Heeft zout strooien op bevroren bodem zin?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:36

Helaas deed het zout bij mij hel-le-maal niets, dus ik had net zo goed niet kunnen strooien.
Wat baal ik van die winter .... grrrr......

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:12

Is het voor in de bak??

Gelukkig bevriest onze bak helemaal niet snel

Dayna

Re: Heeft zout strooien op bevroren bodem zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:29

Misschien is dit ook wel een optie voor onze bak. Hij bevriest niet snel want hij is goed gedaineerd, maar misschien helpt het als hij wel bevroren raakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:25

Op de stal waar we nog eens samen hebben gestaan sleepten ze 's winters altijd de bak en strooiden ze 2x per dag zout, die bak was altijd redelijk te rijden in de vorstperiode. Dus je zou toch zeggen dat het wel moet helpen. Maar misschien moet je er dan toch eerder eerder bij zijn...

Waar ik nu rijd wordt de bak voor het eerste nacht gaan vriezen losgetrokken met een 'roter-eg' achter de trekker, en dan doen ze dan elke avond weer, en die bak blijft heel aardig te rijden, omdat de bovenlaag los blijft...

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:24

Goede drainage en een toplaag van naaldhoutchips houd je bodem goed vorst vrij. Hout isoleert en de bak bij mij blijft goed. Alleen het bovenste laagje is iets bevroren. Als je er door heen loopt, is het zo los.

Roxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:34

hoeveel zou dat speciale zout kosten?

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:21

Bij ons helpt het wel, in de stapmolen enzoo ook, het heeft afgelopen week gevroren, en we hadden het begin van de week erin gedaan, en hij was de hele week zacht/niet glad!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:16

Wat wel jammer is van zout stooien is dat het vrij lang droog en met vorst moet zijn; dooi en een flinke regenbui en hoeplá; zout wordt uit de bak gespoeld; en om nou iedere keer te gaan strooien is ook een beetje een dure grap...

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:35

Op een vorige stal waar ik stond werd dit ook gedaan, echter moet je wel opletten dat je paard geen mok heeft of iets dergelijks want dan springen ze de lucht in.