?

Met een paard kun je dat ook wel, hoor. Ik rij lekkere bosritten met mijn paard. Kom er dan wel niet zovaak, want ik was tot voor kort qua vervoer afhankelijk van mijn pa. Maar ze vind 't heerlijk. Net als strandritten of een ritje langs de weg. Of ik rij voor de lol een oefencross met mijn paard.

Er zijn zat mogelijkheden met een paard, hoor. En 't komt ook geregeld voor dat ze denken dat ik een pony heb. ( )

Ik las een mooie zin ergens in een post of een onderschrift van iemand: lol met je knol. Gewoon doen dus, en niet kijken naar de stokmaat.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:16

bedankt voor de leuke reacties

Ik weet nog niet wat ik ga doen,
misschien een pony , misschien een paard, ik zie het nog wel ...
het is erg moeilijk, en eigenlijk kan ik ook helemaal geen keuze maken zonder wat bekeken te hebben

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:19

Weet je wat?? Koop je gewoon een ponypaard. Nee zonder gekheid er zijn zoveel leuke paarden te koop. Niet alleen de standaard rassen, maar kruisingen bv. Gewoon ff rondsnuffelen, je komt van eigen de ware tegen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:21

Heb je helemaal gelijk in
Weet iemand een leuke handels stal , die zowel pony's als paarden verkopen? stallen met een site?
Ik bedoel stallen zoals www.ysselvliedt.com , www.horseteam.nl , www.stalterhuurne.nl
Waar ze leuke paarden hebben , ruime keuze en verschillende prijsklasse ?

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:32

ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit wel dubbel,
maar als je eigenlijk het liefst een pony hebt, waarom doe je dat dan niet gewoon? Of ben je nog in de groei en ben je bang dat je te groot wordt??
Je mag als je 18 bent met je pony gewoon tussen de paarden starten hoor!

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:38

beantsje schreef:
ik heb niet alles gelezen dus misschien is dit wel dubbel,
maar als je eigenlijk het liefst een pony hebt, waarom doe je dat dan niet gewoon? Of ben je nog in de groei en ben je bang dat je te groot wordt??
Je mag als je 18 bent met je pony gewoon tussen de paarden starten hoor!

heey!

Je antwoord niet dubbel hoor
Ik groei niet uit een D pony , ben nu 1.63 en groei niet meer dat is het probleem niet dus.
Ik hoor van iedereen om me heen dat het vrij lastig is om met je pony tussen de paarden te dresuren...
Je heb ook helemaal gelijk, wat je zegt dat als ik liever een pony wil, gewoon een pony moet kopen, Maar ik ben bang dat als ik straks 18 ben en ik ermee tussen de paarden moet toch liever een paardje had gehad. En het springen houd helemaal snel op met een pony bij de paarden...
Vandaar wil ik er eentje die de stokmaat van een paard heeft, maar waaraan je uit de verte er van denkt dat het een ponytje is
En dat is niet heel erg makkelijk te vinden volgens mij , toch kom ik ze wel eens tegen maar dan zijn ze weer niet te koop ...

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:44

lotttttttt schreef:
Heb je helemaal gelijk in
Weet iemand een leuke handels stal , die zowel pony's als paarden verkopen? stallen met een site?
Ik bedoel stallen zoals www.ysselvliedt.com , www.horseteam.nl , www.stalterhuurne.nl
Waar ze leuke paarden hebben , ruime keuze en verschillende prijsklasse ?

maar weet iemand nog een leuke stal? of moet ik daar even een nieuw topic over openen

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:54

Misschien gewoon eens naar paarden/pony's gaan kijken en ze een keer rijden. Misschien val je wel voor een groot paard oid

Ik was ook op zoek naar een tweede paard; ingereden, trailermak en toch minimaal 1.65 (dacht dat dat met mijn 1.83 wel fijn kon zijn) en kwam een aantal maanden later thuis met DIT, een 5-jarige connemara pony van net 1.55 die absoluut niets kende

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:57

Ik heb een kruizing pony x paard
Ik zelf ben echt een pony mens, ponys hebben gewoon (voor mij dan) meer uitstraling en veel leukere karakters. Ik hou van eigenwijs, onderdeurtjes en dat soort, niet van paarden.
Maaar ik ben zelf 1.75, dus een échte pony zou algauw klein worden, en ik ben helemaal springfanaat, en met mijn lange stelten zou ik dan in de weg zitten. Alhoewel ik een (stevige, goed gespierde) pony van 1.35 nog altijd het mooist vindt heb ik dus een kruizing paard x pony.

Moeder was een rijpaard, vader een connemara pony van 1.40. Nu heb ik een paard van 1.55. Een echt paard wordt ze niet meer denk ik, maar ze toont wel vrij groot
En ze heeft het typische pony (kleine oortjes, kort maar breed hoofd, compact, maar toch een paarden rug, dus wel schoft en ze loopt mooi ruim, door het connemara bloed dus toch compact.

Ze is een beetje een lichte andalusier Maar dan niet zo heftig, ze is heel rustig en nuchter en stront eigenwijs, zeer intelligent. Precies hetgeen wat ik zocht in de goede maat Verder houd ik ook niet van de standaard-12-in-een-dozijn kleurtjes, en valk en schimmels komen bij ponys nou eenmaal veel meer voor En daarbij, door de connemara nog een super springer ook :D

Edit: Foto :
Zonder zadel:
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/bosflower3.JPG
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowergroen.jpg
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 30-01-06 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:58

Ik vind 1.63 niet zo heel erg klein hoor.... Ik ben zelf 37 en ben 1.58....dus je bent met mij vergeleken wel groter!
Ik heb twee paarden. een Fries (niet zo'n hele breden, meer een rijtypische) van 1.62 en een KWPN-er van Jazz, van 1.66m. De Fries lijkt groter dan wat ze werkelijk meet en de Jazz lijkt kleiner. Mijn Jazzje is ook smal en daardoor zit ik er prettig op. Dat was ook de reden dat ik haar kocht. Ik voel me groot als ik er op zit. Verder is het wel een echt paard. Ik doe er alles mee: dressuur, springen maar ook hele lange bosritten maken...die afwisseling is voor een paard net zo prettig als voor een pony! Dus dat zie ik niet zo hoor...dat het met een paard niet zou kunnen.
Vroeger toen ik veertien was reed ik als enige van die leeftijd al op paarden (door omstandigheden). Ik ging wel met mijn leeftijdgenootjes lekker racen in het bos, zoals zij met de pony's deden. Alleen zat ik op een knol van 1.78m... Raad jij maar wie het eerst aan het einde van het pad was...hahahaha...
Wat iik eigenlijk zil zeggen...je moet iets kiezen dat bij je past. Waar jij je lekker op volet. En dat kan ook gerust een new forester zijn... Dat je daarmee bij de paarden niet meekomt, vind ik allang achterhaald. Ik ken zovelen die met iets dat niet standaard is (new forest, haflinger, fjord, fries, andalusiër) ver komen in de dressuur. Als jij echter wilt springen bij de paarden wordt het wel een ander verhaal.
Ga eens lekker snuffelen op marktplaats....wie weet wat je tegenkomt! Ik zal kijken of ik nog een foto kan plaatsen van mij en mijn Jazzje...dan kun je zien dat het best past...ook al ben ik nog kleiner dan jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:02

Ik heb een merrie van 1.65 wat meer op een pony lijkt dan een paard
Hier staan wat foto's van haar:
viewtopic.php?f=97&t=515776
Als ze dit jaar geveulend heeft komt ze waarschijnlijk te koop...........

Saskia_Omar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:20

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:44

Weer super bedankt voor alle reacties!

@ Alytuiere : haha gek he, waar je dan uiteindelijk op uit komt! Je moet inderdaad gewoon gaan kijken, pas dan weet je echt wat je wilt, jij bent het levende bewijs haha, echt een super leuk beestje heb je!

@ polly2 : Ik heb inderdaad zo'n serieus beeld gelijk , bij paarden maar wat je zegt, je kan ook heerlijk crossen met een paard, en die vinden een bosrit net zo leuk als ponys.. Ik ga inderdaad lekker om me heen kijken, misschien kom ik bij een pony uit, misschien bij een paard. ik ga gewoon kijken wat het beste bij me past, wie weet kom ik wel thuis met een paard van 1.80 , je weet maar nooit he, kijk maar naar Alytuiere hihi ( Dan rij ik gelijk ff door naar de gamma om een ladder te kopen hihih)

@ Ilindra : is ook een heel mooi paard, inderdaad lekker ondeugend uiterlijk, net een pony , als je er naast loopt zie je pas dat het een paard is

@ Saskia_Omar : Heeel erg bedankt, ik ga gelijk flink zoeken

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:00

Ik heb even gekeken op een van de handels stallen die bij de link stonden, en ik kwam nou uit op ( ja ik weet het, te dure paarden ) maar eentje wat ik nou mooi vind, moet het er effe bijzetten , zoiets , mooi toch :

http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... anovdr.jpg

http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... novhfd.jpg

http://www.jordan-stables.com/jsbv-db01 ... ovstgr.jpg

dát vind ik nou mooi, lekker koppie erop
Gaat om het idee he , het is namelijk een tweeenhalfjarige hengst ( vind ik best jong om in te rijden maar goed ) waarvan de prijsopgave alleen telefonisch word gedaanO:) Paard zal ook nog wel meer front krijgen, en steviger worden. Maar dit uiterlijk bij een 5 jarige vind ik prachtig.
ff voor het idee

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:15

Of je pakt gewoon een zusje of broertje van Sita

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:19

jahh die vind ik echt mooi, ook slank enzo! oogt ook niet super groot Maar een half broer of zus kan ineens zo verschillen he .. Ken ook een Heeeel erg mooi paardje, klein ook , lekker koppie dr op en daarnaast stond haar volle zus, een grote schimmel met een lompe kop en echt een ramsneus... Zou noooit zeggen dat het een volle zus van die kleine slanke knapperd was..