Oplossingen voor koude voeten???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:57

Breitling schreef:

is mij mij ook niet het geval ik kleed me ook erg dik aan incl handschoenen sjaal en muts met lesgeven en mijn tenen zijn ook altijd ijsklompjes, zo erg dat ik gewoon bijna niet meer kan lopen van de pijn heb afgelopen zaterdag in een paarden deken op een hindernis gezeten, alles was warm behalve mn voeten. ik wil ook thermolaarzen gaan kopen voor het les geven moet alleen nog kijken welke

Tijdens het lesgeven blijf ik in beweging omdat ik zo'n beetje meeloop met de ruiter. Verder heb ik stalschoenen (Mountain horse riders) aan en als het hard waait (ik geef buiten les) een regenbroek. Omdat ik in beweging blijf en warme schoenen aan heb, krijg ik nooit bevroren voeten. Oja een muts op helpt ook erg goed (60% van de warmte gaat via het hoofd verloren).

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 15:08

Ik ben echt een bolletje als ik op stal ben, maar die koude voeten en tenen ja die blijf ik echt houden!!
Ik heb nu altijd op stal ugs aan, ohwwww die zijn zo heerlijk warm maar zelfs na een ritje van twee uur op de kar (dar zit je echt stil) is het nog steeds koud.

Maar mijn voeten gaan nog wel, maar mijn handen... hebben jullie ook tips voor warme handen?
En als jullie geen koude handen hebben, wat voor super handschoenen hebben jullie dan?

Sjakila

Re: Oplossingen voor koude voeten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:11

stro?
Ik weet niet of het werkt, maar stro issoleert wel goed.

Zal wel jeuken!

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:54

linlovesyou schreef:

Maar mijn voeten gaan nog wel, maar mijn handen... hebben jullie ook tips voor warme handen?
En als jullie geen koude handen hebben, wat voor super handschoenen hebben jullie dan?

Ik heb meestal gewoon ruime fleece handschoentjes aan. Soms loop ik met mijn handen in mijn zakken, maar door mijn muts blijf ik helemaal warm. Draag je een muts?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:14

Ik heb thermolaarzen om te longeren, les te geven en in de stal te werken. Maar rijden kan ik er niet mee

M_hOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:28

wan schreef:
ja je hebt wel speciaal van die voetwarmers, die kosten iets van €2,- maar die kun je dan 5 uur lang gebruiken en daarna moet je ze weggooien.. ik heb zelf thermoboots, kun je ook mee rijden en daar heb ik 2 paar dikke sokken in en ik heb geen last meer van koude voeten! (je moet natuurlijk wel zorgen dat je niet te strakke schoenen/laarzen aandoet waar je je tenen/voeten niet goed in kunt bewegen want dan kríjg je juist koude voeten )

Waar kan je die dingen van 2 euro kopen dan??