Zwemmen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dayna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 07:28

Vriendin van me gaat wel eens zwemmen met haar paard. Lijkt me super, alleen een groot risico als er iets gebeurt...

Saskiaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 08:30

Farouche schreef:
Afbeelding

dit vind ik echt prachtig om te doen, word alleen zeiknat, had een nieuwe broek dus dat werd afgeven
let niet op mijn zit, zou namelijk net in verlichte zit gaan

Wooh dat lijkt me ook heerlijk! Vooral als het warm is.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:09

Ik heb ook 1 keer gezwommen met mijn pony, echt gezwommen, voetjes van de vloer. Ben er gewoon op blijven zitten. Was 1 van de mooiste dingen die ik met mijn meisje heb gedaan..

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:13

en als je paard nou zwemt en jij wil terug en hij wil verder?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:32

xDaayx schreef:
Vriendin van me gaat wel eens zwemmen met haar paard. Lijkt me super, alleen een groot risico als er iets gebeurt...

Er kan ook 'iets gebeuren' als je met je paard langs de weg rijdt, als je het bos in gaat of als je springt.

Ik zou zeggen: als je het graag wilt maar het niet helemaal vertrouwt, ga dan gewoon niet in je eentje met je paard zwemmen. Neem iemand mee, als er dan iets gebeurt, ben je iig niet alleen.

Voor de rest ben ik van mening dat 'risico's nemen' bij het leven hoort. Anders mis je een hele hoop leuke dingen.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:12

Ik ben altijd bang dat als ik mn paard te diep het water in laat dat die dan verzuipt; dus ik heb nog steeds niet echt mt dr gezwommen maar zoals farouche laat zien: dat is wel super!

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:28

Elsemieke schreef:
Ik ben altijd bang dat als ik mn paard te diep het water in laat dat die dan verzuipt; dus ik heb nog steeds niet echt mt dr gezwommen maar zoals farouche laat zien: dat is wel super!

Voorop gesteld dat je niet als groot mens met een klein pony-tje gaat zwemmen, is de kans niet groot dat ie verzuipt. Ik heb het wel eens met IJslanders gedaan en die bleven gewoon drijven, geen probleem. Overigens, IJslanders kunnen hun neus dichtknijpen als die onder water gaat, kunnen andere paarden dat nu ook? Dat heb ik namelijk nooit gezien (ook niet speciaal op gelet).

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:33

Ik heb ook wel gezwommen met paarden, aandachtspuntje is dat je het paard echt de gelegenheid geeft om de neus helemaal naar voren te strekken. Ik heb wel eens gezien dat een ruiter zijn evenwicht probeerde te bewaren aan de teugels, hierdoor werd het neusje onder water getrokken. Dit kan natuurlijk wel paniek of noodsprongen opleveren.

westernbabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:56

ja vooral erop blijven is lekker joh